Vragen aan RWS

Auteur Topic: Vragen aan RWS  (gelezen 3221 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #10 Gepost op: 20 november 2015, 23:26:42
Hoe meer vrachtwagens moeten wisselen van rijstrook hoe onrustiger het verkeersbeeld.Door het vele afremmen van het verkeer ontstaat er een ketting reactie uiteindelijk staat de boel stil.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 20 november 2015, 23:32:31
Citaat van: Gele wagen link=msg=1386394 date=1448058402
Hoe meer vrachtwagens moeten wisselen van rijstrook hoe onrustiger het verkeersbeeld.Door het vele afremmen van het verkeer ontstaat er een ketting reactie uiteindelijk staat de boel stil.
Toch ben ik dat niet eens met je. In vele landen om ons heen wordt dit nu zo gedaan, en het voordeel is dat het snelle verkeer niet op rs3/4/5 rijdt maar op 1/2.

Verkeer op rs naast de langzaamste let toch al wel op die vrachtauto "die al mag het niet toch wel" inhaalt.

In zuid Duitsland, Frankrijk en Spanje doen ze dit nu al en het levert een stuk rustiger verkeersbeeld op. Enige verschil met deze situatie is dat rs1 ook overgaat in rs2, en ik zou dat liever versprongen neerleggen en niet tegelijk met een invoeger.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #12 Gepost op: 21 november 2015, 11:42:19
Daarom wordt er in die landen ook zo geklaagd dat men onnodig links rijdt.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #13 Gepost op: 21 november 2015, 17:10:26
Citaat van: Hunter link=msg=1386364 date=1448048223
Ik schets een voorbeeld waar dit wel goed gaat, bij Vlaardingen. Rij daar regelmatig en daar staat bijna nooit file. Waarom gaat dat dan wel goed? Vrachtwagens halen ook regelmatig in en als je als beroepschauffeur de weg kent dan schuif je ruim op tijd een baantje op. Ken je de weg niet, dan gebeurt dat iets later, maar het zal echt niet zo zijn dat iedereen ineens een baantje naar links moet. Er zijn wel meer situaties in het land waar dit prima werkt, dus waarom zou dat hier niet kunnen is mijn vraag dan?

De verkeersdruk is bij Vlaardingen denk ik heel veel lager dan bij de afrit Nieuwerkerk, mede een reden waarom het daar werkt.


rubenb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #14 Gepost op: 22 november 2015, 20:21:47
Ik zit zelf ook vaak op de weg, en hierdoor ook wel vaker een melding bij RWS gedaan.
De twee dagen voor een reactie is volgens mij in het snelste geval, wanneer de eerstelijns medewerker het kan oplossen.

Ikzelf krijg meestal binnen twee dagen een standaardantwoord:
Citaat
Onze reactie

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. U ontvangt binnen 10 werkdagen een antwoord van ons.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wat weer betekent dat iemand op een andere lijn het moet oplossen met meer specifieke kennis (wetgeving), of dat er gewacht wordt op bijvoorbeeld inspectie van een WIS.

Tenzij het echt vreemde verzoeken zijn, worden ze in mijn ervaring meestal binnen twee weken beantwoord.