GRIP 1 politieonderzoek A2 Baakhoven - Susteren 16-11-2015

Auteur Topic: GRIP 1 politieonderzoek A2 Baakhoven - Susteren 16-11-2015  (gelezen 10061 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #50 Gepost op: 16 november 2015, 21:58:05
Citaat van: PBees link=msg=1385323 date=1447705273
Zeker gezien wat er  nu werkelijk aan de hand  lijkt te zijn.
http://112vandaag.nl/2015/11/aangehouden-mannen-susteren-dreigden-met-aanslag/
En wat lezen we in het stuk?
Ze dreigden met een aanslag lezen we in de kop.
Dan lezen we dat "iemand" (meestal 1 persoon maar goed) belde met de dreiging van en aanslag. Als iemand in de buurt van de bel lokatie opeens "explosies"hoort, dan gaan er gelukkig wat bellen rinkelen.
Het zou ook wat zijn als daar geen aandacht aan besteed wordt. Als die  man vervolgens naar dat schuurtje gelopen is, dan focus je je daar natuurlijk op. Ik kan me goed voorstellen dat je dat groots aanpakt. Maar dan blijkt dat die man relationele problemen had en zichzelf mogelijk wat aan wilde doen.  Nu kun je je afvragen, hadden ze dat niet eerder de  wereld in moeten sturen? Ik denk van niet, want dat had vast niemand geloofd. En  iemand die zichzelf wat wil aandoen zou dat ook  op een "aanslag-wijze"kunnen doen, met explosieven. En AT treed  ook op bij "mensen die zichzelf wat aan willen doen" (al zal half of misschien wel heel  argwanend Nederland (wij niet dus he) er toch meer achter willen zoeken.) dus "niks aan de hand"is misschien niet echt van toepassing maar er is alle reden om aan te nemen dat er niet meer achter te zoeken was. Blijft over die "tweede man". Daarover speculeren natuurlijk maar  dat zou wel eens een vriend kunnen zijn die de man heeft proberen "om"te praten.  Toch aangehouden, lijkt me ook niet echt abnormaal, je kunt misschien toch beter het zekere voor het onzekere nemen. Maar nogmaals dat is speculatie maar ik meende het toch  even te moeten vermelden omdat die vraag van de tweede man toch gekomen zou zijn, met alle speculatie er omheen.

Samengevat, hoewel strikt genomen niet geheel onjuist (wel een beetje, er had beter man = enkelvoud kunnen staan) vind ik de kop van het stukje een bepaalde ton zetten die pas veel later wat uitleg krijgt.
Klopt inderdaad, eerste berichten HVNL waren zo.. Later L1 met dit stuk


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #51 Gepost op: 16 november 2015, 22:06:53
Citaat van: Bernt link=msg=1385348 date=1447707485
Klopt inderdaad, eerste berichten HVNL waren zo.. Later L1 met dit stuk

je moet eens lezen op de FB van 112 vandaag, hoeveel reacties er zijn alleen al op basis van de kop, zonder dat uit iets blijkt dat ze het stuk gelezen hebbn


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #52 Gepost op: 16 november 2015, 22:29:04
Ja maar lezen is een kunst en alles wat op internet staat is waar.



Toch....?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #57 Gepost op: 14 april 2016, 19:35:10
En hier de uitzending over dit item, waarvoor de filmploeg met het AT mee liep.
Geeft wat extra info over het geheel.
http://www.npo.nl/onder-de-radar-speciale-eenheden-in-actie/13-04-2016/KN_1679240
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet