Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1254110 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1980 Gepost op: 23 april 2009, 00:53:43
Golf 6 Groningen  Foto (C) www.blauwblik.nl



Geen LFL LED Edge maar strobe Edge (9m serie), goeie zet van de Groninger Politie! voldoen nog prima. De Edge en een Golfje zijn echt onafscheidelijk van elkaar dat blijkt wel.

Foto (c) www.112nederland.nl


Die EDGE kan best goed functioneren........ maar waar is de oranje lamp? Als ik de eerste afgiftedatum in RDW zie is dit 27-2-2009. Zou de oranje lamp er niet opzitten omdat de afgiftedatum van de auto 1 dag voor 1 maart ligt (de magische grens!!!!!). Ben benieuwd of iemand, die dicht bij de regio Groningen staat, hier iets vanaf weet.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1981 Gepost op: 23 april 2009, 02:39:48
Denk eerder dat het een noodgreep was (niet op voorraad?), immers als je kijkt naar een andere recente golf zie je dat ze daar wél gewoon een LFL + oranje lamp op hebben gezet



(C) www.blauwblik.nl


Gast

  • Gast
Reactie #1982 Gepost op: 23 april 2009, 08:50:12
Golf 6 Groningen  Foto (C) www.blauwblik.nl



Geen LFL LED Edge maar strobe Edge (9m serie), goeie zet van de Groninger Politie! voldoen nog prima. De Edge en een Golfje zijn echt onafscheidelijk van elkaar dat blijkt wel.

Zelfs geen 9M serie wat erop zit, maar een "WS2000" model, met de lowdown alleylights erin.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1983 Gepost op: 23 april 2009, 09:03:23
Die EDGE kan best goed functioneren........ maar waar is de oranje lamp? Als ik de eerste afgiftedatum in RDW zie is dit 27-2-2009. Zou de oranje lamp er niet opzitten omdat de afgiftedatum van de auto 1 dag voor 1 maart ligt (de magische grens!!!!!). Ben benieuwd of iemand, die dicht bij de regio Groningen staat, hier iets vanaf weet.

Bij de LFL Edge is oranje precies het zelfde probleem, gewoon een kwestie van een oranje pot erop en klaar. De Freedom Edge heeft dit probleem niet.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1984 Gepost op: 23 april 2009, 09:08:16
Denk eerder dat het een noodgreep was (niet op voorraad?), immers als je kijkt naar een andere recente golf zie je dat ze daar wél gewoon een LFL + oranje lamp op hebben gezet



(C) www.blauwblik.nl

Noodgreep? Ik denk het niet, met de nieuwe regelgeving kan de LFL Edge wel minder aantrekkelijk zijn geworden, de balken moeten o.a. een bepaalde hoogte halen waardoor de LFL Edge nu op een onderbak geplaats moet worden die al even zo hoog is als de balk zelf (zie foto) dus het voordeel van de lage luchtweestand is al niet meer van toepassing.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1985 Gepost op: 23 april 2009, 09:14:30
Zelfs geen 9M serie wat erop zit, maar een "WS2000" model, met de lowdown alleylights erin.


"WS2000" model? dat is enkel en alleen de bediening/versterker die is toegepast, heeft voor de rest niks met het model/uitvoering Edge te maken,(takedown, royal blue kappen, lowdown Alley, EB6 powersupply) dit model Edge heb ik ook nog gezien met WS350 bediening, gewoon een kwestie van een andere print in de balk en de huidige Edge's o.a. op de Golfjes in jou stad hebben allemaal HB2100 bediening met dit type Edge.


Gast

  • Gast
Reactie #1986 Gepost op: 23 april 2009, 09:22:57
Het is allemaal Edge9004 en dan wat lettertjes, dat klopt, nergens staat op een balk WS2000 of 9M, en ik heb de nodige balken gezien met de nodige conversies van binnen, zelfs Edges met J-tubes, EB6 erin en de HC2100, er wordt wat afgeknutseld in balkenland als het moet, I know.  
Met "WS2000"  tussen haakjes gezet dacht ik ook wel dat zeker jij zou snappen dat ik refereerde aan het model balk wat in enorme aantallen met de WS2000-bedieningen gemonteerd is. In een 9M zit trouwens geen EB6 powersupply maar een, hoe kan het ook anders, 9M powersupply  ;) Heb er hier eentje staan in de collectie, leuk spul die 9M's.

Dít hieronder is een 9M politiebalk, copyright fotootje van jawel, jezelf!! : Endcaps met clear alleylightstuk wat doorloopt van boven tot onder, géén lowdown-alleys dus, ander model cornerstrobes (maar dat kun je op de andere foto niet zien), andere takedownlights (moet je héél goed kijken wil je dat verschil zien) en meer tussenruimte in de fresnel optics in de lenzen (maar ook dat kun je op de fotos niet zien). De lowdown alleylight had je moeten herkennen als géén 9M versie Roy!  ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1987 Gepost op: 23 april 2009, 10:05:51
Raken we niet enigzins off topic hier?
Ik snap dat al de verhalen over de balken op zich wel bij Politie Noodhulp Voertuigen hoort (geen noodhulp voertuig zonder OGS)
Maar misschien moet deze specifieke info naar dat andere draadje?

(ik probeer evengoed heel secuur te kijken en te ontcijferen waar het over gaat maar snap er de ballen niet van)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1988 Gepost op: 23 april 2009, 11:18:53
Het is allemaal Edge9004 en dan wat lettertjes, dat klopt, nergens staat op een balk WS2000 of 9M, en ik heb de nodige balken gezien met de nodige conversies van binnen, zelfs Edges met J-tubes, EB6 erin en de HC2100, er wordt wat afgeknutseld in balkenland als het moet, I know.  
Met "WS2000"  tussen haakjes gezet dacht ik ook wel dat zeker jij zou snappen dat ik refereerde aan het model balk wat in enorme aantallen met de WS2000-bedieningen gemonteerd is. In een 9M zit trouwens geen EB6 powersupply maar een, hoe kan het ook anders, 9M powersupply  ;) Heb er hier eentje staan in de collectie, leuk spul die 9M's.

Dít hieronder is een 9M politiebalk, copyright fotootje van jawel, jezelf!! : Endcaps met clear alleylightstuk wat doorloopt van boven tot onder, géén lowdown-alleys dus, ander model cornerstrobes (maar dat kun je op de andere foto niet zien), andere takedownlights (moet je héél goed kijken wil je dat verschil zien) en meer tussenruimte in de fresnel optics in de lenzen (maar ook dat kun je op de fotos niet zien). De lowdown alleylight had je moeten herkennen als géén 9M versie Roy!  ;)


Deze foto kan ik me nog wel herineren, jammer dat je deze uitvoering zelde ziet, ik geloof dat er in Amsterdam ook een rond rijd op een Golf, deze heeft ook een gewijzigd flitspatroon (achter versus voor i.p.v. links-rechts)

Ja er wordt inderdaad wat afgeknutseld MAAR ik ben er altijd vanuit gegaan dat het model Edge (ik denk zo eind jaren 90) wat toen massaal is gemaakt met idd WS2000 bediening de 9m versie was.

Deze Edge heeft ten opzichte van zijn voorganger royal blue lenzen i.p.v. blauw/paars, takedown komt meer naar buiten toe, andere corner strobes, lowdown alley's, EB6 powersupply, en de eerste versies hadden ook nog een SA40 erop. Kortom de Edge zoals op de Golf-6 hierboven.

Ik vindt deze dakset tesamen met de WS2000 bediening toch wel een van de mooiere daksets in de verzameling, mede door de test en opname functie van de WS2000, helaas werkte dit in de praktijk vaak niet en erg storingsgevoeling waarop men een nieuwe generatie heeft laten ontwikkelen, maar de WS2000 blijft toch wel een apart ding.

on-topic maar weer, ik zal voortaan het andere topic gebruiken hiervoor excuus.....


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1989 Gepost op: 23 april 2009, 15:01:52
De lichtsterkte van de blauwe flitsers moet ook een hogere kwaliteit hebben dus is ook onwaarschijnlijk dat de oude Edge die haalt!! Maar inderdaad raar dat op een nieuwer type een oudere Edge is geplaatst zonder oranje. Blijft een vreemd en eigenwijs wereldje, de politievoertuigen opbouw. Ieder korps blijft bij zijn eigen, oude vertrouwde, merken en types....... Alleen daarin is al een hoop geld te besparen bij 1 groot contract! Zo'n balkje blijft namelijk een grote investering.