Gezamelijk optreden hulpdiensten bij terreuraanslagen/spree-shooting

Auteur Topic: Gezamelijk optreden hulpdiensten bij terreuraanslagen/spree-shooting  (gelezen 39289 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #100 Gepost op: 14 december 2015, 17:14:41
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391856 date=1450108303
Ik zei er al bij dat het off-topic was. Dus ik snap je probleem niet zo goed?  ;)

Over de rest van je betoog praat ik in principe niet. Je berichtjes zijn opzich interessant. Maar de manier waarop je met anderen omgaat is voor mij de reden om je berichten in principe te negeren. Maar soms lees je wel eens wat.  ;)

Veel succes met je betoog.  :)

Mijn probleem is dat je in principe al mijn berichten wenst te negeren. Doe dat in de toekomst dan ook en verstoor de discussie niet door mijn bericht selectief te negeren om even te melden dat 25 RAV-en niet klopt en het er vermoedelijk 24 zijn.

Ik vind het geweldig als mensen zich storen aan mijn wijze van omgang met andere forumleden terwijl ze zelf iedere vrijheid nemen om te posten wat ze van mij vinden. Als jij je gevoelens over mij hier mag posten wat is dan je probleem als ik mijn gevoelens over andere forumleden hier post?

Veel succes met echt principieel negeren.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #101 Gepost op: 14 december 2015, 17:51:05
Citaat van: Oma link=msg=1391861 date=1450109681
Mijn probleem is dat je in principe al mijn berichten wenst te negeren. Doe dat in de toekomst dan ook en verstoor de discussie niet door mijn bericht selectief te negeren om even te melden dat 25 RAV-en niet klopt en het er vermoedelijk 24 zijn.

Ik zeg niet zo zeer dat je een fout maakt. Ik vraag alleen bevestiging of dat klopt. Is niet bedoeld om te laten zien dat jij het fout hebt of iets degelijks. Was gewoon een vraag. Niet eens specifiek gericht aan jou.  O0

Verder succes met wat je wenst te doen.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #102 Gepost op: 14 december 2015, 17:56:29
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391865 date=1450111865
Ik zeg niet zo zeer dat je een fout maakt. Ik vraag alleen bevestiging of dat klopt. Is niet bedoeld om te laten zien dat jij het fout hebt of iets degelijks. Was gewoon een vraag. Niet eens specifiek gericht aan jou.  O0

Verder succes met wat je wenst te doen.  O0

Geheel mijn fout, ik dacht omdat je mij citeerde + toevoeging "de manier waarop je met anderen omgaat" het specifiek aan mij was gericht.

Mijn oprechte excuus, zo zie je maar dat ik soms ook maar mens ben en best wel dom kan zijn.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #103 Gepost op: 14 december 2015, 18:51:14
Citaat van: René van der Helm link=msg=1390245 date=1449478060
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/wat-kunt-u-doen-bij-terrorisme.aspx

Wat een kneuterigheid. Niks over wat je moet doen bij een aanslag. De amerikanen zijn een stuk duidelijke, run, hide, fight.
Dit is in Nederland makkelijk te vertalen in vlucht, verstop, vecht.

De bangige jaren '30 en '50 kneuterigheid kneutergheid druipt er van af, wees eens wat duidelijker overheid ipv verhullende taal te gebruiken.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #104 Gepost op: 14 december 2015, 23:00:52
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1391886 date=1450115474
De bangige jaren '30 en '50 kneuterigheid kneutergheid druipt er van af, wees eens wat duidelijker overheid ipv verhullende taal te gebruiken.

Ik ben me nu door diverse lectuur uit de VS en de UK aan het worstelen. Daar word dit veel profesioneler aangepakt... Dit is idd te kneuterig voor woorden.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #105 Gepost op: 15 december 2015, 13:39:33
Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1391922 date=1450130452
Ik ben me nu door diverse lectuur uit de VS en de UK aan het worstelen. Daar word dit veel profesioneler aangepakt... Dit is idd te kneuterig voor woorden.

Ik denk als we eenmaal een aanslag gehad hebben in Nederland (hoop t niet) dat dan pas serieus dingen worden aangepakt. Ipv het kneuterige van hierboven...


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #106 Gepost op: 23 december 2015, 08:26:10
The Evolution of EMS Response to Active Shooter Incidents

State Board of Emergency Medical, Fire, and Transportation Services Ohio

http://www.publicsafety.ohio.gov/links/ems_Evolution-of-EMS-Response-to-Active-Shooter-Incidents.pdf


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #107 Gepost op: 28 december 2015, 07:44:39
Video gezamelijk optreden (politie, ambulancedienst en brandweer) bij terreuraanslag: https://vimeo.com/93406353


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #108 Gepost op: 28 december 2015, 20:38:42
Citaat van: oma link=msg=1394666 date=1451285079
Video gezamelijk optreden (politie, ambulancedienst en brandweer) bij terreuraanslag: https://vimeo.com/93406353

mooi om te zien dat ze het zo serieus aanpakken. Iedere discipline doet waarvoor het is opgeleid/bedoeld.  O0


helm

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 29 december 2015, 13:10:33
Promotie onderzoek

Bij een ramp is een goede samenwerking tussen politie, brandweer en ambulancediensten cruciaal. Strikte commandovoering en heldere taakverdelingen helpen een crisis beheersen. Toch blijkt uit het onderzoek van Jeroen Wolbers dat crisismanagers tijdens rampen zelf anders te werk te gaan. Zijn onderzoek is gebaseerd op gedetailleerde observaties en reconstructies van oefeningen en echte rampen.

http://www.vu.nl/nl/nieuws-agenda/agenda/2016/jan-mrt/07jan_jj-wolbers.asp?utm_source=vu_persberichten_extern&utm_medium=e-mail&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=wzineeditie402015