GRIP 1 (verdacht pakketje en ontruiming gebouw IND) Zuiderzeelaan - Zwolle 20-11-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (verdacht pakketje en ontruiming gebouw IND) Zuiderzeelaan - Zwolle 20-11-2015  (gelezen 3296 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Fireball link=msg=1386265 date=1448031699
Enerzijds kan een gevel nog wel wat tegenhouden i.t.t. een openbare weg. Anderzijds ook een stukje eigen keus en verantwoordelijkheid. Dat een openbare weg afgezet wordt om auto's en fietsers te wijzen op gevaar snap ik. Dat mensen ondanks waarschuwingen toch achter het raam gaan staan om foto's te maken snap ik niet.

De ruimte waar het pakketje lag, is verdiept, met de zijde richting het niet ontruimde gebouw ernaast. Daarom de vraag. Waarom de schijnveiligheid op straat?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1386349 date=1448042437
De ruimte waar het pakketje lag, is verdiept, met de zijde richting het niet ontruimde gebouw ernaast. Daarom de vraag. Waarom de schijnveiligheid op straat?

Ik ben er niet bij geweest, maar wellicht had de veiligheid op straat te maken met het creëren van een ruime werkomgeving zonder media en passanten ipv de veiligheid van explosiegevaar. Ik zie op de filmpjes de hulpverleners voor het pand ook gewoon rondwandelen en overleg hebben, dus blijkbaar zat daar niet het grootste gevaar..


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Fireball link=msg=1386353 date=1448044384
Ik ben er niet bij geweest, maar wellicht had de veiligheid op straat te maken met het creëren van een ruime werkomgeving zonder media en passanten ipv de veiligheid van explosiegevaar. Ik zie op de filmpjes de hulpverleners voor het pand ook gewoon rondwandelen en overleg hebben, dus blijkbaar zat daar niet het grootste gevaar..

Ik werd weggestuurd toen er net 1 lintje hing. Voor mijn eigen veiligheid, aldus (een overigens aardige) agent. Het argument dat de hulpdiensten en zelfs de BHV bijna naast het pakketje stonden en dat ik dus prima daar bij kon staan, was niet voldoende.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo