Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1245047 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4610 Gepost op: 5 januari 2017, 20:47:29
Denk dat je ondertussen daar ook wel wat kritischer naar mag kijken. Steeds meer steden en dorpen krijgen een FRP-eenheid. Als dat goed is ingeregeld is de behoefte aan elke auto een AED ook lager. Natuurlijk is het wenselijker, maar een euro kan je maar één keer uitgeven...
In de stad ja. Daarbuiten nee.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4611 Gepost op: 5 januari 2017, 20:47:35
Denk dat je ondertussen daar ook wel wat kritischer naar mag kijken. Steeds meer steden en dorpen krijgen een FRP-eenheid. Als dat goed is ingeregeld is de behoefte aan elke auto een AED ook lager. Natuurlijk is het wenselijker, maar een euro kan je maar één keer uitgeven...
In de stad ja. Daarbuiten nee.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #4612 Gepost op: 6 januari 2017, 09:08:46
Citaat van: CopVR3 link=msg=1471133 date=1483532494
Wow... voertuigen die stil staan, wat een luxe. Ik zou willen dat wij zo ruim in de auto's zaten.

Nou is jouw eenheid van ouds-her al een rijk korps dus kun je het eigelijk niet vergelijken...

Pas als de NP compleet is...
Nu moet ik wel zeggen dat ik met name in de weekenden en avonden werk. Overdag wordt de 2e Touran vaak wel gebruikt, maar men moet ervoor zorgen dat deze rond de wisseling van de Noodhulp dienst weer binnen is.
Voorheen werkte ik regelmatig op werkdagen overdag, dan waren een half uur voor aanvang dienst alle voertuigen al vergeven :(


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #4613 Gepost op: 14 maart 2019, 11:00:24
Wie weet wie er een politie Touran uit ongeveer 2010, ongeveer dit model met hetzelfde zwaailicht; https://politievoertuigen.nl/Foto/05918.jpg die actief is in de omgeving van Olst-Wijhe?
Gisteren reed er namelijk 1 zo ontzettend roekeloos over die dijk. Best wel spijt van dat ik niet heb gebeld naar de meldkamer maar kon hem amper bij houden ivm begrenzing van bedrijfsbus en de drukte op de weg.
Weet wel 100% zeker dat dit geen actieve dienstauto meer is namelijk.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4614 Gepost op: 14 maart 2019, 12:43:12
Wat houdt je tegen om alsnog een melding te maken?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #4615 Gepost op: 14 maart 2019, 13:23:48
Wie weet wie er een politie Touran uit ongeveer 2010, ongeveer dit model met hetzelfde zwaailicht; https://politievoertuigen.nl/Foto/05918.jpg die actief is in de omgeving van Olst-Wijhe?
Gisteren reed er namelijk 1 zo ontzettend roekeloos over die dijk. Best wel spijt van dat ik niet heb gebeld naar de meldkamer maar kon hem amper bij houden ivm begrenzing van bedrijfsbus en de drukte op de weg.
Weet wel 100% zeker dat dit geen actieve dienstauto meer is namelijk.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor, zag een paar maanden geleden nog een touran met zo'n zelfde balk maar dan zonder LED verlichting bij een VKO staan bij Rijsbergen.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #4616 Gepost op: 14 maart 2019, 13:31:10
Wat houdt je tegen om alsnog een melding te maken?

Gedaan bij Team Verkeer. Maar heb helaas geen kenteken of beeld.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4617 Gepost op: 14 maart 2019, 20:13:17
Kan ook zomaar van rij-opleidingen zijn  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #4618 Gepost op: 15 maart 2019, 00:42:41
Kan ook zomaar van rij-opleidingen zijn  ;)

Mwa daarvoor was dit voertuig in te slechte staat, daarnaast had ik het idee dat er een klein persoon naast zat.
Bovendien lijkt het me ook niet heel handig dat er constant op gevaarlijke wijze met tegenliggers in aantocht over een dubbele doorgetrokken streep op onoverzichtelijke plekken wordt ingehaald. En niet één keer maar meerdere keren.
Waaronder zelfs een keer moest worden afgesneden omdat de inhaalactie mislukte.. Denk niet dat een instructeur dat allemaal toelaat.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4619 Gepost op: 15 maart 2019, 09:18:51
De PA in Apeldoorn rijdt (of reed) met precies zulke Tourans rond, zou dus best een oude auto kunnen zijn van de PA.
Ook veel IBT afdelingen hebben oude afgeschreven Tourans die ze gebruiken bij de lessen of vervoer. Ik geloof niet dat er een opvallende politieauto rond zou rijden die niet meer in dienst is.

Overigens is er een nieuwe brancherichtlijn actief, iemand daar al van op de hoogte? Heb er nog geen communicatie over gezien.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.