Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1254005 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #4010 Gepost op: 10 april 2013, 22:23:07
@EvEs, die snap ik even niet  0098

Ik bedoelde de lichtbalk achterop. Rotterdam heeft geen t5'jes rijden zonder traffic advisor. Want dat zijn allemaal noodhulpbussen. En de nieuwe t5 voor personenvervoer  heeft die traffic advisor niet.

Doelende op het onderwerp kan het dus nooit een rotterdamse t5 zijn


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4011 Gepost op: 11 april 2013, 10:17:05
Ah, zo goed geïnformeerd was ik dan niet.
Om bij de Haagse bus te blijven, ik ben benieuwd of ze ook naar de wijkbureau's gaan. Voorlopig zijn ze alleen voor het PP...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4012 Gepost op: 11 april 2013, 10:28:52
Ah, zo goed geïnformeerd was ik dan niet.
Om bij de Haagse bus te blijven, ik ben benieuwd of ze ook naar de wijkbureau's gaan. Voorlopig zijn ze alleen voor het PP...
Er stonden 3/4 stuks bij het HB aan het begin van het jaar. Dat zijn dezelfde als die nu door de PP worden gebruikt, voorlopig nog geen nieuwe gezien..


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4013 Gepost op: 11 april 2013, 10:36:49
Er zijn er meer geleverd, heb er een stuk of 6 zien staan op het HB. Heb overigens begrepen dat er verder dit jaar (bijna) geen nieuwe voertuigen meer worden geleverd voor de eenheid Den Haag.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4014 Gepost op: 11 april 2013, 15:31:49
En de oude voertuigen die blijven staan voor reserve of worden uitgeleverd aan wijkbureau's ? En als ze niet worden uitgeleverd , gaan de spullen erin mobilofoons en al ook weg of worden die gewoon gehouden als reserve.
That's just the way it is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4015 Gepost op: 11 april 2013, 15:52:55
En de oude voertuigen die blijven staan voor reserve of worden uitgeleverd aan wijkbureau's ? En als ze niet worden uitgeleverd , gaan de spullen erin mobilofoons en al ook weg of worden die gewoon gehouden als reserve.

Dat ligt er aan (en is ook per regio verschillend). Sommige regio's rijden ongeveer 150.000 km met een voertuig als noodhulpvoertuig en schuiven hem dan door als ''wijk-''auto of iets dergelijks. Andere regio's rijden de auto van begin tot eind als noodhulpvoertuig.
Voor de spullen die er in zitten geldt ongeveer het zelfde, als iets (financieel danwel qua gebruik) is afgeschreven gaat het weg. Als het nog bruikbaar is blijft het als reserve-onderdeel of wordt het overgebouwd in een nieuw voertuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #4016 Gepost op: 11 april 2013, 23:23:08
Dat ligt er aan (en is ook per regio verschillend). Sommige regio's rijden ongeveer 150.000 km met een voertuig als noodhulpvoertuig en schuiven hem dan door als ''wijk-''auto of iets dergelijks. Andere regio's rijden de auto van begin tot eind als noodhulpvoertuig.
Voor de spullen die er in zitten geldt ongeveer het zelfde, als iets (financieel danwel qua gebruik) is afgeschreven gaat het weg. Als het nog bruikbaar is blijft het als reserve-onderdeel of wordt het overgebouwd in een nieuw voertuig.

Dan hebben we het in het Zeeuwse toch best goed voor elkaar. Elke opvallende auto is als noodhulp ingericht. (Zelfs gepantserde deuren)
Dus rij ik de ene dag noodhulp in een touran, de andere dag in de bus en weer een andere dag in de terreinwagen, maakt dat niks uit.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4017 Gepost op: 11 april 2013, 23:40:23
Zelfde voor het Haagse, alle voertuigen zijn noodhulp uitgerust inclusief de bussen. De mensen die noodhulp rijden pakken de auto die zij het lekkerst vinden rijden en melden die in als noodhulp voertuig. Over het algemeen is dat het snelste voertuig, dus die staat standaard al ingemeld. Overigens gebeurt het vrijwel nooit dat er met een busje noodhulp wordt gereden, altijd een Touran.

Wat er met de afgeschreven voertuigen en materieel gebeurt weet ik niet, wel weet ik dat bureau vervoer een redelijk aantal reserve tourans en bussen heeft staan voor als een auto defect is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4018 Gepost op: 17 april 2013, 22:04:21
Alles omtrent de onopvallende voertuigen verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=52420.120
Hier graag weer ontopic met Noodhulpvoertuigen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #4019 Gepost op: 22 april 2013, 22:47:16


Dienst:                    Politie Noord Nederland, Drenthe: bureau Roden
Roepnummer:                ?
Soort voertuig:            Hovj en noodhulp-doeleinden
Merk en type:              volkswagen touran
Overige bijzonderheden:    Alleen teamchefs rijden in deze auto...

( Foto met mobiel gemaakt )
Eerst zien, dan geloven.