manometers

Auteur Topic: manometers  (gelezen 2406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Gepost op: 9 september 2005, 11:02:43
In de (hap)wagens gaan onze manometers de laatste tijd stuk. De schroefjes aan de achterzijde raken los en trillen er uit.
Vervolgens wordt de bar meting onbetrouwbaar.

Nu neem ik aan dat wij niet de enigste zijn met een dergelijk probleem.  :-\ Maar wat doen jullie er aan om dit te voorkomen?

ja, aan het vastdraaien van de schroefjes hebben we al gedacht  ;D

De O2 flessen worden overigens vervoerd in een FERNO O2 tas.


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 9 september 2005, 16:18:33
Ik begrijp jullie werken met een losse fles met kraan en een losse reduceer, waarop een manometer en een flowmeter, zq. instelknop werken..

Wat voor type kraanaansluiting , gebruiken jullie ? PIN-INDEX, BULL-NOSE, DINN.

Gezien dat jij spreekt over een schroef op de achterkant, lijkt het mij een pin-index aansluiting. Daar komt het wel eens voor dat de sluitschoef iets los trilt.

Wij zijn helemaal overgeschakeld naar een Fles met geintegreerde reduceer.. (Hoekloos, Farmadomo) dat scheelt heel veel kosten in het onderhoud en keuren van reduceers en in de gehele systeem meer hufterproof..


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #2 Gepost op: 9 september 2005, 17:13:55
Zoals Peter zegt is het misschien aan te raden om over te schakelen op flessen met geïntegreerde ontspanner. Deze zijn veel gemakkelijker en veiliger.
Nu, over het probleem dat je hebt met de ontspanners, hoe oud zijn deze? Indien ze ouder als 5 jaar zijn, hebben ze toen hun nazicht gehad?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 9 september 2005, 17:53:27
Gunter,

Elke reduceer of ontspanner voor medicinale zuurstof moet elk jaar een keuring hebben.. (tenminste in nederland, spanje, italie, amerika, UK) van de andere landen weet ik het niet..

Dat geld dus ook voor alle verbonden apparatuur..


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2005, 20:40:47
De flessen en kranen moeten hier ook om de zoveel tijd gekeurd worden, alleen is dit niet bepaalt op 1 jaar. Voor de losse ontspanners met of zonder debietmeter is er geen regeling voor, maar wordt van fabrikant gezegd 5 jaar nazicht en 10 jaar een nieuwe.