Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259545 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #3400 Gepost op: 20 december 2011, 23:44:17
Beste Mopper,

Ik was toevallig de bestuurder van de tweede Golf Plus (bij ons 'Dobbertje' genaamd). De eerste Golf Plus werd bestuurd door een collega wijkagent. Wij werden beiden solo aangestuurd voor een aanrijding met letsel en de auto zou in het water liggen.

Daar de locatie niet gunstig was, heeft de meldkamer zowel de senior van D3 (Astra stationwagen) als de senior van D2 (Opel Vivaro) aangestuurd.

Als eerste terplaatse was de senior van D3 vandaar de 'Vent off' positie van de Opel Astra. Bijna gelijk daarna kwam mijn collega wijkagent ter plaatse, vervolgens ben ik aangekomen bij het ongeval. De overige hulpdiensten waren toen al ter plaatse. Als laatste kwam de senior van D2 (Opel Vivaro) ter plaatse. De senior van D3 is daarna vrij snel met vervolg gegaan. Ik vermoed, weet dus niet zeker, of senior D2 zijn voertuig als nog in 'Vent off' gezet heeft. Ik weet wel dat vrij snel daarna 'Rijkswaterstaat' een voertuig in 'Vent off' positie gezet heeft ter beveiliging van het ongeval.

De bestuurder was door omstanders reeds uit het voertuig gehaald. Op de lokale internetsite staat het complete bericht: http://112hm.nl/2011/12/11/auto-te-water-langs-de-n11-richting-bodegraven-2/#more-35759

Dit even ter info.

En zullen we het nu weer over de 'Noodhulp voertuigen' hebben. Hoe gaat het met de aanbesteding wordt deze net als het contract van het vuurwapen ontbonden?
"Waakzaam & Dienstbaar"


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3401 Gepost op: 20 december 2011, 23:49:47
En zullen we het nu weer over de 'Noodhulp voertuigen' hebben. Hoe gaat het met de aanbesteding wordt deze net als het contract van het vuurwapen ontbonden?

Wat ik in het WIS heb gehoord, ligt de aanebsteding even op zijn gat, tot nader order.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #3402 Gepost op: 20 december 2011, 23:56:06
@ dielangemotormuis,

Dat heb ik ook begrepen, maar wat is de 'officiele status' van de aanbesteding.

FF gewijzigd, ik zie nu dat je in AA zit. Wil best een keer mee lopen in Amsterdam.....
"Waakzaam & Dienstbaar"


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3403 Gepost op: 22 december 2011, 12:23:09
Wat ik in het WIS heb gehoord, ligt de aanebsteding even op zijn gat, tot nader order.

Waarom is die op hold dan?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #3404 Gepost op: 22 december 2011, 20:38:05
Zie de laatste postings van dielangemotormuis in het topic Voertuigen Politie Uniform...


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #3405 Gepost op: 23 december 2011, 19:07:22
In NO-Gelderland gaat de uitlevering gewoon door! O0


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3406 Gepost op: 24 december 2011, 08:03:21

Dienst: Regiopolitie Flevoland
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volvo V50 2.0D
Kenteken: 29-GJK-4
Byzonderheden:



Dienst: Regiopolitie Flevoland
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volvo V50 2.0D
Kenteken: 36-JFG-9
Byzonderheden:


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3407 Gepost op: 24 december 2011, 14:22:49

Dienst: Regiopolitie Flevoland
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volvo V50 2.0D
Kenteken: 29-GJK-4
Byzonderheden:



Dienst: Regiopolitie Flevoland
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volvo V50 2.0D
Kenteken: 36-JFG-9
Byzonderheden:

Waarom rijdt Flevoland niet met VW maar met Volvo? (en waarom kiezen ze dan voor die 2.0 liter?? ) Iemand een antwoord???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3408 Gepost op: 24 december 2011, 14:26:50
Waarom rijdt Flevoland niet met VW maar met Volvo? (en waarom kiezen ze dan voor die 2.0 liter?? ) Iemand een antwoord???

Omdat bij de vorige aanbesteding gekozen mocht worden tussen de Touran en de Volvo V50. Er zijn slechts twee korpsen geweest die dit voertuig voor de noodhulp hebben gekozen, Flevoland en Gooi&Vechtstreek.

Terwijl de vorige aanbesteding nog liep kon Volvo echter niet aan de aanhoudende vraag voldoen, waarna de eerste Touran's de intrede deden in beide korpsne.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3409 Gepost op: 24 december 2011, 14:40:30
Waarom rijdt Flevoland niet met VW maar met Volvo? (en waarom kiezen ze dan voor die 2.0 liter?? ) Iemand een antwoord???
Ze hebben sinds kort ook VW, want ik zag gister 2 (nieuwe?) VW touran staan bij een alcohol controle.
Had helaas geen camera bij me..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar