Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1245253 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4600 Gepost op: 4 januari 2017, 11:18:20
Geen aed...

Volledig uitgerust hebben we er overigens maar 2. (Dus met redvesten, aed en bouwhelmen)
Ik heb hier elke opvallende auto noodhulp uitgerust.
Gewoon al die noodhulpspullen nabesteld en erin gegooid. Golf, Touran, Transporter.

Kun je ze breder inzetten.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4601 Gepost op: 4 januari 2017, 11:27:47
Citaat van: Frank. link=msg=1470822 date=1483382315
Bouwhelmen, reddingsvesten, de bonk. In sommige regio's standaard in elk voertuig, wij hebben alleen 2 bonken op het bureau staan.

Wij hebben er maar 1 grote en die ligt standaard onder de trap  98uiye

Wellicht zijn een paar kleintjes in iedere auto wel handiger, of niet @CopVR3 :-)


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #4602 Gepost op: 4 januari 2017, 11:51:34
Wij hebben 2 volledig uitgeruste Tourans tbv de Noodhulp, deze worden ook niet door andere eenheden gebruikt (met uitzondering van Horeca nachten). Er staat er dus één praktisch altijd stil, alleen wanneer eerste dienst bij een incident staat en de volgende dienst binnen komt zijn er even twee Tourans op straat.

Verder hebben we 5 Gofjes, een ontzettend oude Transporter en een Outlander. Allemaal niet uitgerust, enkel schietvesten.

De bonk ligt bij ons overigens ook enkel op het bureau.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4603 Gepost op: 4 januari 2017, 12:27:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1471097 date=1483525100
Ik heb hier elke opvallende auto noodhulp uitgerust.
Gewoon al die noodhulpspullen nabesteld en erin gegooid. Golf, Touran, Transporter.

Kun je ze breder inzetten.

De slogan "prio 1 voor iedereen" is ingevoerd voordat men naar het budget keek.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4604 Gepost op: 4 januari 2017, 12:41:58
Citaat van: Jerommeke link=msg=1471053 date=1483488268
Geen aed...

Volledig uitgerust hebben we er overigens maar 2. (Dus met redvesten, aed en bouwhelmen)

Bijzonder slechte ontwikkeling vind ik, de burger ziet het verschil niet tussen een noodhulp en niet noodhulp auto. Daarom zijn ALLE opvallende voertuigen bij ons voorzien van een AED, zelfs de oude afgetrapte studentenbussen EN de onopvallende dienstauto's met OGS.
Je kan het ook niet maken als er bij jou om de hoek een reanimatie gebeurd, maar je hebt je spullen niet bij want 'wij zijn geen noodhulp'.

Dat je geen redvesten of helmen hebt kan ik dan wel weer begrijpen, die zijn m.i. ook niet vereist om noodhulp te kunnen rijden. Ik werk in een aardig waterrijk gebied en heb ze nog nooit nodig gehad. Ook de boem ligt bij ons niet in de auto maar op het bureau.
Ik vind het wel bijzonder, want die worden standaard meegeleverd met iedere LAPV Touran.

In algemene zin, dus zonder op persoon te wijzen: soms moet je zelf je verantwoordelijkheid pakken. Ik zou me niet fijn voelen in een opvallende auto met 0,0 aan uitrusting. Je hebt zelf toch ook wel een kast met reserve materiaal op je bureau? Dan vul je de auto toch zelf met noodzakelijke spullen en desnoods bestel je de spullen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #4605 Gepost op: 4 januari 2017, 12:56:03
Citaat van: silque link=msg=1471123 date=1483530118
Bijzonder slechte ontwikkeling vind ik, de burger ziet het verschil niet tussen een noodhulp en niet noodhulp auto. Daarom zijn ALLE opvallende voertuigen bij ons voorzien van een AED, zelfs de oude afgetrapte studentenbussen EN de onopvallende dienstauto's met OGS.
Je kan het ook niet maken als er bij jou om de hoek een reanimatie gebeurd, maar je hebt je spullen niet bij want 'wij zijn geen noodhulp'.

Dat je geen redvesten of helmen hebt kan ik dan wel weer begrijpen, die zijn m.i. ook niet vereist om noodhulp te kunnen rijden. Ik werk in een aardig waterrijk gebied en heb ze nog nooit nodig gehad. Ook de boem ligt bij ons niet in de auto maar op het bureau.
Ik vind het wel bijzonder, want die worden standaard meegeleverd met iedere LAPV Touran.

In algemene zin, dus zonder op persoon te wijzen: soms moet je zelf je verantwoordelijkheid pakken. Ik zou me niet fijn voelen in een opvallende auto met 0,0 aan uitrusting. Je hebt zelf toch ook wel een kast met reserve materiaal op je bureau? Dan vul je de auto toch zelf met noodzakelijke spullen en desnoods bestel je de spullen?
Bij ons is er ook lange tijd geprobeerd om alle voertuigen Noodhulp proof te maken. Helaas is dat niet gelukt. Noodhulp voertuigen en bus zijn volledige uitgerust, wijkvoertuigen hebben het e.e.a. achterin liggen, maar geen AED net als de onopvallende. Wel hebben we op het bureau nog een extra AED liggen (naast de AED in het gebouw zelf). Als ik dus in één van de laatst genoemde voertuigen naar buiten ga neem ik deze mee achterin. In principe zullen we als VP'ers toch niet zo snel op Prio 1 worden ingezet, tenzij het een reanimatie betreft.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4606 Gepost op: 4 januari 2017, 13:21:34


Wij hebben 2 volledig uitgeruste Tourans tbv de Noodhulp, deze worden ook niet door andere eenheden gebruikt (met uitzondering van Horeca nachten). Er staat er dus één praktisch altijd stil,
Wow... voertuigen die stil staan, wat een luxe. Ik zou willen dat wij zo ruim in de auto's zaten.

Nou is jouw eenheid van ouds-her al een rijk korps dus kun je het eigelijk niet vergelijken...

Pas als de NP compleet is...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4607 Gepost op: 4 januari 2017, 13:32:39
Citaat van: silque link=msg=1471123 date=1483530118
Bijzonder slechte ontwikkeling vind ik, de burger ziet het verschil niet tussen een noodhulp en niet noodhulp auto. Daarom zijn ALLE opvallende voertuigen bij ons voorzien van een AED, zelfs de oude afgetrapte studentenbussen EN de onopvallende dienstauto's met OGS.
Je kan het ook niet maken als er bij jou om de hoek een reanimatie gebeurd, maar je hebt je spullen niet bij want 'wij zijn geen noodhulp'.

Dat je geen redvesten of helmen hebt kan ik dan wel weer begrijpen, die zijn m.i. ook niet vereist om noodhulp te kunnen rijden. Ik werk in een aardig waterrijk gebied en heb ze nog nooit nodig gehad. Ook de boem ligt bij ons niet in de auto maar op het bureau.
Ik vind het wel bijzonder, want die worden standaard meegeleverd met iedere LAPV Touran.

In algemene zin, dus zonder op persoon te wijzen: soms moet je zelf je verantwoordelijkheid pakken. Ik zou me niet fijn voelen in een opvallende auto met 0,0 aan uitrusting. Je hebt zelf toch ook wel een kast met reserve materiaal op je bureau? Dan vul je de auto toch zelf met noodzakelijke spullen en desnoods bestel je de spullen?

Het is geen ontwikkeling.... dat is namelijk al jaren zo.
Je kunt toch gewoon ter plaatse gaan en de reanimatie starten?

Redvest en helm is ARBO verplicht bij het werken op of aan het water en op bouwplaatsen.

En die AED's.... tsja, daar wordt al jaren aan gewerkt, maar gaat om centjes.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4608 Gepost op: 4 januari 2017, 13:54:42
Natuurlijk kun je ter plaatse gaan Jerommeke en ik twijfel er ook geen seconde aan dat je dat zult doen. Als stratenmaker kun je ook beginnen aan de straat zonder je gereedschap, de vraag is of dat wenselijk is.
Ik vind een AED bij een reanimatie een belangrijk stuk gereedschap, sterker nog.... het is de belangrijkste reden dat wij TP gaan.

De verplichting van een redvest en helm zal allemaal wel, maar als het om leven of dood gaat (of om een heterdaadsituatie) gaan we die echt niet opzetten.
Kortom, ja je hebt gelijk... maar ik vind het niet wenselijk. Alle opvallende auto's moeten gewoon van minimaal gereedschap worden voorzien, de AED is helaas niet landelijk maar wordt per eenheid uitgegeven. Vandaar ook de verschillen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #4609 Gepost op: 5 januari 2017, 11:08:10
Denk dat je ondertussen daar ook wel wat kritischer naar mag kijken. Steeds meer steden en dorpen krijgen een FRP-eenheid. Als dat goed is ingeregeld is de behoefte aan elke auto een AED ook lager. Natuurlijk is het wenselijker, maar een euro kan je maar één keer uitgeven...
Hobby Bobby eenheid Den Haag