Handhaver geeft stopteken

Auteur Topic: Handhaver geeft stopteken  (gelezen 13028 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #10 Gepost op: 17 november 2015, 19:38:56
Citaat van: R link=msg=1385567 date=1447783718
Klopt..

domein 1

Volgens het College van procureurs-generaal zijn boa's uit domein 1 uitsluitend bevoegd voor de WVW1994 in de navolgende gevallen:
a.        Voor alle overtredingen met betrekking tot stilstaand verkeer;
b.        Voor een beperkt aantal overtredingen met betrekking tot rijdend verkeer, te weten de artikelen 4,5,6,10,60 en 82 van de RVV en artikel 62 RVV zover dit artikel betrekking heeft op overtredingen van de C-borden en de handhaving hiervan is ingestoken vanuit de openbare orde problematiek en niet de verkeersveiligheid.

Domein 2

Volgens het College van procureurs-generaal zijn boa's uit domein 2 uitsluitend bevoegd voor de WVW1994 in de navolgende gevallen:
a.        Voor alle overtredingen met betrekking tot stilstaand verkeer;
b.        Voor een beperkt aantal overtredingen met betrekking tot rijdend verkeer, te weten de artikelen 4,5,6,10,60 en 82 van de RVV en artikel 62 RVV zover dit artikel betrekking heeft op overtredingen van de C-borden en de handhaving hiervan is ingestoken vanuit de openbare orde problematiek en niet de verkeersveiligheid.
c.        Voor overtredingenvoor zover zij betrekking hebben op de handhaving van natuurbescherming (Hierbij kan gedacht worden aan crossen e.d.)
De enige uitzondering op deze regel geldt voor BOA's uit domein 2 werkzaam bij de IVW.

Dat is iets nieuws voor mij. Bij ons word vaak geschreven voor D borden. Deze bonnen gaan gewoon door. Voorheen heeft het ministerie ons verteld dat D borden mogen, echter wij niet op snelheid, bellen, gordel en roodlicht mogen schrijven.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #12 Gepost op: 17 november 2015, 19:51:36
Citaat van: R link=msg=1385576 date=1447785842
Dat de bonnen doorgaan wil zeker niet zeggen dat je ook bevoegd bent ...  ;) Zie officiële document: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:38jP2whbz2gJ:www.handhaveninbrabant.nl/download/10443155/_vers_10443156/cd/Brief%2BPaG%2Bbevoegdheden%2Bboa%27s%2B12042011.pdf+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Dankje! Ik zal dit document morgen direct voorleggen bij mijn teamleiding!  :-\
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #13 Gepost op: 17 november 2015, 20:02:14
Graag gedaan. Blijft lastig, al die haken en ogen ...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #14 Gepost op: 17 november 2015, 23:19:24
Citaat van: Rutger1 link=msg=1385574 date=1447785536
Dat is iets nieuws voor mij. Bij ons word vaak geschreven voor D borden.
Dít vind ik dus raar. Je moet leren en een eed afleggen en dan weet je niet meer wat je wel en niet mag. Ik vind het nog triester dat deze bonnen gewoon doorgang vinden. Er is dus helemaal geen controle of de handhaver bevoegd is voor de zaak waar hij voor schrijft en de grootste deel van "de slachtoffers" betaalt terwijl ze gewoon in de maling zijn genomen.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #15 Gepost op: 17 november 2015, 23:47:01
Dít vind ik dus raar. Je moet leren en een eed afleggen en dan weet je niet meer wat je wel en niet mag. Ik vind het nog triester dat deze bonnen gewoon doorgang vinden. Er is dus helemaal geen controle of de handhaver bevoegd is voor de zaak waar hij voor schrijft en de grootste deel van "de slachtoffers" betaalt terwijl ze gewoon in de maling zijn genomen.
Sterker nog, als een betrokkene in bezwaar gaat heb je nog kans dat de OVJ zegt dat je gewoon moet betalen. Dan kan je nog naar de rechter ook.

Overigens overal waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus dat kan ook hier gebeuren, hoe zuur dat ook is.

Optie is om in de PDA'S waar de meeste gemeentes mee werken alleen de feitcodes te zetten waar de mensen voor bevoegd zijn, scheelt al een hoop foutieve bonnen
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #16 Gepost op: 18 november 2015, 00:02:29
Citaat van: SpaX link=msg=1385634 date=1447800421
Sterker nog, als een betrokkene in bezwaar gaat heb je nog kans dat de OVJ zegt dat je gewoon moet betalen. Dan kan je nog naar de rechter ook.
Dat kost niets, de gang naar de rechter. De OVJ zal een goede uitbrander krijgen van de rechter. Nog een paar van die zaakjes en de OVJ zal door "zijn baas" wel op zijn plek gezet worden.
Citaat van: SpaX link=msg=1385634 date=1447800421

Overigens overal waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus dat kan ook hier gebeuren, hoe zuur dat ook is.

Fouten gemaakt? Je weet toch of je domein 1 of 2 hebt? Heb je liggen slapen? Je weet toch waar je voor mag schrijven? Als je het niet weet is het helemaal triest en het is zelfs nog triester dat je hulp van een PDA wil hebben.

Dit is net zoiets als een gemeentelijke belastinghandhaver (ooit parkeercontroleur) die naheffing schrijft voor een Mulderfeit; verwerpelijk en zeer onnet!


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #17 Gepost op: 18 november 2015, 00:15:42
Ik weet heel goed waar ik voor schrijf. Dat neemt echter niet weg dat ik sommige fouten best begrijp.

C borden hebben wij een beperking op, dit kan inhouden dat wij de ene gesloten verklaring in een straat wel mogen schrijven en die in een straat verderop weer niet. Ik snap best dat er in dat soort feiten dan een fout wordt gemaakt. Tijd is geld.

Je zegt wel dat een gang naar de rechter niks kost maar je dient het voor te schieten en eventueel nog is een dag vrij te nemen naast de tijd die het je sowieso al kost qua bezwaar maken.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 18 november 2015, 00:24:20
Citaat van: Bert65 link=msg=1385637 date=1447801349
Fouten gemaakt? Je weet toch of je domein 1 of 2 hebt? Heb je liggen slapen? Je weet toch waar je voor mag schrijven? Als je het niet weet is het helemaal triest en het is zelfs nog triester dat je hulp van een PDA wil hebben.
Het is eigenlijk verwerpelijker dat je in verweer gaat omdat "iemand niet bevoegd is" om de juiste bon te schrijven omdat JIJ ( niet persoonlijk bedoeld ) een overtreding begaat. Wees dan een vent/vrouw en betaal de boete.
En zolang het mensenwerk blijft zullen er fouten worden gemaakt, gelukkig wel want dat betekend ook dat er beslissingen kunnen worden genomen om wel of niet te schrijven. Als je een robot wilt hebben krijg je die keuze niet meer.

Citaat van: Bert65 link=msg=1385637 date=1447801349
Dit is net zoiets als een gemeentelijke belastinghandhaver (ooit parkeercontroleur) die naheffing schrijft voor een Mulderfeit; verwerpelijk en zeer onnet!
Jij vind het verwerpelijk, ik zou liever zien dat deze mensen de training krijgen om te schrijven. Ook zou ik liever zien dat rechters gaan zeggen "ja hij had niet mogen schrijven, maar zijn bevinding was juist dus blijft gehandhaafd want hij is wel een aangesteld en beëdigd persoon.

Waar zijn we eigenlijk bang voor, ook als ik op andere fora kijk lijkt het wel en sport om onder boete's uit te komen. Terwijl de overtreding vaad bewust is begaan. Maak die pakkans hoger, want juist doordat de pakkans achter blijft zijn er meer overtredingen.

Luister maar eens aan chauffeurstafels:
"Ja, maar buiten de lussen is de pakkans voor overbelading zo klein"....
of
"Ik ga morgen voor vier weken op vakantie, dus vandaag maak ik een dag van 20 uur. Als ik terugkom van vakantie is de 28 dagen ruim voorbij en kan niemand mij iets maken".
enz....

Of op verjaardagen:

"15 km/h te hard valt bijna niet op, dus kan je makkelijk doen."
of
"Ff fout parkeren om een kleine boodschap te halen, de pakkans is nihil dus waarom niet".

Rechters zouden niet alleen moeten kijken of een verbalisant ervoor bevoegd is, maar ook naar de juistheid van de feiten.

Citaat van: SpaX link=msg=1385640 date=1447802142
Je zegt wel dat een gang naar de rechter niks kost maar je dient het voor te schieten en eventueel nog is een dag vrij te nemen naast de tijd die het je sowieso al kost qua bezwaar maken.

Nope, niet waar. Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat ik nog geen enkele rechtsgang heb behoeven voor te schieten en dat elke gemiste werkdag ik gewoon vergoed heb gekregen. Dat laatste puur omdat ik een schadepost bij mijn verweer opneem, en deze is tot nu toe nog altijd gehonoreerd. Het kost wel tijd, maar als ik in mijn recht sta en ook geen overtreding heb begaan is het zeker geen verkwisting van tijd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #19 Gepost op: 18 november 2015, 00:31:10
Ik dacht dat je van te voren moest betalen? Zekerheid stelling

https://cjib.nl/Onderwerpen/In-beroep-tegen-een-verkeersboete/niet-eens-met-de-beslissing-van-de-officier-van-justitie.aspx

Maar dat hoeft dus niet?
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg