GRIP 1 politieonderzoek A2 Baakhoven - Susteren 16-11-2015

Auteur Topic: GRIP 1 politieonderzoek A2 Baakhoven - Susteren 16-11-2015  (gelezen 10096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #30 Gepost op: 16 november 2015, 15:01:30
Citaat van: PBees link=msg=1385209 date=1447681979
Voor zover ik uit alle berichten heb kunnen opmaken is dat er eerst  (rond 12:00 uur) een melding kwam bij de politie over een verdachte BMW. Maar goed, dan heb je ook nog die auto verderop in het paadje. Pas om 12:40 is de brandweer met 1 TS (en voor zover ik kan zien 1HV 1 COH 1 VC, OvD HOvD)  gealarmeerd. Staat niet bij waarvoor.

Dan bedoel je de eerste alarmering gelijk GRIP1? Bij brand (al dan niet met explosie) niet echt gang van zaken dat eerst 2AT's naar binnen gaan en daarna pas de brandweer. Lijkt net of het incident bij de politie al langer speelde dan voor de brandweer.

1 lege auto's aangetroffen (kenteken gesignaleerd?)
2 rook uit de schuur
3 inzet AT
4 inzet brandweer


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #31 Gepost op: 16 november 2015, 15:20:32
Gezien de inzet van de diverse diensten zou men zeggen een "voorbereide" inzet of anders grip1  i.v.m. onbekendheid en onverwachte zaken, zelfs ambu ook ter plaatse. En EODKL ja dan moet men wel alles informeren en samen laten gaan in een Grip 1.
Bij instappen begint de inzet.


daviddunnaway

  • Camjo AVLimburg.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #32 Gepost op: 16 november 2015, 15:44:51
Citaat van: Gijs link=msg=1385208 date=1447681943
De Mercedes bus is van de EODKL en de Peugeot station er achter is van Defensie.
Wat wel opvalt is dat uit de witte personenwagen een blondine stapt en alleen een jasje van politie aan heeft en geen enkele bewapening of kleding van een AT of OAT. Daarnaast staat er achter de surveillancewagen een BMW X5, zwart van kleur. Het aantal medewerkers van bijzondere diensten als AT en/of OAT is van een normaal patroon voor aanhouding of instap voor twee verschillende locaties, 1e auto 2e schuur.

Die blondine hoort bij een camera crew. Blijkbaar zijn ze weer opnames aan het maken over het werk van het AT... Ik kon niet op afstand zien of het om die slimme *kuch* blondine gaat die eerder al eens met het AT mee is gegaan bij een inzet in Brunssum.
Twitter: @daviddunnaway


daviddunnaway

  • Camjo AVLimburg.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Twitter: @daviddunnaway


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #34 Gepost op: 16 november 2015, 15:54:09
Wat is dat rode knipperlichtje op 1:10??


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #35 Gepost op: 16 november 2015, 16:02:16
Als ik de hoeveelheid AT'ers zie en het aantal wagens in de eerdere video dan zijn er 2 AT ploegen aanwezig naar mijn mening.
Lijkt me ook lastig ontkennen op deze manier want ik heb nog nooit 10 man/vrouw AT gezien op 1 locatie. De max is 5 of 6 volgens mij normaal gesproken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #36 Gepost op: 16 november 2015, 16:07:35
10 man met reporter zonder enige dekking in het vrije veld op een hutje zonder achteruitgang ? af,toch opmerkelijk voor de realiteitl


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #37 Gepost op: 16 november 2015, 16:08:21
In eerste instantie hebben ze heel dat gebeid omsingeld lijkt het wel, veel AT in de bosjes ed.

Tactisch gezien ook een ramp natuurlijk, zo'n schuurtje in een open veld.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #38 Gepost op: 16 november 2015, 16:10:55
Citaat van: warhamstr link=msg=1385232 date=1447686501
In eerste instantie hebben ze heel dat gebeid omsingeld lijkt het wel, veel AT in de bosjes ed.

Tactisch gezien ook een ramp natuurlijk, zo'n schuurtje in een open veld.

Dan waren er dus veel meer dan 10 at ers


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #39 Gepost op: 16 november 2015, 16:22:58

Brandweer Susteren
28 min. · Bewerkt ·
Post ‪#‎Susteren‬ is vandaag gealarmeerd voor het incident wat zich aan de rand van ‪#‎Baakhoven‬ heeft afgespeeld.
In een schuurtje (de Krop voor de plaatselijk bekenden) zouden zich twee personen verschanst hebben. In eerste instantie zou het gaan om explosieven wat ze bij zich zouden hebben. De EOD is opgeroepen maar heeft geen explosieven aangetroffen. Het ‪#‎arrestatieteam‬ heeft uiteindelijk een einde gemaakt aan de hele situatie.
Wat precies de aanleiding of oorzaak is geweest van dit hele gebeuren is nog onduidelijk. Het staat in ieder geval helemaal los van de gebeurtenissen in Parijs afgelopen week aldus de woordvoering ter plaatste.
Uiteindelijk is de brandweer niet in actie hoeven komen.

Bron: https://www.facebook.com/Brandweer.Susteren01/posts/1048905325152184
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet