Is Nederland voorbereid op (terroristische) aanslagen?

Auteur Topic: Is Nederland voorbereid op (terroristische) aanslagen?  (gelezen 75910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #50 Gepost op: 3 december 2015, 16:10:03
In het verleden was het financiele plaatje AT echt niet aantrekkelijk voor de agent.Hoe zit dit nu ?

N.B  momenteel 6  x AT van gemiddeld 15 tot 20 agenten volgens de heer Timmer in het AD.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #51 Gepost op: 3 december 2015, 16:15:09
Volgens mij verdien je bij het AT niet zo heel veel meer als dat je normale agent bent.
Dacht iets van max € 400,00 meer per maand wat ik gelezen of gehoord had tijd geleden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #52 Gepost op: 3 december 2015, 16:41:42
Citaat van: enrico1972 link=msg=1389395 date=1449155709
Volgens mij verdien je bij het AT niet zo heel veel meer als dat je normale agent bent.
Dacht iets van max € 400,00 meer per maand wat ik gelezen of gehoord had tijd geleden.

Dan moet je in deze tijd wel liefhebber zijn !

Vroeger in de normale tijden was het al moeilijk geschikte en voldoende mensen te krijgen


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #53 Gepost op: 3 december 2015, 16:55:53
Citaat van: Thor link=msg=1389392 date=1449155403
In het verleden was het financiele plaatje AT echt niet aantrekkelijk voor de agent.Hoe zit dit nu ?

N.B  momenteel 6  x AT van gemiddeld 15 tot 20 agenten volgens de heer Timmer in het AD.

Salaris schaal 7, max €2953. Maar hier komen nog toelagen bij.

Een team bestaat uit twee secties met elk twee sectiecommandanten. Deze werken deze week om week.

Wervingsinformatie is gewoon openbaar: https://www.kombijdepolitie.nl/doorstromen/at


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #54 Gepost op: 3 december 2015, 17:08:59
Citaat van: Thor link=msg=1389407 date=1449157302
Dan moet je in deze tijd wel liefhebber zijn !

Vroeger in de normale tijden was het al moeilijk geschikte en voldoende mensen te krijgen

Je hoeft je volgens mij niet rijk te rekenen als je als AT'er aan de slag gaat en inderdaad in normale tijden was het al moeilijk genoeg om aan goed AT personeel te komen dus laat staan nu. Als je voor al het extra gevaar wat je loopt ook nog eens niet bijzonder veel extra betaald wordt zal het nog een grote uitdaging worden om de teams echt vol te krijgen.

Persoonlijk vind ik dat deze kanjers zeker € 4000,00 per maand netto horen te verdienen vanwege al het extra gevaar en bij nacht en ontij klaar staan.


Citaat van: koenb link=msg=1389413 date=1449158153
Salaris schaal 7, max €2953. Maar hier komen nog toelagen bij.

Dat max bedrag van € 2953,00 is leuk maar daar begin je natuurlijk niet op maar zal na een x aantal jaar/jaren zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #55 Gepost op: 4 december 2015, 00:15:13
Citaat van: enrico1972 link=msg=1389395 date=1449155709
Volgens mij verdien je bij het AT niet zo heel veel meer als dat je normale agent bent.
Dacht iets van max € 400,00 meer per maand wat ik gelezen of gehoord had tijd geleden.

Als lid van het AT zit je meestal wel op iets meer dan 400 euro extra per maand. Door de onderbezetting zit je aan veel piketuren, inzetten zijn overuren en allerlei andere toelages.

Ben het overigens niet eens met de titel van het AD. Animo is er genoeg, maar aan het einde van de selectiedagen komen er maar enkelen uit die geschikt geacht worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #56 Gepost op: 4 december 2015, 00:24:14
Citaat van: CM link=msg=1387655 date=1448555214
Even een addendum: de hoge heren van het beleidmaken zouden iets kunnen opsteken van de Fransen. Google eens Plan Blanc.
Ben bang dat een plan Blanc etc hun nog niets zegt.. GHOR etc zijn oorverdovend stil...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #57 Gepost op: 4 december 2015, 07:21:02
Citaat van: CM link=msg=1387655 date=1448555214
Even een addendum: de hoge heren van het beleidmaken zouden iets kunnen opsteken van de Fransen. Google eens Plan Blanc.

Voor de geintresseerden, de Engelstalige benaming is 'Orsan - white plan'.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #58 Gepost op: 21 januari 2016, 17:34:57
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1387661 date=1448556362
We hebben gelukkig wel het calamiteitenhospitaal. Geen idee wat de capaciteit daarvan is, maar het is toch iets extra.

Citaat
The main factor is surge capacity, or the ability to handle a sudden influx of patients. “If there were some mass shooting [in Chicago], then very quickly any one of these hospitals might run out of that capacity,” says Dr. LaMar Hasbrouck, former director of the Illinois Department of Public Health and now executive director of the National Association of County and City Health Officials.

http://www.chicagomag.com/Chicago-Magazine/February-2016/Chicago-Trauma-Centers/


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #59 Gepost op: 2 februari 2016, 19:02:08
Ziekenhuizen voorbereid op stralingsslachtoffers

De meeste Nederlandse ziekenhuizen houden rekening met de mogelijkheid van een stralingsincident en driekwart kan stralingsslachtoffers decontamineren. Dat blijkt uit een inventarisatie van het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC).
...
Ziekenhuizen beschrijven in hun rampenplan allemaal wel chemische en biologische incidenten, maar bij 30 procent ontbreekt het stralingsincident daarin. De Groot ziet een toenemende belangstelling voor stralingsongelukken de afgelopen jaren door de ramp met de kernreactor in het Japanse Fukushima (2011) en de toegenomen terreurdreiging. lees verder