Terroristen vermomd als hulpverleners: Tweedehands ambulances vormen een gevaar

Auteur Topic: Terroristen vermomd als hulpverleners: Tweedehands ambulances vormen een gevaar  (gelezen 6318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Oma link=msg=1387829 date=1448629476
Ik denk dat het tegenovergestelde dichterbij de realiteit komt. Als ik een ambulancevoertuig koop, volpak met explosieven, ambulancekleding aantrek kan ik zo door een willekeurige stad rijden. Het kan dat ik onderweg een politiewagen tegen kom of een andere ambulance, als ik even zwaai dan zwaaien ze terug.

Dat lijkt me buitengewoon sterk. Iedereen bij de RAV weet zo'n beetje wel wat voor auto's er in de eigen regio rond rijden, en hoe dat er dan uitziet. Over het algemeen is er ook behoorlijke kennis aanwezig over de RAV's in de omgeving.

Ik ben welliswaar niet bij de RAV werkzaam, maar als er een nep ambulance rondrijdt door ons dorp met roepnummers van de regio zou mij dat snel opvallen aan kenmerken die niet kloppen. Daar durf ik mijn hand wel voor door het vuur te steken.


Maar wat dan nog? Dan kun je met een ambulance vol explosieven door de stad rijden zonder gepakt te worden. Dat kan ook met een zwarte bestelbus.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


helm

  • Gast
Leest Tjerk Hiddes mee?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24801339/__Oude_ambulances_krijgen_andere_kleur__.html

UMCG Ambulancezorg wil oude ambulances overspuiten om te voorkomen dat ze in handen vallen van terroristen en drugssmokkelaars.
Dat meldt RTV Drenthe. De oude ambulances worden nu compleet met bestickering te koop aangeboden op internet.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1387893 date=1448643685
Dat kan ook met een zwarte bestelbus.

Precies, of desnoods een busje van PostNL, de meeste portiers van bedrijven maken de slagboom daar ook wel voor open. Je moet als terrorist gewoon zorgen dat je eerder bent dan de echte postbode.
Je kunt dan niet midden in de ambulancehal komen, maar ach, voor de deur kun je ook al genoeg schade aanrichten.

Je kunt de slagboom trouwens ook gewoon rammen. Veel slagbomen hebben immers speciale breekpennen om schade aan het mechanisme te voorkomen. Als je er tegenaan rijdt breekt de slagboom eenvoudig los. Dat is juist bedoeld om bijvoorbeeld hulpdiensten niet te hinderen mocht de slagboom door een storing niet meer open willen, een ambulance/brandweerauto kan er dan stapvoets tegenaan rijden waardoor de slagboom los breekt, maar alleen de plastic boom en breekpennen vervangen hoeven te worden. Schade aan de auto zal ook minimaal zijn.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat
UMCG Ambulancezorg neemt extra maatregelen tegen verkoop ambulances
ASSEN - Ambulances worden compleet met bestickering te koop aangeboden op internet. UMCG Ambulancezorg wil extra maatregelen nemen om dit tegen te gaan.
Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/102672/UMCG-Ambulancezorg-neemt-extra-maatregelen-tegen-verkoop-ambulances
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1387893 date=1448643685
Dat lijkt me buitengewoon sterk. Iedereen bij de RAV weet zo'n beetje wel wat voor auto's er in de eigen regio rond rijden, en hoe dat er dan uitziet. Over het algemeen is er ook behoorlijke kennis aanwezig over de RAV's in de omgeving.

Ik ben welliswaar niet bij de RAV werkzaam, maar als er een nep ambulance rondrijdt door ons dorp met roepnummers van de regio zou mij dat snel opvallen aan kenmerken die niet kloppen. Daar durf ik mijn hand wel voor door het vuur te steken.

Maar wat dan nog? Dan kun je met een ambulance vol explosieven door de stad rijden zonder gepakt te worden. Dat kan ook met een zwarte bestelbus.

Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk omdat ik toch wel een paar jaartjes in een groot academisch centrum heb gewerkt waar dagelijks ambulances uit ongeveer het hele land komen en Duitse ambulancevoertuigen ook geen bijzondere gasten zijn.

Ik denk dat het vaste personeel van de ambulancedienst in Nijmegen geen flauw idee heeft wie er wel of niet werken bij de ambulancedienst in Zwolle of Terneuzen. Als ze door Nijmegen rijden is er eigenlijk niets om het verdacht of vreemd te vinden.

Uiteraard zal het vreemd zijn als in Urk een ambulance uit Rotterdam zou rondrijden, alleen is dat niet wat ik bedoel.

De kans is iets groter dat je met een ambulancevoertuig de ambulancehal in een groot ziekenhuis kan binnenrijden dan met een zwarte bestelbus. Een bom laten ontploffen in een ambulancehal kan de inleiding zijn voor een tweede aanslag ergens op een drukbezochte plek in dezelfde stad. In landen waar men altijd weet dat de terreurdreiging hoog is willen ze ten koste van alles voorkomen dat terroristen de hulp aan gewonde slachtoffers kunnen saboteren.

Het is zelfs niet uit te sluiten dat bij andere terreurgevoelige objecten de slagboom of het hek open gaan als je met er verschijnt met ambulance en even de zwaailichten aan zet.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Is een ambulance wel een ambulance? Invoer “ambulancepas”?
Is een ambulance wel een ambulance, herkenbaar is de gele kleur met de bekende rood blauwe striping en het woord ambulance, dat kan haast niet anders dan dat het een echte ambulance is. Na publicaties van de afgelopen dagen blijkt dat genuanceerder te zijn.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Citaat van: mark hes link=msg=1387869 date=1448635777
En de internationale ambulance bedrijven mogen kennelijk gewoon met de overheids striping blijven rijden.

Zo zag ik afgelopen woensdag, op de parking van Eindhoven Airport, een personenvoertuig in de ambulance kleurstelling en striping, met een duits kenteken.
Bleek om een internationale organisatie te gaan. Website eindigde op .eu.
Maar vond het een vreemde combinatie, NL striping en duits kenteken.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Tweedehands ambulances vormen so wie so een gevaar: je kunt ze ook gebruiken om drugs naar Engeland te smokkelen, zoals hierboven al is aangegeven. Kijk ook maar eens op Nu.nl van 28 november.