Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1257341 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3800 Gepost op: 19 september 2012, 16:48:54
Worden die 7 niet over de regio verdeeld? Het lijkt me nogal een fors aantal voor Sneek. Een stad als Leeuwarden of Groningen moet het met minder doen.

Dat werd mij verteld, misschien gaat dit samen met Bolsward/Joure, aangezien dit een cluster is. O0


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #3801 Gepost op: 19 september 2012, 17:00:04
Groningen minder dan 7 noodhulpvoertuigen? Die stad heeft bijna 200.000 inwoners,Delft is een stad van nog geen 100.000 inwoners en is maar 28 vierkante kilometer in omvang en die heeft er al 7 kan je nagaan hoe raar er wordt verdeeld,Delft ligt immers wel in het westen en randstad maar heeft Den Haag en Zoetermeer als buren dus als er echt problemen zijn is er genoeg back up en toch zijn er in totaal meer noodhulpvoertuigen dan in een stad als Groningen een stad die 24/7 leeft en toch echt een stukkie groter is als Delft.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3802 Gepost op: 19 september 2012, 17:04:14
Ah ok, dat verschilt dan per korps. Wij hebben in elk opvallend (en ook in veel onopvallende) voertuig(en) een eigen AED, ook de motorrijders hebben er één en er was zelfs sprake van een AED voor bikers...
Verder hebben we genoeg vesten voor in elk voertuig (maar niet in elke maat). Maar dit is een luxepositie, begrijp ik...  ::)

En niet te vergeten de spijkermat  0098 998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3803 Gepost op: 19 september 2012, 17:11:17
Die spijkermat hebben wij dan weer niet.........  e050

Overigens vind ik 7 voertuigen voor Groningen ook wel érg weinig klinken! Wij hebben op ons bureau alleen al 5 opvallende voertuigen, en dit is slechts één van de vele wijkbureau's in Den-Haag.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #3804 Gepost op: 19 september 2012, 22:30:35
Niet om het Haagse af te kraken Silque, maar als ik naar de website van regio15.nl kijken en dan met name van de incidenten dan verbaas ik mij met enige regelmaat. Dat er voor doorgaans kleine meldingen in Haaglanden toch een 3 -5 dubbele bemande voertuigen ter plaatse is gekomen met als extra nog motorrijders. Deze luxe aan voertuigen en personeel kom je doorgaans niet tegen buiten de randstad...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #3805 Gepost op: 20 september 2012, 00:19:45
Die spijkermat hebben wij dan weer niet.........  e050

Overigens vind ik 7 voertuigen voor Groningen ook wel érg weinig klinken! Wij hebben op ons bureau alleen al 5 opvallende voertuigen, en dit is slechts één van de vele wijkbureau's in Den-Haag.

In Groningen stad zijn er 5 bureau's met elk 2 Noodhulp voertuigen.
Die rijden overigens nooit allemaal.
Wel zijn er vaak nog extra project en burger auto's in dienst.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3806 Gepost op: 20 september 2012, 14:41:31
Niet om het Haagse af te kraken Silque, maar als ik naar de website van regio15.nl kijken en dan met name van de incidenten dan verbaas ik mij met enige regelmaat. Dat er voor doorgaans kleine meldingen in Haaglanden toch een 3 -5 dubbele bemande voertuigen ter plaatse is gekomen met als extra nog motorrijders. Deze luxe aan voertuigen en personeel kom je doorgaans niet tegen buiten de randstad...

Ik begrijp je helemaal!! Ook collega's onderling ergeren hier zich soms aan. Er rijden veel eenheden rond in DH en als het rustig is laten zich vaak veel eenheden koppelen aan een incident, of ze rijden mee zonder zich te koppelen. Aan de ene kant kan dit vervelend zijn (overkill aan politie) maar dat wordt vaak ook gezegd, waardoor veel collega's gauw weer weggaan.

Aan de andere kant heeft het ook zo zn voordelen, er zijn buurten bij waar bij de simpelste meldingen enorm veel oploop van publiek is wat niet alleen vervelend kan zijn, maar ook dreigend. Ook zijn extra handjes goed te gebruiken voor afzet e.d.
En natuurlijk bij een assistentie collega waarbij je vaak niet langer dan een minuut hoeft te wachten op backup.

Het is zo dat de 3 grote korpsen een luxepositie hebben qua mensen en middelen; dit gaat overigens niet ten koste van andere meldingen. Van de 5 auto's kunnen er zo weer 3 ergens anders ingezet worden bij wijze van......
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #3807 Gepost op: 20 september 2012, 17:30:00
Ik begrijp je helemaal!! Ook collega's onderling ergeren hier zich soms aan. Er rijden veel eenheden rond in DH en als het rustig is laten zich vaak veel eenheden koppelen aan een incident, of ze rijden mee zonder zich te koppelen. Aan de ene kant kan dit vervelend zijn (overkill aan politie) maar dat wordt vaak ook gezegd, waardoor veel collega's gauw weer weggaan.

Aan de andere kant heeft het ook zo zn voordelen, er zijn buurten bij waar bij de simpelste meldingen enorm veel oploop van publiek is wat niet alleen vervelend kan zijn, maar ook dreigend. Ook zijn extra handjes goed te gebruiken voor afzet e.d.
En natuurlijk bij een assistentie collega waarbij je vaak niet langer dan een minuut hoeft te wachten op backup.

Het is zo dat de 3 grote korpsen een luxepositie hebben qua mensen en middelen; dit gaat overigens niet ten koste van andere meldingen. Van de 5 auto's kunnen er zo weer 3 ergens anders ingezet worden bij wijze van......

En als er afgehandeld moet worden sta je er weer alleen voor..... als je niet uitkijkt. Wie heeft wat gedaan, gezien, ect.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3808 Gepost op: 20 september 2012, 19:52:12
haha dat is 't motto van heel politie Nederland denk ik, veel plezier.. weinig papier!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3809 Gepost op: 20 september 2012, 22:21:23
Groningen minder dan 7 noodhulpvoertuigen? Die stad heeft bijna 200.000 inwoners,Delft is een stad van nog geen 100.000 inwoners en is maar 28 vierkante kilometer in omvang en die heeft er al 7 kan je nagaan hoe raar er wordt verdeeld,Delft ligt immers wel in het westen en randstad maar heeft Den Haag en Zoetermeer als buren dus als er echt problemen zijn is er genoeg back up en toch zijn er in totaal meer noodhulpvoertuigen dan in een stad als Groningen een stad die 24/7 leeft en toch echt een stukkie groter is als Delft.

Over verdelen gesproken.
Hier in Assen. 75.000 inwoners. Wij hebben vaak maar 1 en soms 2 noodhulpvoertuigen bij de weg. Maar de 2e auto wordt ook in buitengebied ingezet.
En nee, geen projectdienstjes erbij... Helemaal niet.
En ja je rijdt je de schompes de hele dag...

En in het hele district Noord incl. Assen, 4 noodhulpeenheden. In een gebied ten grote van de provincie Utrecht. :(

Dan mag Delft in zijn handjes knijpen met 7 noodhulpeenheden.