Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259024 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2490 Gepost op: 26 maart 2010, 15:13:55
Helaas pindakaas, einde dienstverband. Blijf het apart vinden dat ze wel alle toeters & bellen eraf halen, maar wel de striping erop laten zitten.

deze foto is op de veiling gemaakt, stripping gaat er pas later af als toeters & bellen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #2491 Gepost op: 26 maart 2010, 15:20:05
Je hebt best kans dat de striping er al af is want zaterdag stond er een polo en dinsdagmorgen was hij al kaal


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2492 Gepost op: 26 maart 2010, 15:28:48
Toeters en bellen worden er ook wel bij de regio/dienst afgehaald voor hergebruik. Dan gaat zo'n auto op transport zonder dakset.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2493 Gepost op: 26 maart 2010, 16:38:57
Touran als commandovoertuig:



Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2494 Gepost op: 26 maart 2010, 16:53:38
Touran als commandovoertuig:


Leuk om te zien dat aspiranten (/me incluis) wat scherper zijn op het gebruik van dat licht. Aan de andere kant; het heeft nog steeds weinig meerwaarde, maar de gemiddelde zittende collega weet niet eens dat ie in de balk zit ..:(


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2495 Gepost op: 26 maart 2010, 16:57:39
Hier zat tevens een meldkamer-medewerker in. Misschien dat dat ook het verschil maakt.  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2496 Gepost op: 26 maart 2010, 17:06:18
Om de regeltjes er maar weer eens bij te pakken:
Groene verlichting mag volgens mij alleen gebruikt worden op een stilstaand voertuig en ook niet in combinatie met blauw.

Wat ik overigens niet handig vind, er zijn genoeg toepassingen te bedenken waarbij groen licht ook op een rijdend voertuig van pas komt (zoals hier).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2497 Gepost op: 26 maart 2010, 18:02:27


Dienst: Politie Gelderland Midden
Soort voertuig: Noodhulp/surveillance
Merk & type: Opel Zafira
Byzonderheden: post Wageningen

Niet eerder gezien in Gelderland-Midden een Opel Zafira..... weet iemand er meer van waarom, waarschijnlijk, alleen in Wageningen hierin werd gereden?


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #2498 Gepost op: 27 maart 2010, 12:17:03
Leuk om te zien dat aspiranten (/me incluis) wat scherper zijn op het gebruik van dat licht. Aan de andere kant; het heeft nog steeds weinig meerwaarde, maar de gemiddelde zittende collega weet niet eens dat ie in de balk zit ..:(

Bij mij in de regio (FL) weet vrijwel iedereen het wel, maar komt het gewoon niet vaak voor dat ze de lamp aandoen doordat de CvD of OvD-P bij ons ook snel t.p. is. Wat mij wel weer opvalt, is dat in Almere men heel goed gebruik maakt van de oranje signaalverlichting in de bak, waaronder de arrowstick.

In de (noodhulp)voertuigen zit overigens één knop ingebouwd die de knipperlichten+oranje lampen aanzetten als je snel de auto uit moet springen en je voertuig staat 'hinderlijk' op de weg.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2499 Gepost op: 27 maart 2010, 12:52:49
Er reden er twee rond, in Arnhem zuid en Wageningen. Deze komt van Wageningen, net zoals de bus.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein