Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259627 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3550 Gepost op: 29 maart 2012, 06:57:42

Dienst: Gelderland Midden
Buro : Ede
Soort voertuig: Noodhulpvoertuig/Survelliancevoertuig.
Merk en type: Volkswagen Touran.
Kenteken: 12-TJS-5
Bijzonderheden:


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #3551 Gepost op: 2 april 2012, 10:25:40
Vrijwel zeker zijn dit geen noodhulp auto's. Zitten ook geen spullen in achter in de kattebak. Ik denk Wijk of OVDP

Voor de surveillancekatten ?  ;D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


rrpd

  • Gast
Reactie #3552 Gepost op: 4 april 2012, 10:49:54
In Rotterdam blijven de noodhulp voertuigen VW Transporters terwijl de wijkvoertuigen VW Tourans worden (waar in de rest van nederland dan weer noodhulp mee gereden wordt). Komt er dus op neer dat bijna alle voertuigen straks in Rotterdam noodhulp geschikt kunnen zijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3553 Gepost op: 5 april 2012, 19:57:20
In Rotterdam blijven de noodhulp voertuigen VW Transporters terwijl de wijkvoertuigen VW Tourans worden (waar in de rest van nederland dan weer noodhulp mee gereden wordt). Komt er dus op neer dat bijna alle voertuigen straks in Rotterdam noodhulp geschikt kunnen zijn.

wat ik me altijd afvraag, zijn noodhulpbussen zoals de Transporter niet veel langzamer/minder wendbaar dan de Tourans/andere lage voortuigen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3554 Gepost op: 5 april 2012, 20:03:46
wat ik me altijd afvraag, zijn noodhulpbussen zoals de Transporter niet veel langzamer/minder wendbaar dan de Tourans/andere lage voortuigen.

Alles heeft z'n voordelen. Qua topsnelheid en rijgedrag zal een bus met automaat niet onderdoen voor een handgeschakelde Touran (dat hebben we al eens ondervonden), qua ruimte heb je een plusje, alleen qua wendbaarheid in kleine straatjes moet je even voorzichter doen  ;) ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3555 Gepost op: 7 april 2012, 16:34:33
Wat mij opvalt, is dat er geen spuugscherm in lijkt te zitten... Kan iemand dat bevestigen? (figuurlijk dan he ^-^)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3556 Gepost op: 7 april 2012, 22:01:10
Ik zie de randen van het scherm zitten, dus ga er vanuit dat hij er wel inzit. Bij ons ( ZHZ/RR ) zitten diezelfde randen er, en daarin zit het scherm verwerkt. Klinkt misschien wat vaag maar de kenners weten wat ik bedoel ( hoop ik  :P :D )


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3557 Gepost op: 8 april 2012, 16:27:24
Ik zie de randen van het scherm zitten, dus ga er vanuit dat hij er wel inzit. Bij ons ( ZHZ/RR ) zitten diezelfde randen er, en daarin zit het scherm verwerkt. Klinkt misschien wat vaag maar de kenners weten wat ik bedoel ( hoop ik  :P :D )

Knap dat jij het ziet. Ik ken de bussen uit de toekomstige regio Rotterdam (:P), maar ik kan het scherm op deze foto niet onderscheiden. Ook mis ik het randje met rode reflectie bij de schuifdeur, maar die valt misschien weg achter de deurstijl.

Maar goed, ik zal je dan maar op je woord geloven ;)

Ik ben wel benieuwd of er voor sommige korpsen de mogelijkheid wordt gecreëerd om roosters voor de ramen te plaatsen, zodat de wagens ook als vuistbus inzetbaar zijn. O.a. Flevoland en Amsterdam maken daar dacht ik gebruik van. Lijkt mij een mooi concept om landelijk door te voeren... :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #3558 Gepost op: 9 april 2012, 17:47:53


Korps: Politie Amsterdam-Amstelland
Bureau: ?
Wagenparknummer: 1204
Merk en type: Volkswagen Touran
Bijzonderheden: Weet niet of het een specifiek OvD voertuig is, maar de OvD reed er mee.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #3559 Gepost op: 9 april 2012, 18:07:41
In 'mijn' tijd reed de HOvJ (tegenwoordig OvD dus?) van district 5 altijd met de beste auto die hij kon krijgen. Eigenlijk altijd 1 van de 2 pitauto's van het bureau waar hij vandaan kwam.