Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1254667 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2350 Gepost op: 10 januari 2010, 21:19:49
En dat is dus waar de Federal Signal gebruikers een beetje bang voor zijn ... Bepaalde optie's die je wél veel gebruikt komen te vervallen (traffic advisor bijv.) en daar voor krijg / houd je wel een groen PD licht (wat je bijna nooit gebruikt)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2351 Gepost op: 10 januari 2010, 21:57:54
Dat ligt niet aan het gebruikte materiaal / opbouwer. De whelen Freedom kan ook gewoon met een trafficadvisor uitgerust worden, kontflitsers kan men ook nog gewoon monteren. Het is gewoon een centenkwestie, de komende jaren komt er geen cent bij en zal het materiaal dus soberder worden.

Ik persoonlijk zie de noodzaak van een trafficadvisor op een noodhulp auto niet zo erg. Amber of blauw geeft ook gewoon duidelijk aan dat je eromheen moet. Tuurlijk het is duidelijker, maar noodzakelijk? nee. Zelfde geldt voor fulltekst display. Handig? Ja, zeker! Noodzakelijk? Nee, zeker niet.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #2352 Gepost op: 10 januari 2010, 22:09:13
Ik persoonlijk zie de noodzaak van een trafficadvisor op een noodhulp auto niet zo erg. Amber of blauw geeft ook gewoon duidelijk aan dat je eromheen moet. Tuurlijk het is duidelijker, maar noodzakelijk? nee. Zelfde geldt voor fulltekst display. Handig? Ja, zeker! Noodzakelijk? Nee, zeker niet.

Helemaal mee eens! Ik vond het de laatste jaren eigelijk steeds gekker worden; somige korpsen kan het niet gek genoeg zijn kwa signalering, voorbeelden genoeg.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2353 Gepost op: 10 januari 2010, 22:22:07
Helemaal mee eens! Ik vond het de laatste jaren eigelijk steeds gekker worden; somige korpsen kan het niet gek genoeg zijn kwa signalering, voorbeelden genoeg.

Inderdaad. Lijkt er ook wel op of men zich gewoon aan de eisen gaat houden (alleen 2 frontflitsers/lichtbalk met blauw/oranje/groen). Heeft waarschijnlijk ook allemaal met de bezuinigingen te maken. Alle extra flitsers kosten klauwen met geld met aanschaf+montage.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2354 Gepost op: 10 januari 2010, 22:46:32
Binnen politieland wel ja, nieuwe ambu's zie ik toch nog uitgerust worden met véél extra flitsers.


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #2355 Gepost op: 10 januari 2010, 22:50:32
Citaat
ff wat dingen die me opvallen:

Geen Abiom sticker inderdaad
Geen AED sticker (geen AED?)
Geen Traffic Advisor
Geen kontflashers!

De AED-stickers zijn in sommige regio's alweer verwijderd. De dienders weten toch wel dat ie er in ligt, niemand anders heeft er wat aan. Het zal denk ik niet lang duren voordat er een run op AED's gaat komen, net als voorheen op kogelwerende vesten en andere 'leuke spulletjes'. Dus dan liever geen sticker...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2356 Gepost op: 10 januari 2010, 23:08:36
Aed zal er ongetwijfeld inzitten. Kontflasher heb ik altijd overbodig gevonden. Traffic advisor mist wel maar geen ramp. Knipperende koplampen is met terugwerkende kracht in alle Tourans ingebouwt dus zal er ook opzitten. Pd-groen zat ook al in de Vista, zowel led als analoog.

Als het goed is zit in deze ook mobiele bevraging en ANPR. Iets wat nieuw is in de regio!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2357 Gepost op: 11 januari 2010, 05:22:52
Aed zal er ongetwijfeld inzitten. Kontflasher heb ik altijd overbodig gevonden. Traffic advisor mist wel maar geen ramp. Knipperende koplampen is met terugwerkende kracht in alle Tourans ingebouwt dus zal er ook opzitten. Pd-groen zat ook al in de Vista, zowel led als analoog.

Als het goed is zit in deze ook mobiele bevraging en ANPR. Iets wat nieuw is in de regio!    

Ik denk dat ik weet waarom dit voertuig er is! Er is een pilot in jullie regio met Mobiele Werkplek, zijn iets van 4 of 5 testvoertuigen besteld n.a.v. 1 prototype voertuig dat al in gebruik was. Ik denk dat dat dit voertuig betreft. Verklaard de nieuwe opbouw ook wat beter... Ben benieuwd.

PS: Kontflashers, echt overbodig is het ook niet denk ik; toch weer 2 lampen meer om niet over het hoofd te kunnen zien. Maar onmisbaar? Neej; vond het wel mooi staan...


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2358 Gepost op: 11 januari 2010, 16:59:45
De AED-stickers zijn in sommige regio's alweer verwijderd. De dienders weten toch wel dat ie er in ligt, niemand anders heeft er wat aan. Het zal denk ik niet lang duren voordat er een run op AED's gaat komen, net als voorheen op kogelwerende vesten en andere 'leuke spulletjes'. Dus dan liever geen sticker...
Of ze zijn eraf gevallen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2359 Gepost op: 11 januari 2010, 18:36:31
Of ze zijn eraf gevallen.

Dat gebeurd niet zo snel denk ik bij ons zitten ze in ieder geval muurvast. Ik wil dat toch wel kunnen zien hoor! Er zijn bij ons wel degelijk voertuigen zonder AED.