Nieuwe brandweerhelm MSA F1XF

Auteur Topic: Nieuwe brandweerhelm MSA F1XF  (gelezen 18902 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2016, 20:23:30
Hier in Roermond (en volgens mij heel VRLN) zwarte pakken met fluorgele helmen, goed opvallend en je ziet de flappen evengoed:


Bron: http://www.1limburg.nl/vrouw-rijdt-nietsvermoedend-rond-brandende-auto?context=default


Heeft iemand een foto van de de brandweer met de nieuwe helm op?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2016, 15:46:14
Is er een bepaalde reden voor dat ze gekozen hebben voor een rode helm? Bedoel, net wat je zelf zegt, ook de fluorgele is goed zichtbaar.


Fire_oostzaan

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2016, 18:55:44


Het argument was dat de gele helmen te veel op de motor helm van de politie zou lijken. Zwart was geen optie qua arbeidshygiene, bij de witte kleur zou het als stoer gezien worden met het zwart van de viezigheid te laten en zilver beviel achteraf toch niet zo. Dus dan maar rood. Binnenkort ook bij ons in Za-Wa


Bron foto: http://nuenen.nieuws.nl/gemeente/1220/nieuwe-bluskleding-voor-brandweer-brabant-zuidoost/


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #13 Gepost op: 4 april 2016, 15:30:12
ik heb zelf nu sinds kort de nieuwe helm. Ik ben er qua gebruiksvriendelijkheid zeer tevreden over. Moet nog wel even wennen bij het maskeren, maar dat is een kwestie van tijd.

Vooral omdat ik brildragend ben, is het prettig dat de ingebouwde veiligheidsbril goed te vormen is. Daarnaast ervaar ik de ingebouwde lampjes als zeer prettig. Alleen de nekflappen zijn nog best stug, en dus moeilijk te vormen. Daardoor zit die soms wel eens in de weg.

Ook vind ik het jammer dat er geen lamphouder op de helm zit. Daardoor is het niet meer mogelijk om een houder aan de helm te monteren, waar ik de plug van de porto in kan stoppen.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #14 Gepost op: 4 april 2016, 22:26:54
Citaat van: Schuimpie link=msg=1417364 date=1459776612
ik heb zelf nu sinds kort de nieuwe helm. Ik ben er qua gebruiksvriendelijkheid zeer tevreden over. Moet nog wel even wennen bij het maskeren, maar dat is een kwestie van tijd.

Vooral omdat ik brildragend ben, is het prettig dat de ingebouwde veiligheidsbril goed te vormen is. Daarnaast ervaar ik de ingebouwde lampjes als zeer prettig. Alleen de nekflappen zijn nog best stug, en dus moeilijk te vormen. Daardoor zit die soms wel eens in de weg.

Ook vind ik het jammer dat er geen lamphouder op de helm zit. Daardoor is het niet meer mogelijk om een houder aan de helm te monteren, waar ik de plug van de porto in kan stoppen.

Die houder om bv een lamp of porto plug op de helm te monteren zijn wel gewoon verkrijgbaar voor deze helm zie link :
http://firecam.nl/index.php/accessoires/msa-gallet-f1-xf-torch-lamp-support-detail
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #15 Gepost op: 11 april 2016, 13:21:27
Citaat van: Schuimpie link=msg=1417364 date=1459776612
Ook vind ik het jammer dat er geen lamphouder op de helm zit. Daardoor is het niet meer mogelijk om een houder aan de helm te monteren, waar ik de plug van de porto in kan stoppen.

De plug van de porto kun je ook heel eenvoudig vastzetten met het klemmetje van een jasbeschermer van een fiets. Gebruikt menige collega bij ons al jaren!

Voorbeeld: http://www.fietsparts.nl/2886-thickbox/jasbeschermer-clip-klem-hesling-onder-20-mm-zwart-aluminium-frame.jpg


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2016, 14:41:01
Ook de VRR stapt over op andere helmen

Arjen Littooij @ArjenLittooij
http://twitter.com/ArjenLittooij/status/790641415906856965
Op oefenavond blusgroep @Kazbrd Barendrecht nieuwe helmen uitgereikt. Na afloop is aantal Barendrechtse aandachtspunten de revue gepasseerd.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2018, 17:36:09

Omroep Flevoland

Citaat
Binnen een maand hebben alle brandweerlieden in Flevoland een nieuwe helm. Het gaat om de Gallet F1 XF met de nieuwste gadgets.

Het draagcomfort is sterk verbeterd omdat de helm beter is af te stellen. Ook zit er een geïntegreerde headset in waardoor de brandweer op locatie beter kan communiceren. Verder is de nekflap van de helm makkelijker te verwijderen, zodat wassen eenvoudiger wordt.

Het uitrollen van de nieuwe brandweerhelmen begon eind december in Almere. Daar worden ze volgens projectleider Roland Beekman van Brandweer Flevoland naar volle tevredenheid gebruikt. Halverwege februari zijn alle brandweerposten in de provincie voorzien van de nieuwe helm.

De brandweerhelm wordt om de zeven jaren vervangen om aan te sluiten bij de nieuwe eisen voor veiligheid en hygiëne. Deze helm is ontworpen in samenspraak met 200 brandweerlieden uit 25 landen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2018, 21:17:44
Ik ben nieuwsgierig waarom er voor rood wordt gekozen. Een weloverwogen besluit of een kortstondige trend.....