Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1257315 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #4280 Gepost op: 30 november 2014, 01:37:28
Naast het gegeven dat inrijden al jaren niet meer nodig is (maar het kan ook geen kwaad) en just-for-fun een rondje IJselmeer oplevert, moet ik mij idd aansluiten bij 7131. Er zijn specifieke onderdelen die kennelijk (door toeleveranciers)  niet voldoen aan een bepaalde kwaliteits norm. Dat Volvo daar in de afgelopen jaren last van heeft is niet ten nadele van Volvo, maar ten nadele van de toeleverancier. Helaas weten we niet wie dat is dus.....komt de blame op de schouders van Volvo.

Rest dat ik persoonlijk van mening ben dat zowel de Volvo's als de VW's geen Politie auto's zijn maar Rommel dat net aan de eisen voldoet.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #4281 Gepost op: 30 november 2014, 10:51:02
Citaat van: moppersmurf link=msg=1311472 date=1417307848
Rest dat ik persoonlijk van mening ben dat zowel de Volvo's als de VW's geen Politie auto's zijn maar Rommel dat net aan de eisen voldoet.

Die mening deel ik totaal niet met je, ik en eigenlijk iedereen bij ons is zeer tevreden over de touran! Hij heeft genoeg ruimte, rijd prima, is snel genoeg. Voor onze taak ik hij goed genoeg en zijn we zelfs verwend in mijn ogen.

Alles kan sneller, strakker op de weg en rapper in de remmen, de vraag is alleen of iedere collega daar ook mee om kan gaan. Die rs4 gaan we toch niet bijhouden op het recht stuk ook niet met een 320d of zo.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #4282 Gepost op: 30 november 2014, 11:49:40
Ik vind Volkswagen geen verkeerd merk kwa voertuigen die ze kunnen leveren. Echter vind ik zelf dat er te weinig gekeken wordt naar het gebied waarin deze voertuigen dienst moeten doen. In wat meer landelijk gebied vind ik de Touran echt te kort komen. Een normale middenklasser rijdt de Touran met gemak zoek op een stukje snelweg. Er zijn genoeg criminelen de grens over vertrokken tijdens een achtervolging en uit het zicht verdwenen. In het gebied waar ik in werk vind ik het een prima auto. Als ik het voor het zeggen had was het natuurlijk wel een ander voertuig geworden, maar opzich kan het werk er prima mee gedaan worden!

In NOG hebben ze veelal als onopvallende surveillance auto's Volkswagen Polo bluemotion. Ik vind deze voertuigen totaal niet geschikt voor het politiewerk, deze auto's zijn niet vooruit te branden. Bovendien is de opbouw zo slecht dat je de grill flitsers van een kilometer afstand kunt waarnemen. In een middelgrote stad (of dorp) kan je er prima mee overweg, maar zodra je in het buitengebied komt :-X....

De Transporters vind ik voor de werkzaamheden dan wel weer top. Op zich hadden ze wat pittigere versies mogen bestellen, maar op zich heb ik er weinig over te klagen! Kan zelf in ieder geval geen betere bus bedenken.

Ik ben erg benieuwd waarmee ze na de aanbesteding mee op de proppen komen. En vraag me af of het beter zal zijn! Gezien de ontwikkelingen met de diensttelefoon en uniform zou je haast zeggen van wel :P.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4283 Gepost op: 1 december 2014, 09:28:15
Naast het gegeven dat inrijden al jaren niet meer nodig is (maar het kan ook geen kwaad) en just-for-fun een rondje IJselmeer oplevert, moet ik mij idd aansluiten bij 7131. Er zijn specifieke onderdelen die kennelijk (door toeleveranciers)  niet voldoen aan een bepaalde kwaliteits norm. Dat Volvo daar in de afgelopen jaren last van heeft is niet ten nadele van Volvo, maar ten nadele van de toeleverancier. Helaas weten we niet wie dat is dus.....komt de blame op de schouders van Volvo.

Rest dat ik persoonlijk van mening ben dat zowel de Volvo's als de VW's geen Politie auto's zijn maar Rommel dat net aan de eisen voldoet.
Ben absoluut geen fan van de Touran en zie heel graag een ander nh voertuig. Maar rommel is het niet. Het spul wordt elke dag mishandeld maar is amper stuk te krijgen.
Kwalitatief dus prima. Alleen de auto vind ik niet geschikt. Wegligging nie best, overhellen, zwabberen, geen 4wd, niet snel genoeg enz... tis  een gezinsauto. Geen politieauto.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4284 Gepost op: 1 december 2014, 09:40:33
Citaat van: CopVR3 link=msg=1311693 date=1417422495
Ben absoluut geen fan van de Touran en zie heel graag een ander nh voertuig. Maar rommel is het niet. Het spul wordt elke dag mishandeld maar is amper stuk te krijgen.
Kwalitatief dus prima. Alleen de auto vind ik niet geschikt. Wegligging nie best, overhellen, zwabberen, geen 4wd, niet snel genoeg enz... tis  een gezinsauto. Geen politieauto.

Volledig met je eens....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #4285 Gepost op: 2 december 2014, 00:11:37
Citaat van: Matth link=msg=1311520 date=1417341062
Die mening deel ik totaal niet met je, ik en eigenlijk iedereen bij ons is zeer tevreden over de touran! Hij heeft genoeg ruimte, rijd prima, is snel genoeg. Voor onze taak ik hij goed genoeg en zijn we zelfs verwend in mijn ogen.

Hoor jezelf nou eens praten! Je hebt het over een auto die ontwikkeld is als familie-auto niet om ROBUUST WERK te verrichten bij ROBUSTE WIJKTEAMS!
Ruimte heb je niet nodig: arrestanten vervoer je zo krap mogelijk want dan kunnen ze zich niet verzetten.
En voor de goede orde: een Touran rijdt niet prima tenzij je een Lada gewend bent. En kameel gaat nog beter door een bocht! Sorry hoor maar Volkswagens staan nou niet bepaald bekend om de goede rijkwaliteiten, nog sterker ze staan eigenlijk nergens bekend om behalve om de mooie verhalen.
Dan houden we over: snel genoeg. Tja als je buslijn 50 (daar is ie weer!) gewend bent is een Touran snel genoeg maar vergeleken met een gemiddelde personenauto (kijk eens op autoweek.nl) is het ene drama. Maar dat is eigenlijk altijd zo geweest bij VW behalve bij de eerste series GTi. Alles daarna was lafjes en netaan voldoende. En als VW ergens goed in is is het uitbuiten van "vroeger". Maar neem van mij aan: Na 1971 is het allemaal minder geworden bij VW  ;D

Al met al: voor bepaalde taken is een Touran geschikt. Bijvoorbeeld als hondehok of kippenren. Verder mag van mij het PON-tijdperk zo snel mogelijk afgelopen zijn. Doe mij maar een een knappe Qasqai of mistsubishi ASX. Dat oogt ten minste robuust, kost net zoveel en is aanzienlijk sneller. Dat milieulabel is toch maar een papierentijger en het zal me niks verbazen als VW daar ook mee loopt te klooien. Geld is immers macht.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4286 Gepost op: 2 december 2014, 00:21:35
Nee... een Nissan Qasqai of Mitsubishi ASX staan bekend om hun fantastische wegligging en rijeigenschappen. NOT. En ook dat zijn gezinsautos mopper! En alle VWs over een kam scheren moet je ook niet doen. Daar waar de touran inderdaad een belabberde wegligging heeft scoren o.a. de nieuwe Golf GTD en Golf R toch echt punten!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #4287 Gepost op: 2 december 2014, 00:39:08
Citaat van: CopVR3 link=msg=1311890 date=1417476095
Nee... een Nissan Qasqai of Mitsubishi ASX staan bekend om hun fantastische wegligging en rijeigenschappen. NOT. En ook dat zijn gezinsautos mopper! En alle VWs over een kam scheren moet je ook niet doen. Daar waar de touran inderdaad een belabberde wegligging heeft scoren o.a. de nieuwe Golf GTD en Golf R toch echt punten!

Eeeuh vergelijk jij nou een touran met een Golf R? Nee, een ASX heeft ook een wegligging van een monster maar die is beter dan een Touran en hij is sneller en net zo duur. Een "R" is niet vergelijkbaar. Natuurlijk zou ik iedere wijkteamdiender in een "R" willen zien (en mijzelf in een ......) maar dat is niet realistisch in bloembolletjespolderland.  :'(

VW's (kijk maar naar de legio betrouwbaarheidonderzoeken!) zijn ondermaats: uitgezonderd..... en dàt weten ze bij VW tot op het bot uit te buiten! Een goede PR-machine is geld waard en dat weten ze donders goed bij VW  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4288 Gepost op: 2 december 2014, 06:32:54
Ik ben het volledig met Mopper eens. HEt is, en blijft, een gezinsauto die omgebouwd is tot politievoertuig. Het feit of deze ombouw succesvol is... Ook daar ben ik het met mopper eens, niet dus.

Wij zijn van een MB C220 station teruggegaan naar dit kippenhok.  In alle stappen een of meerdere stappen terug. Enige voordeel wat een MPV-achtig voertuig heeft is het in en uitstappen... Lekker belangrijk. Ik heb liever een voertuig dat goed bestuurbaar is en ook nog redelijk snel acceleert.

Nu hoor ik je al zeggen de touran is prima voorspelbaar.... klopt... het is uitermate voorspelbaar wanneer uit onderstuurd en wanneer ie uitbreekt. Als je dat weet kun je dr gebruik van maken klopt.... Toch heb ik liever een auto die niet gaat zoeken omdat het hoogtepunt veels te hoog ligt. Daarbij is de touran tot de 80 redelijk vlot. Daarna is het een drama.

Nee... een keer niet het wiel uitvinden en gewoon een politievoertuig fabrieks-af aanschaffen. Maar nee... dat zal wel weer niet gebeuren... Maar ik ben er van overtuigd dat je voor 70.000 euro echt wel een knappe politieauto kunt kopen. (helemaal klaar)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4289 Gepost op: 2 december 2014, 09:45:18
Citaat van: moppersmurf link=msg=1311893 date=1417477148
VW's (kijk maar naar de legio betrouwbaarheidonderzoeken!) zijn ondermaats: uitgezonderd..... en dàt weten ze bij VW tot op het bot uit te buiten! Een goede PR-machine is geld waard en dat weten ze donders goed bij VW  98uiye

Schijnbaar wordt jou mening niet breed gedragen want als er nou één regio is die zweert bij VW dan is het wel AA. Heel lang geleden begonnen met de kever en vervolgens alle generatie golfjes en transporters, kortom duizenden auto's.

Zelfs toen vanaf midden de jaren 00 (geloof vanaf 2003) de regio's 5 jaar lang niet meer mochten inkopen bij VW en ze na jaren klant te zijn geweest bij VW met pijn in het hart moesten overstappen naar bijvoorbeeld Ford of Opel bleef Amsterdam tot verbazing van andere korpsen rijden met VW.

Jij stelt de Nissan Qasqai of Mitsubishi ASXRR voor? De enige regio die toch wel enige ervaring heeft met Mitsubishi is RR. Vanaf 2003 mochten ook zij niet meer inkopen bij VW, noodhulp werd toen de MB Vito en wijksurveillance werd noodgedwongen de Mitsubishi Space star... en dat hebben ze geweten ook... de auto zelf en het merk konden het politiewerk niet aan. Toen vanaf 2008 weer VW besteld kon worden (nog voor de LAPV) werden die auto's meteen massaal weer vervangen door de VW Golf.  

Mijn inziens heeft VW zich al lang en breed bewezen tot het maken van betrouwbare en degelijke auto's. Dat een Touran niet altijd even geschikt is als Noodhulp auto doet niets af aan het merk maar aan keuzes die zijn gemaakt in de aanbesteding opgezet door incapabele mensen.