Oefenduel Duitsland-Nederland afgelast ivm terreurdreiging - Hannover (Duitsland) 17-11-2015

Auteur Topic: Oefenduel Duitsland-Nederland afgelast ivm terreurdreiging - Hannover (Duitsland) 17-11-2015  (gelezen 7959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Opvallend. Er zou gewoon worden gespeeld om te laten zien dat  "we" niet wijken voor terreur en dreigingen. En wat is het resultaat? Precies dat wat IS wil bereiken.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat van: JAB link=msg=1385643 date=1447802709
Opvallend. Er zou gewoon worden gespeeld om te laten zien dat  "we" niet wijken voor terreur en dreigingen. En wat is het resultaat? Precies dat wat IS wil bereiken.
Een dergelijk besluit wordt echt niet zomaar genomen. Beter zo dan dat het hele stadion inclusief toeschouwers de lucht in vliegt toch?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Job45 link=msg=1385712 date=1447838898
Een dergelijk besluit wordt echt niet zomaar genomen. Beter zo dan dat het hele stadion inclusief toeschouwers de lucht in vliegt toch?

Het is complete onmacht en 2 - 0 voor terreur.

Punt is dat regeringsleiders deze wedstrijd ruim een dag hebben aangegrepen om iedereen te laten weten dat ze even zouden laten zien dat terreur in Europa niet zal winnen. Merkel zou er gaan zitten met haar regeringsploeg en Nederland vond het een prachtig plan; minister Hennis en Schippers gingen er dapper bij zitten.

Ik werk in een land waar men altijd bewust is van de dreiging van terreur, echter weet geen mens dat de emir, een buitenlandse staatshoofd of bijv. de ambassadeur van USA aanwezig is bij grote evenementen.

Wat men wel doet voor een evenement is de politie een bom "sweep" laten uitvoeren in een voetbalstadion en de omgeving, daarna gaat de boel hermetisch op slot. Iedereen die het gecontroleerde gebied binnenkomt is gecontroleerd door politie.

Het zegt dat als men hier op laatste moment een tip krijgt dat er een aanslag kan komen of dat er mogelijk explosieven zijn de politie hier zeker weet dat het overal mogelijk is behalve in het stadion en de directe omgeving.

Ik denk dat je ook kritiek mag hebben op de uiterst vage persconferentie van de Duitse minister, soms is het nog beter om maar niets te zeggen dan een vaag verhaal op te hangen. Wat hij heeft bereikt is dat een aantal Arabische landen en de Turkse regering inmiddels een verklaring hebben doen uitgaan dat Duitsland de schijn wekt dat een buitenlandse inlichtingendienst de oorzaak was van alle paniek maar zij het in ieder geval niet waren.

ISIS heeft de afgelopen dagen nogmaals duidelijk gemaakt dat Londen een van de volgende doelwitten is. Frankrijk en UK worden consequent genoemd als doelwitten, Nederland en Duitsland zijn nog nooit specifiek als doelwit genoemd.

De voetbalwedstrijd in Londen tussen Frankrijk en Engeland is gewoon doorgegaan omdat ze in Londen voldoende zelfvertrouwen hebben. Als het moet kan heel Londen op slot, m.a.w. ze zijn er niet bang voor terreur.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: Oma link=msg=1385721 date=1447840333
Het is complete onmacht en 2 - 0 voor terreur.

Daar kunnen we nog wel wat van leren dan?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Citaat van: Dimeg link=msg=1385746 date=1447844726
Daar kunnen we nog wel wat van leren dan?
Een basisprincipe voor (eigen) veiligheid: wat veilig is, moet je veilig houden. Als de brandweer zeker is dat er niemand in een brandend huis is, zorgen ze toch ook dat er geen burger meer zo naar binnen kan lopen?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Live link=msg=1385789 date=1447852466
http://www.youtube.com/watch?v=omQfF5V64L8

Ik wist niet dat ze in Duitsland ook de andere sirenes hadden behalve de bekende tweetoon. Verder staat er in het filmpje in het begin: "paniek in Hannover", nou om eerlijk te zijn zie ik niet echt paniek. Wel wat onrust, zowel van de mensen als de agenten maar paniek vind ik geen sprake van.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1385792 date=1447852704
Ik wist niet dat ze in Duitsland ook de andere sirenes hadden behalve de bekende tweetoon. Verder staat er in het filmpje in het begin: "paniek in Hannover", nou om eerlijk te zijn zie ik niet echt paniek. Wel wat onrust, zowel van de mensen als de agenten maar paniek vind ik geen sprake van.

Wanneer denk je dat er meer viewers van de video of kijkcijfers zijn?

Bij de titel ''Ontruiming voetbalstadion Hannover verloopt rustig'' of ''Paniek bij ontruiming voetbalstadion na bommelding''...

 ;)

Gisteren ook een push-bericht van RTL-Z, met dezelfde tekst ''Paniek in Hannover.'' Zonde dit. Maar goed, het blijft hun werk.
If you can dream it, you can do it.