Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1254092 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #3890 Gepost op: 21 november 2012, 11:50:17
Bedankt voor de informatie :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3891 Gepost op: 21 november 2012, 16:05:20
Maar ook dat gaat per korps weer verschillen, in Haaglanden gaan alle voertuigen (noodhulp/wijkzorg) een Touran/Transporter zijn met dezelfde uitrusting aan boord. Voor zover ik begrepen heb gaan wij geen opvallende Golfjes krijgen.

Heeft er vooral mee te maken dat elk voertuig voor elke taak inzetbaar is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3892 Gepost op: 21 november 2012, 17:04:00
Maar ook dat gaat per korps weer verschillen, in Haaglanden gaan alle voertuigen (noodhulp/wijkzorg) een Touran/Transporter zijn met dezelfde uitrusting aan boord. Voor zover ik begrepen heb gaan wij geen opvallende Golfjes krijgen.

Heeft er vooral mee te maken dat elk voertuig voor elke taak inzetbaar is.

Grappig, hier in Brabant is het net andersom. Waren voorheen alle opvallende voertuigen noodhulpgeschikte en bepantserde Tourans, heeft men sinds enkele maanden VW Polo's en de Golf (aanbesteding) voor wijkzorg.  ::)
Senior GGP / Oost-Brabant


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3893 Gepost op: 21 november 2012, 19:31:30
Golf + is wel voordeur bepantsert meen ik, Polo niet


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3894 Gepost op: 21 november 2012, 19:59:26
Golf + is wel voordeur bepantsert meen ik

Hope so!
"Prio 1 voor iedereen" moet volgens mij ook inhouden dat men goed (en veilig!!) wordt uitgerust.
Senior GGP / Oost-Brabant


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #3895 Gepost op: 21 november 2012, 21:28:42
Hope so!
"Prio 1 voor iedereen" moet volgens mij ook inhouden dat men goed (en veilig!!) wordt uitgerust.

Dat zou je denken he..... Ik ben er alleen bang voor dat het qua centjes niet zo gaat werken


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #3896 Gepost op: 22 november 2012, 21:02:20
En maakt dat ook uit, vraag ik me als leek af? Is die deurbepantsering wel toereikend genoeg?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3897 Gepost op: 22 november 2012, 23:58:46
En maakt dat ook uit, vraag ik me als leek af? Is die deurbepantsering wel toereikend genoeg?

Tot voor kort had het overgrote deel van Nederland niet eens pantserplaten in de deuren... Daarnaast moet je jezelf inderdaad afvragen of dat toereikend genoeg is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #3898 Gepost op: 23 november 2012, 00:26:00
Zoiets lijkt mij eerlijk gezegd enkel doeltreffend als ook de voorruit en zijruiten gepantserd zijn (lees minimum enkele inslagen kunnen hebben).

Nuja, de deuren bewijzen waarschijnlijk wel hun nut om bij beschieting stilstaand achter de openstaande deur te schuilen.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3899 Gepost op: 23 november 2012, 07:34:38
Ik kan me nog goed herinneren dat de gempo rotterdam (nav een bijrijdersportier van een vw transporter t3 dat wel gatenkaas leek) gepantserde portieren heeft ingevoerd. Met daarbij de uitleg dat mocht je beschoten worden in het voertuig, je achter de portieren dekking kunt zoeken.
greetz,  Enrique