Introductie selectiedag KNRM Lifeguards

Auteur Topic: Introductie selectiedag KNRM Lifeguards  (gelezen 3946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest11765

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 17 november 2015, 05:55:53
De selectiedag is 1 van de manieren om te kijken of iemand geschikt is.

Na de selectiedag gaan de "nieuwe mensen" in een opleidingsweek. Hierbij komt de KNRM nog meer over hen te weten.
Uiteraard worden zij daar ook nog een keer getest op fitheid.

Als alles goed afgerond is, worden zij ingedeeld op posten. Op die posten eenmaal aan het werk worden de nieuwelingen ook nog gemonitord. Tijdens het seizoen komen de hoofden(managers is zo'n ...... woord) van de afdeling lifeguard ook meerdere keren langs om te kijken hoe het allemaal gaat. Ook krijgen zij tijdens het seizoen (iedereen overigens) ook nog een fitheidstest.

En als het allemaal na 1 seizoen allemaal kiele kiele is, kan er besloten worden hen niet meer in te zetten in seizoen 2,3,4,5 etc

Maar of iemand echt geschikt is, zal je altijd pas weten als er echt werkelijk nood aan de man is (heb ik onlangs zelf mogen ervaren bij mij zelf).


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2015, 01:48:31
ja inderdaad op texel zitten de Texelse reddingsbrigade (trb) en het Utrechtse studenten corps (tebo) de laatste bekend van de bademeisters documataire , de stranden op paal 9 paal 12 paal 15 en paal 17 worden door de tebo bewaakt en paal 19 20 21 en paal 28 worden door de trb bewaakt


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2016, 16:27:28
ik heb laatst de selectie dag doorgelopen met sucses
ik moet zeggen het zit behoorlijk goed in elkaar
er word een zwemtest afgenomen een hardloop test en een groeps opdracht.
de groeps opdracht word er in gekeken wat personen kunnen hoe ze er naar kijken.
ook word er nog een persoonlijk gesprek gevoerd met een ieder zodat ze kunnen kijken wat je in huis hebt.

binnenkort ga ik het opleidings traject in ik ben benieuwd wat het allemaal levert.