GRIP 1 politieonderzoek A2 Baakhoven - Susteren 16-11-2015

Auteur Topic: GRIP 1 politieonderzoek A2 Baakhoven - Susteren 16-11-2015  (gelezen 10060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #40 Gepost op: 16 november 2015, 16:24:12
Citaat van: Thor link=msg=1385235 date=1447686655
Dan waren er dus veel meer dan 10 at ers
hoe kom je daarbij ?


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #41 Gepost op: 16 november 2015, 16:35:32
lees jij altijd alleen het laatste bericht in een discussie??

Oa ik opperde dat er ook een heel aantal AT in bosjes verschanst waren en langs de snelweg, bij het viaduct enz enz. Dan kom je al snel op meer dan 10 man niet?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #42 Gepost op: 16 november 2015, 16:41:49
Citaat van: warhamstr link=msg=1385244 date=1447688132
lees jij altijd alleen het laatste bericht in een discussie??

Oa ik opperde dat er ook een heel aantal AT in bosjes verschanst waren en langs de snelweg, bij het viaduct enz enz. Dan kom je al snel op meer dan 10 man niet?
Ik heb de hele discussie gelezen en gevolgd.

Op beeld zijn maar 10 voertuigen en 10 man AT te zien, waar komt de rest dan vandaan. Met die personen kun je ook een perceel omsingelen.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1385229 date=1447686136
Als ik de hoeveelheid AT'ers zie en het aantal wagens in de eerdere video dan zijn er 2 AT ploegen aanwezig naar mijn mening.
Lijkt me ook lastig ontkennen op deze manier want ik heb nog nooit 10 man/vrouw AT gezien op 1 locatie. De max is 5 of 6 volgens mij normaal gesproken.

Ik hecht meer waarde aan dit bericht dan aan jouw beweringen. Als er echt veel meer AT aanwezig was geweest, dan was daar beeld van. Iets met een open veld enzo en goed zichtbaar zijn waar het eerder over gaat.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #43 Gepost op: 16 november 2015, 17:38:42
onderzoek schuur A2 ter hoogte van Susteren

16 november 2015 - Arrondissementsparket Limburg

Stand van zaken rond onderzoek schuur A2 ter hoogte van Susteren

Het onderzoek dat  de EOD ( Explosieven Opruimingsdienst) heeft gedaan in een schuurtje gelegen aan de Baakhoven langs de A2, is afgerond. Dit onderzoek werd gedaan omdat er vanmorgen een dreigende situatie is ontstaan.  Hiervoor werd de snelweg tijdelijk in beide richtingen afgesloten. In de schuur zijn geen explosieven aangetroffen, ter plaatse werden wel twee mannen aangehouden. Op dit moment is er geen dreiging meer, het onderzoek wordt voortgezet.

Dit onderzoek heeft geen relatie met de gebeurtenissen in Parijs


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #44 Gepost op: 16 november 2015, 17:50:02
Citaat van: Dimeg link=msg=1385213 date=1447682490
Lijkt net of het incident bij de politie al langer speelde dan voor de brandweer.

1 lege auto's aangetroffen (kenteken gesignaleerd?)
2 rook uit de schuur
3 inzet AT
4 inzet brandweer

Dat bedoelde ik ook. Ik kan nog nergens vind of 3 eerder was dan 4 of omgekeerd. Berichten teruglezend moet er ook een moment zijn dat de politie minstens een sterk vermoeden kreeg dat personen van die auto's naar dat schuurtje gaan zijn. Rook uit schuur kan ik, anders dan in berichten van ook zo snel net terug vinden. Misschien voorzorgsalarmering in verband met inzet EOC.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #46 Gepost op: 16 november 2015, 18:21:47
onderzoek schuur A2 ter hoogte van Susteren

16 november 2015 - Arrondissementsparket Limburg

Stand van zaken rond onderzoek schuur A2 ter hoogte van Susteren

Het onderzoek dat  de EOD ( Explosieven Opruimingsdienst) heeft gedaan in een schuurtje gelegen aan de Baakhoven langs de A2, is afgerond. Dit onderzoek werd gedaan omdat er vanmorgen een dreigende situatie is ontstaan.  Hiervoor werd de snelweg tijdelijk in beide richtingen afgesloten. In de schuur zijn geen explosieven aangetroffen, ter plaatse werden wel twee mannen aangehouden. Op dit moment is er geen dreiging meer, het onderzoek wordt voortgezet.

Dit onderzoek heeft geen relatie met de gebeurtenissen in Parijs

Is er een speciale reden waarom dit zo stellig ontkent word?
Niet dat ik nou direct achterdochtig wil worden, maar Susteren ligt nou niet direct naast Parijs of Brussel. En inzetten van het AT komen vaker voor dan alleen deze. Ikzelf leg niet direct de link met Parijs maar vond dit toch opvallend. Of zouden ze dit er ook bij zetten als het bijvoorbeeld in Musselkanaal (Groningen) gebeurd?
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 16 november 2015, 18:30:05
Citaat van: V16.01 link=msg=1385276 date=1447694507
Is er een speciale reden waarom dit zo stellig ontkent word?

Er is behoorlijk over gespeculeerd in de (social) media, en dan is het niet zo gek om dit even te vermelden gezien alle onrust.
Samen sterk in de hulpverlening!


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #48 Gepost op: 16 november 2015, 21:21:13
Citaat van: Live link=msg=1385278 date=1447695005
Er is behoorlijk over gespeculeerd in de (social) media, en dan is het niet zo gek om dit even te vermelden gezien alle onrust.

Zeker gezien wat er  nu werkelijk aan de hand  lijkt te zijn.
http://112vandaag.nl/2015/11/aangehouden-mannen-susteren-dreigden-met-aanslag/
En wat lezen we in het stuk?
Ze dreigden met een aanslag lezen we in de kop.
Dan lezen we dat "iemand" (meestal 1 persoon maar goed) belde met de dreiging van en aanslag. Als iemand in de buurt van de bel lokatie opeens "explosies"hoort, dan gaan er gelukkig wat bellen rinkelen.
Het zou ook wat zijn als daar geen aandacht aan besteed wordt. Als die  man vervolgens naar dat schuurtje gelopen is, dan focus je je daar natuurlijk op. Ik kan me goed voorstellen dat je dat groots aanpakt. Maar dan blijkt dat die man relationele problemen had en zichzelf mogelijk wat aan wilde doen.  Nu kun je je afvragen, hadden ze dat niet eerder de  wereld in moeten sturen? Ik denk van niet, want dat had vast niemand geloofd. En  iemand die zichzelf wat wil aandoen zou dat ook  op een "aanslag-wijze"kunnen doen, met explosieven. En AT treed  ook op bij "mensen die zichzelf wat aan willen doen" (al zal half of misschien wel heel  argwanend Nederland (wij niet dus he) er toch meer achter willen zoeken.) dus "niks aan de hand"is misschien niet echt van toepassing maar er is alle reden om aan te nemen dat er niet meer achter te zoeken was. Blijft over die "tweede man". Daarover speculeren natuurlijk maar  dat zou wel eens een vriend kunnen zijn die de man heeft proberen "om"te praten.  Toch aangehouden, lijkt me ook niet echt abnormaal, je kunt misschien toch beter het zekere voor het onzekere nemen. Maar nogmaals dat is speculatie maar ik meende het toch  even te moeten vermelden omdat die vraag van de tweede man toch gekomen zou zijn, met alle speculatie er omheen.

Samengevat, hoewel strikt genomen niet geheel onjuist (wel een beetje, er had beter man = enkelvoud kunnen staan) vind ik de kop van het stukje een bepaalde ton zetten die pas veel later wat uitleg krijgt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #49 Gepost op: 16 november 2015, 21:39:42
Dreigen met aanslag aanleiding voor politieactie Susteren

De mannen die maandagmiddag zijn opgepakt bij een grote politieactie in Susteren, dreigden mogelijk met een aanslag.

De politie kreeg een telefoontje van een onbekende man, die dreigde met een aanslag op korte termijn. Daarna kreeg de politie van een getuige de melding dat in de omgeving van een schuur het gehucht Baakhoven twee explosies waren gehoord en er brand zou zijn ontstaan.

Problemen
Het dreigtelefoontje, afkomstig uit de directe omgeving van de schuur, deed alle alarmbellen rinkelen. Bij het onderzoek dat werd gedaan, bleek dat een persoon in het bouwval in een weiland langs de A2 aanwezig was. Volgens de politie had hij relationele problemen en wilde hij zichzelf mogelijk iets aandoen. Niet ver van de schuur stond een auto geparkeerd, die daar vermoedelijk door de man was achtergelaten.

Explosieven
De politie hield er rekening mee dat in de schuur explosieven lagen. Daarom werden een arrestatieteam, de Explosieven Opruimingsdienst en een onderhandelaar opgeroepen. De A2 werd een tijd lang afgesloten. Pas bij het invallen van de schuur bleek nog een tweede man binnen te zijn. Een 36-jarige Heerlenaar en een 31-jarige man uit Brunssum zijn gearresteerd. Er zijn geen explosieven aangetroffen.

Grote inzet
Burgemeester Jos Hessels vindt het terecht dat de politie maandag groots heeft ingezet. "Als er zo'n melding doorkomt, en dat waren meerdere meldingen die dezelfde kant op wezen, dan moet je het zekere voor het onzekere nemen. En in welke omvang er dan wordt opgeschaald, dat is natuurlijk aan politie en justitie. Maar het zou volstrekt onverantwoord zijn om dat niet serieus te nemen als er zo'n dreiging binnenkomt."

met video: http://www.1limburg.nl/dreigen-met-aanslag-aanleiding-voor-politieactie-susteren?context=topstory
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel