Gezamelijk optreden hulpdiensten bij terreuraanslagen/spree-shooting

Auteur Topic: Gezamelijk optreden hulpdiensten bij terreuraanslagen/spree-shooting  (gelezen 39360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #90 Gepost op: 13 december 2015, 15:47:23
Ik zit net dit filmpje op Jij-buis te kijken over de Grootschalige Geneeskundige Bijstand.

https://www.youtube.com/embed/yN97cbL7n4A

Het eerste wat bij mij opkwam was dat dat dus, op een paar punten na, zo goed als niet toepasbaar is in de in deze topic besproken casussen.

En nog een vraag/opmerking; kanspiket? En dan toch 100 ambu's garanderen in het ambulance bijstands plan binnen twee uur?  Ik snap de ballen van ambulancedienst etc, dat geef ik meteen toe. Maar is dat niet een klein beetje ambitieus?? (Zeker als ik de berichtgeving op dit forum een beetje meeneem in overweging.)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #91 Gepost op: 13 december 2015, 15:57:37
Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1391686 date=1450018043
Ik zit net dit filmpje op Jij-buis te kijken over de Grootschalige Geneeskundige Bijstand.

http://www.youtube.com/embed/yN97cbL7n4A

Het eerste wat bij mij opkwam was dat dat dus, op een paar punten na, zo goed als niet toepasbaar is in de in deze topic besproken casussen.

En nog een vraag/opmerking; kanspiket? En dan toch 100 ambu's garanderen in het ambulance bijstands plan binnen twee uur?  Ik snap de ballen van ambulancedienst etc, dat geef ik meteen toe. Maar is dat niet een klein beetje ambitieus?? (Zeker als ik de berichtgeving op dit forum een beetje meeneem in overweging.)

Ja, dat is te ambitieus. Op papier klopt het en wellicht is het in de Randstad realiseerbaar. Er zijn regio's buiten de Randstad die getest hebben. Deze kwamen na 2 uur op 50 ambulances.  Ook in de Randstad zal het lastig zijn. Een groot deel van besteld vervoer zal moeten vervallen. Verder zal de reguliere A1-inzet ook onder druk komen te staan. Zoals ik in andere topic ook heb aangegeven zijn er regio's zonder overcapaciteit aan ambulancevoertuigen. Dus al is er opkomst van dienstvrije medewerkers, dan zijn er geen voertuigen.

Voorts wordt de opschalen en bezetting voor een groot deel gebaseerd op vrijwillige instroom. Kortom er zijn geen piketregelingen of andere afspraken. Als medewerkers besluiten niet te komen, dat is hun goed recht, valt het systeem in elkaar.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #92 Gepost op: 13 december 2015, 15:59:03
Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1391686 date=1450018043
Ik zit net dit filmpje op Jij-buis te kijken over de Grootschalige Geneeskundige Bijstand.

http://www.youtube.com/embed/yN97cbL7n4A

Het eerste wat bij mij opkwam was dat dat dus, op een paar punten na, zo goed als niet toepasbaar is in de in deze topic besproken casussen.

En nog een vraag/opmerking; kanspiket? En dan toch 100 ambu's garanderen in het ambulance bijstands plan binnen twee uur?  Ik snap de ballen van ambulancedienst etc, dat geef ik meteen toe. Maar is dat niet een klein beetje ambitieus?? (Zeker als ik de berichtgeving op dit forum een beetje meeneem in overweging.)

Als het eruit ziet als een eend, geluid maakt van als een eend en zich gedraagt als een eend, is het waarschijnlijk een eend  ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #93 Gepost op: 13 december 2015, 22:18:46
Ik geloof er de ballen niet van wat ik in het filmpje zag. Hier kan ik maar 1 ding op zeggen.
Lekker blijven dromen kantoorstropdassentijgers van me.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #94 Gepost op: 13 december 2015, 23:59:02
Citaat van: Oma link=msg=1391590 date=1449992505
Nederland is net als Qatar een rijk en piepklein land. In Qatar heeft de regering bedacht dat 1 nationale, publieke ambulancedienst voldoende was. Nederland is ongeveer drie keer groter, je zou dan uitkomen op 3 RAV-en. In Nederland heeft men 25 RAV-en.

Misschien een beetje offtopic, maar dat zijn we sowieso al wel. In Nederland zijn toch helemaal geen 25 RAV-en meer? Volgens mij zijn het er inmiddels een aantal minder?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #95 Gepost op: 14 december 2015, 00:32:41
Overzicht RAV's en meldkamers in Nederland

In Nederland zijn 25 Regionale Ambulancevoorzieningen (RAV’s) en 21 meldkamers ambulancezorg.
Op onderstaande interactieve kaart vind je de contactgegevens van de RAV’s en ook kun je zien welke functies er zijn binnen elke RAV.
Sommige RAV's maken onderdeel uit van een veiligheidsregio.
Klik op de regio of meldkamer voor meer informatie.

Van 21 naar 10 meldkamers ambulancezorg in 2017
De minister heeft bepaald dat een aantal meldkamers met ingang van 2017 wordt samengevoegd.
Vanaf 2017 zijn er dan nog 10 meldkamers ambulancezorg.
Locaties van deze 10 meldkamers: Drachten, Apeldoorn, Soest, Haarlem, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Bergen op Zoom, Den Bosch en Maastricht.

Bron: https://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/5994/regionale-ambulancevoorzieningen-meldkamers-nederland.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #96 Gepost op: 14 december 2015, 01:45:15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1391777 date=1450049561
Overzicht RAV's en meldkamers in Nederland

In Nederland zijn 25 Regionale Ambulancevoorzieningen (RAV’s) en 21 meldkamers ambulancezorg.
Op onderstaande interactieve kaart vind je de contactgegevens van de RAV’s en ook kun je zien welke functies er zijn binnen elke RAV.
Sommige RAV's maken onderdeel uit van een veiligheidsregio.
Klik op de regio of meldkamer voor meer informatie.

Van 21 naar 10 meldkamers ambulancezorg in 2017
De minister heeft bepaald dat een aantal meldkamers met ingang van 2017 wordt samengevoegd.
Vanaf 2017 zijn er dan nog 10 meldkamers ambulancezorg.
Locaties van deze 10 meldkamers: Drachten, Apeldoorn, Soest, Haarlem, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Bergen op Zoom, Den Bosch en Maastricht.

Bron: https://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/5994/regionale-ambulancevoorzieningen-meldkamers-nederland.html

Op het interactieve kaartje kun je er 24 tellen, en geen 25.
De RAV-en van Amsterdam en Zaanstreek zijn daar gezamelijk. Omdat het 1 RAV is?

Volgens mij zijn de RAV van de regio's Brabant-Noord en Middenwest Brabant ook samen?
Hoe zit dat in Groningen/Friesland/Drenthe? Zijn dat 3 aparte RAV-en?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #97 Gepost op: 14 december 2015, 08:57:51
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391780 date=1450053915
Op het interactieve kaartje kun je er 24 tellen, en geen 25.
De RAV-en van Amsterdam en Zaanstreek zijn daar gezamelijk. Omdat het 1 RAV is? Het zijn 2 vergunningen dus formeel 2 RAV'en

Volgens mij zijn de RAV van de regio's Brabant-Noord en Middenwest Brabant ook samen? Idem dito
Hoe zit dat in Groningen/Friesland/Drenthe? Zijn dat 3 aparte RAV-en? Ja, maar er is wel een ambulancedienst die in de verschillende provincies diensten levert, namelijk UMCG Drenthe. Verder is er wel een gemeenschappelijke meldkamer, de MKNN
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #98 Gepost op: 14 december 2015, 09:01:44
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391776 date=1450047542
Misschien een beetje offtopic, maar dat zijn we sowieso al wel. In Nederland zijn toch helemaal geen 25 RAV-en meer? Volgens mij zijn het er inmiddels een aantal minder?

Ik heb 25 geschreven in mijn tekst, als het er 24 zijn verzoek ik het moderatorteam om het te corrigeren. Ik weet niet of je mijn gehele tekst gelezen hebt. Denk je dat de kracht van de boodschap minder is geworden omdat er we geen 25 maar 24 RAV-en in ons piepkleine landje hebben?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #99 Gepost op: 14 december 2015, 16:51:43
Citaat van: Oma link=msg=1391789 date=1450080104
Ik heb 25 geschreven in mijn tekst, als het er 24 zijn verzoek ik het moderatorteam om het te corrigeren. Ik weet niet of je mijn gehele tekst gelezen hebt. Denk je dat de kracht van de boodschap minder is geworden omdat er we geen 25 maar 24 RAV-en in ons piepkleine landje hebben?

Ik zei er al bij dat het off-topic was. Dus ik snap je probleem niet zo goed?  ;)

Over de rest van je betoog praat ik in principe niet. Je berichtjes zijn opzich interessant. Maar de manier waarop je met anderen omgaat is voor mij de reden om je berichten in principe te negeren. Maar soms lees je wel eens wat.  ;)

Veel succes met je betoog.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens