Rol hulpverlening RB in het algemeen en de Almeerse RB in het bijzonder

Auteur Topic: Rol hulpverlening RB in het algemeen en de Almeerse RB in het bijzonder  (gelezen 17273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
:laugh:YES :laugh:

Administratie kan altijd nog en mag NOOIT prio hebben, hoezeer de subsidie verstrekker dat ook wenst.

Je krijgt dan ideeen als: " Meneer we moeten u nu CPR/Hartmassage geven, maar waar is uw ponsplaatje?"  dat kan toch niemand willen?!b

We werken met een georganiseerde manier van hulpverlening en we varen normaal met drie mensen aanboord.. De schipper heeft zelf de mogelijkheid om te varen en te communiceren tegelijkertijd.

Een 150 meter voor plaats incident is gewoon ter plaatse melden. Maar je ter plaatse melden op het wolderwijd terwijl je nog op het veluwemeer zit.. is niet slim..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
We werken met een georganiseerde manier van hulpverlening en we varen normaal met drie mensen aanboord.. De schipper heeft zelf de mogelijkheid om te varen en te communiceren tegelijkertijd.


O, dan heb je inmiddels die VOX controled helm communicatie, ik ben benieuwd, welk merk hen je gekocht?

Wij moeten het nog steeds doen met één hand aan het gas en één hand aan het stuur. Géén communicatie voor degene die aan het stuur zit dus. Zeker niet "on scene" tijdens werkzaamheden, dan hebben we de schipper met z'n hele aandacht bij de aktie nodig en niet "zoekend naar de naam van het schip" er om heen varend... Dat komt later wel.

Henk


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
begrijp ik het goed of is het hier een sport om het niet met elkaar eens te zijn?  :-\ Daar doe ik nml niet aan mee.  :D

Het ligt natuurlijk heel erg aan de situatie, rustig weer, vastgelopen bootje, nou ja, tijd zat dan. Maar soms weet je gewoon niet wat je te wachten staat, als dat is met slecht weer, nou dan schiet het melden volgens het boekje er weleens bij in. Ik denk dat iedereen dat hier wel kent. Natuurlijk moet het uitgangspunt wel zijn om dat 'boekje' te volgen.  Wolderwijd en Veluwemeer...  daar zit toch maar 30 meter tussen, dat valt toch binnen je 150 meter?  ;D  ;)
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE