Zorgverzekering

Auteur Topic: Zorgverzekering  (gelezen 3518 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Youpo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Gepost op: 3 december 2015, 09:25:33
Aangezien ik momenteel van een collectieve zorgverzekering geniet bij mijn huidige baas en de overstap maak naar de politie, ben ik dus genoodzaakt om een andere zorg verzekering te nemen.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat vinden jullie van CZ/PZP?
Ze zijn namelijk niet de goedkoopste, wat maakt hun anders dan andere  verzekeraars?

Tevens staat er in de meeste voorwaardes van verzekeraars: 'U heeft geen recht op vergoeding van zorg veroorzaakt door een gewapend conflict'.
Moet ik ervan uitgaan dat dit geregeld wordt vanuit de politie zelf? ???


Sollicitatie Hoofdagent Limburg


jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2015, 09:57:02
Zelf nog geen lid dat omdat ik in feb start. Maar wat ik gelezen heb is het geen slechte polis. En heb ook gehoord dat het van je bruto salaris wordt afgeschreven. En ja er zijn goedkopere aanbieders. Maar moet er niet aan denken dat ik in me been gestoken wordt. En dan naar een 3e rangs ziekenhuis moet 200km verder op omdat andere ziekenhuizen niet zijn aangesloten. Better safe then sorry  ;)


Youpo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2015, 10:45:07
@ Jimmy, thnx voor je reactie.  :)

Ik start ook in februari, maar ben nu al aan het rondkijken. Vooral omdat dit voor 1 januari geregeld moet zijn, wil je wisselen van zorg verzekeraar.
Ik heb even gebeld naar PZP, de premie kan gewoon van je salaris eraf worden gehaald, dat van jou en van je gezin, maar dit gaat niet van je bruto salaris.
Het bedrag wat je ziet op de site, dat ga je uiteindelijk ook betalen.
Dus of ik het nou gewoon automatisch laat doen of ik laat het van mijn salaris afhalen, meer meerwaarde zie ik er niet van. :-\

Overigens heeft PZP ook gewoon contracten met zorgaanbieders, dus ook hier geldt, heeft PZP er geen contract mee, betaal je alsnog zelf.

Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die elders verzekerd zijn en toch de overstap willen maken... of juist niet...
Sollicitatie Hoofdagent Limburg


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #3 Gepost op: 3 december 2015, 12:46:30
Je kunt het gewoon zien als een normale zorgverzekering. Tot komend jaar was er sprake van een schommelfonds, waardoor die 20euro goedkoper was. Dat was voor mij de reden om over te stappen. Nu is die idd niet meer zo goedkoop omdat de schommelfonds niet meer geldt.

Laseren van ogen zit wel in het jongeren pakket komend jaar, ken collega's die daarom dit jaar alsnog hiervoor speciaal overstappen naar pzp.


jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #4 Gepost op: 3 december 2015, 14:01:03
Citaat van: Youpo link=msg=1389316 date=1449135907
@ Jimmy, thnx voor je reactie.  :)

Ik start ook in februari, maar ben nu al aan het rondkijken. Vooral omdat dit voor 1 januari geregeld moet zijn, wil je wisselen van zorg verzekeraar.
Ik heb even gebeld naar PZP, de premie kan gewoon van je salaris eraf worden gehaald, dat van jou en van je gezin, maar dit gaat niet van je bruto salaris.
Het bedrag wat je ziet op de site, dat ga je uiteindelijk ook betalen.
Dus of ik het nou gewoon automatisch laat doen of ik laat het van mijn salaris afhalen, meer meerwaarde zie ik er niet van. :-\

Overigens heeft PZP ook gewoon contracten met zorgaanbieders, dus ook hier geldt, heeft PZP er geen contract mee, betaal je alsnog zelf.

Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die elders verzekerd zijn en toch de overstap willen maken... of juist niet...
Oke dan heb ik het verkeerd begrepen. Klopt idd dat er contracten zijn maar wat ik bedoelde is dat je aanbieders hebt die weinig contracten hebben. En daardoor goedkoper kunnen zijn. De polis van de pzp verschilt niet veel met me oude zorg verzekering. Maar zoals waus al zegt zie ik geen verschillen. Het is dus per persoon of de polis naar zijn/haar wens is.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #5 Gepost op: 4 december 2015, 12:53:02
Overigens kan het ook geen kwaad om je overige verzekeringen te checken via politieverzekering .nl