Dreigingsniveau 4 ivm concrete terreurdreiging - Gewest Brussel (België) 21 t/m 26-11-2015

Auteur Topic: Dreigingsniveau 4 ivm concrete terreurdreiging - Gewest Brussel (België) 21 t/m 26-11-2015  (gelezen 24614 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Crisis2.0 Vlaanderen @CrisisVlaan20
De gebouwen van Medialaan, het moederbedrijf van onder meer VTM, Q-music, Vitaya en 2BE, zijn ontruimd (deredactie.be)

4:02pm · 22 Nov 2015
Crisis2.0 Vlaanderen @CrisisVlaan20
De politie is ter plaatse, het gebouw zal met explosievenhonden worden doorzocht. (deredactie.be)

4:05pm · 22 Nov 2015
Crisis2.0 Vlaanderen @CrisisVlaan20
Al het personeel werd geëvacueerd naar het Eurovolleycenter. De Medialaan is volledig afgezet. (deredactie.be)

4:05pm · 22 Nov 2015 ·

Gebouwen VTM ontruimd, verdacht voertuig aangetroffen in Vilvoorde
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151122_01983406
Samen sterk in de hulpverlening!


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
En dit is dus wat terroisten willen: pantserwagens in hartje Brussel, een samenleving volledig ontwricht.

Al zijn de voorzorgsmaatregelen wel ergens te begrijpen, maar het speelt wel in de kaart van de terroristen. Naar mijn inziens kan je een aanslag niet voorkomen door soldaten of extra agenten, of toch niet makkelijk. Brussel kent nu niveau 4, maar 25km verderop zijn geen soldaten, en wel drukke winkels etc...


Het verhaaltje van betere samenwerking tussen politiediensten en inlichtingsdiensten hoor ik al 20 jaar, sinds de zaak Dutroux.

Het wordt mijn inziens tijd voor één Europese inlichtingendienst, en niet het amalgaam van diensten die nu allemaal apart werken. Je kan die gerust laten bestaan, maar er moet 1 overkoepelende dienst boven staan.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: ffemt19 link=msg=1386758 date=1448205326
Monocle of zoiets, is een soort verrekijker voor 1 oog.

Bijna. ;)
Een monocle is een soort bril voor 1 oog:


Je bedoeld waarschijnlijk een "monoculair", tegenover een "standaard" verrekijker welke een "binoculair" is.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Citaat van: bart007 link=msg=1386735 date=1448200654
http://www.gva.be/cnt/dmf20151119_01978563/urgentieartsen-wij-zijn-niet-klaar-voor-een-situatie-met-veel-gewonden

Verschrikkelijk toch?
Ik weet trouwens niet welke medicatie er allemaal insteekt. Van gewone NaCl's en Voluvens ben ik vrij zeker. Wat verbandmateriaal mogen we alvast niet overdrijven. Ik denk niet dat iemand dood gaat omdat je een kompres wat al een jaar "vervallen" is in zijn wonde duwt. Er zit sowieso toch al kruit, straatvuil en kledingweefsels in de wonde. Anders moeten we ook maar eerst ons steriel veldje openleggen en steriele handschoenen aandoen terwijl de patiënt doodbloedt.


Er was zelfs sprake op tv om spoedartsen extra op te leiden om om te gaan met kogelwonden. Ik dacht, en denk nog steeds, dat wie op spoed werkt, sowieso moet kunnen omgaan met kogelwonden. Zelfs in het meest dwaze dorpje kan een amateur jager zichzelf aan flarden schieten, zelfs onbedoeld.
Mijn inziens, maar ik ben geen arts, zijn er ook moeilijkere verwondingen dan kogelwonden waarmee je als MMT arts mee geconfronteerd kan worden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Hoogste dreigingsniveau blijft gelden in Brussel

VANDAAG, 18:39BUITENLAND

Het hoogste dreigingsniveau blijft van kracht in Brussel. Dat heeft de Belgische premier Charles Michel gezegd op een persconferentie. Voor de rest van België blijft dreigingsniveau drie gelden.

Het dreigingsniveau werd in de nacht van vrijdag op zaterdag verhoogd van drie naar vier. Dat betekent dat de terreurdreiging "ernstig en waarschijnlijk" is. Michel zei toen dat er zeer concrete aanwijzingen waren voor een aanslag in Brussel.

Live persconferentie: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws
Samen sterk in de hulpverlening!


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat
Op vraag van de overheid houdt Ziekenhuis Oost-Limburg (ZOL) in Genk sinds vanmorgen een speciale ambulance stand-by voor mogelijke terreurdaden in Brussel.

“Dat is een ziekenwagen met een verpleegkundige die speciaal opgeleid is om eerste hulp te bieden in uitzonderlijke situaties. Hij of zij wordt bijgestaan door een spoedarts.

De PIT-ambulance van het ziekenhuis in Genk is de enige in Limburg.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151121_01982840/genkse-ziekenwagen-stand-by-voor-mogelijke-terreur-in-brussel


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Crepusculum link=msg=1386778 date=1448210111
Verschrikkelijk toch?
Ik weet trouwens niet welke medicatie er allemaal insteekt. Van gewone NaCl's en Voluvens ben ik vrij zeker. Wat verbandmateriaal mogen we alvast niet overdrijven. Ik denk niet dat iemand dood gaat omdat je een kompres wat al een jaar "vervallen" is in zijn wonde duwt. Er zit sowieso toch al kruit, straatvuil en kledingweefsels in de wonde. Anders moeten we ook maar eerst ons steriel veldje openleggen en steriele handschoenen aandoen terwijl de patiënt doodbloedt.


Er was zelfs sprake op tv om spoedartsen extra op te leiden om om te gaan met kogelwonden. Ik dacht, en denk nog steeds, dat wie op spoed werkt, sowieso moet kunnen omgaan met kogelwonden. Zelfs in het meest dwaze dorpje kan een amateur jager zichzelf aan flarden schieten, zelfs onbedoeld.
Mijn inziens, maar ik ben geen arts, zijn er ook moeilijkere verwondingen dan kogelwonden waarmee je als MMT arts mee geconfronteerd kan worden.

Je kan daar denk ik nooit goed genoeg voor opgeleid zijn, denk dat je ook nu alvast de noodscenario's zoals bedden leegmaken, artsen en verplegers oproepen die thuis zijn etc. goed voorbereiden


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
VTM NIEUWSGeverifieerd account ‏@VTMNIEUWS 5 minuten geleden
Vlak bij het Radisson Blu hotel in Brussel is een politieactie aan de gang. Hotelgasten moeten binnenblijven.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
CrisisCenter Belgium ‏@CrisiscenterBE  · 19:59
De bedoeling van deze aanbevelingen en dispositieven is te waken over de veiligheid van de bevolking

CrisisCenter Belgium ‏@CrisiscenterBE  · 19:58
Verhoging van de politionele en militaire capaciteit in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest op 23/11
CrisisCenter Belgium ‏@CrisiscenterBE  · 19:58
Aanbeveling aan de regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest om het (pre)-metroverkeer te onderbreken op het hele net op 23/11.

Aanbeveling aan de regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest om het (pre)-metroverkeer te onderbreken op het hele net op 23/11.
CrisisCenter Belgium ‏@CrisiscenterBE  · 19:57
Aanbeveling om de scholen te sluiten (kleuterscholen, lagere scholen, middelbare scholen, universiteiten en hogescholen)
CrisisCenter Belgium ‏@CrisiscenterBE  · 19:56
Aanbeveling a/d adm. overheden v/d 19 gemeentes om de annulering van de grote evenementen o/h grondgebied van hun gemeente te overwegen

CrisisCenter Belgium ‏@CrisiscenterBE  · 19:55
De veiligheidsmaatregelen v zaterdag blijven van toep & w aangevuld m specifieke maatregelen voor het Bxl Hoofdstedelijk gewest op 23/11
tycoonewsEARTH ‏@tycoonewsEARTH  · 19:52
BRUSSELS: #Radisson Blu hotel on lockdown with military not letting guests leave, doors locked.https://pbs.twimg.com/media/CUb_KwMWoAA7r6S.jpg

tycoonewsEARTH‏@tycoonewsEARTH
#BREAKING: Police in centeral #Brussels  ask residents to stay indoors
https://pbs.twimg.com/media/CUb9odDWcAAvKy0.jpg

Stuart WebbGeverifieerd account ‏@Worldwidewebb1
A soldier just told our #c4news producer  'no one outside there is a real threat of attack"....
https://pbs.twimg.com/media/CUb4Z5rUwAAx0aC.jpg
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995

Hoelang gaat een stad dit nog volhouden, bedrijven die dicht zijn, openbaar vervoer wat vast ligt etc. Uiteindelijk hopen ze natuurlijk wat verdachten te pakken dat daarna het dagelijkse leven weer een beetje opgepakt kan worden, maar nu heb je precies wat terroristen willen, een hele stad ontwrichten. Terroristen zullen nu de stad Brussel niets aan doen, en wachten wel tot toezicht verminderd is of gaan in andere plaatsen te werk toch?