Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1257320 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2380 Gepost op: 17 januari 2010, 23:29:55
41-KPP-5 is het kenteken, ik heb hem niet mooi en duidelijk erop staan.

Het is een 136Pk versie dus lijkt mij sterk dat deze voor Haaglanden gaat worden..... die hebben normaal voor de verkeersdienst alleen maar snelle motoren! Begin februari krijgt Haaglanden wel een aantal voertuigen met ANPR afgeleverd van Honac (dacht; 2x onopvallend, 2x noodhulp Touran, 1x V50 verkeersdienst). Dus wellicht dat je die komende weken nog ziet als je bij Honac langs komt.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #2381 Gepost op: 18 januari 2010, 07:00:04
Het is een 136Pk versie dus lijkt mij sterk dat deze voor Haaglanden gaat worden..... die hebben normaal voor de verkeersdienst alleen maar snelle motoren! Begin februari krijgt Haaglanden wel een aantal voertuigen met ANPR afgeleverd van Honac (dacht; 2x onopvallend, 2x noodhulp Touran, 1x V50 verkeersdienst). Dus wellicht dat je die komende weken nog ziet als je bij Honac langs komt.

Hoeveel pk verwacht je dan dat ze krijgen, want 136 pk is toch al aardig wat. Worden die twee onopvallende ook een v50 of worden dat andere voertuigen?


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #2382 Gepost op: 18 januari 2010, 13:33:46
Hoeveel pk verwacht je dan dat ze krijgen, want 136 pk is toch al aardig wat. Worden die twee onopvallende ook een v50 of worden dat andere voertuigen?

Verkeersdienst gaat vermoedelijk met de zwaarste uitvoering rijden net zoals het KLPD. Een V50 D5 met 180 pk, wat overigens een 2.4 motor is.

Iemand trouwens een foto van het interieur. Ben wel benieuwd hoe ze die mob inbouwen met die middenconsole van Volvo.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #2383 Gepost op: 18 januari 2010, 13:35:29
Verkeersdienst gaat vermoedelijk met de zwaarste uitvoering rijden net zoals het KLPD. Een V50 D5 met 180 pk, wat overigens een 2.4 motor is.

Iemand trouwens een foto van het interieur. Ben wel benieuwd hoe ze die mob inbouwen met die middenconsole van Volvo.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken van de binnenkant.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2384 Gepost op: 18 januari 2010, 15:39:35
Hoeveel pk verwacht je dan dat ze krijgen, want 136 pk is toch al aardig wat. Worden die twee onopvallende ook een v50 of worden dat andere voertuigen?

Nou de D5..... in Haaglanden rijden ze nu bij de verkeersdienst met Mercedes E280 en Volvo V70 D5 AWD... dus zal nu echt geen 2 liter V50 worden!
Verder gaan ze volgens mij bestaande auto's ombouwen (van 2 wijkbureau's een burgervoertuig en ik dacht van 2 andere een noodhulp auto (nieuw of bestaand!!) Bij ieder bureau zijn in iedergeval mensen opgeleid voor gebruik van de ANPR (soort instructeurs om het overige personeel te instrueren).


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2385 Gepost op: 18 januari 2010, 15:43:39
Ik zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken van de binnenkant.

Weet dat in de oude V50 vrossers van het KLPD de mobi in het bakje zat tussen de voorstoelen (met het schuifklepje, hij zat dus overdwars!!). In de huidige V50'tigs zit de bedienkop op het dashboard gemonteerd en de mobi zelf op een houten plaat achter de achterbank (waar ook alle zaken als ANPR, O&G, systeemkast PC, e.d. op gebouwd zitten.

ps in de KLPD V50'tigs is de armsteun en het bijbehorende bakje tussen de stoelen weggezaagd. Hierdoor is er meer ruimte om te zitten en is er een plateau tussen de stoelen voor montage van een portofoon-carkit.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2386 Gepost op: 18 januari 2010, 16:16:29
Weet dat in de oude V50 vrossers van het KLPD de mobi in het bakje zat tussen de voorstoelen (met het schuifklepje, hij zat dus overdwars!!).

Zo dus ;)
Overigens zit er vóór de versnellingspook ook een kleine zwarte spreeksleutel.
De mobilofoon kan dus alleen ingesteld worden door de bijrijder, of je moet als bestuurder heel goed teksten op de kop kunnen lezen. Het voertuig is volgens mij inmiddels afgevoerd.


(klik voor vergroting)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2387 Gepost op: 18 januari 2010, 16:39:51
Zo dus ;)
Overigens zit er vóór de versnellingspook ook een kleine zwarte spreeksleutel.
De mobilofoon kan dus alleen ingesteld worden door de bijrijder, of je moet als bestuurder heel goed teksten op de kop kunnen lezen. Het voertuig is volgens mij inmiddels afgevoerd.


(klik voor vergroting)

Ja precies ja. Dit was ook de eerste V50 die is ingebouwd voor de politie (wel door HTM en niet door Volvo zelf, zoals nu gebeurd). Nu ziet het er een stuk strakker uit. Bedienkop mobi zit zo'n beetje thv de contactsleutel boven radio).


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2388 Gepost op: 18 januari 2010, 17:14:50
Dit ziet er inderdaad een beetje hakkie takkie uit.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2389 Gepost op: 20 januari 2010, 18:59:09


Dienst: Gelderland-Zuid
Bureau: Neder-Betuwe/Tiel
Soort voertuig: Noodhulp (2x)
Merk & type: Volkswagen Touran
Byzonderheden: -