Bananba opleiding intensieve zorgen en spoed

Auteur Topic: Bananba opleiding intensieve zorgen en spoed  (gelezen 7457 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2016, 10:15:12
ik heb goed nieuws gekregen, ik ben aangenomen voor de spoedeisende hulp in Brussel  098uo 098uo

Dus erg blij mee


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2016, 10:59:03
Er zijn wel intense lessen bij, maar ook wel minder intense lessen. Ik heb momenteel enkel pediatrie gehad, het was vooral theorie en weinig praktijklessen. De lessen pediatrie bevatten neonato, urgenties bij kinderen, niet urgente aandoeningen, beademing, ... Sommige vakken waren maar basis vond ik, maar ja.


DanielleX4

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #22 Gepost op: 7 juli 2016, 12:00:08
Ik ben zelf in sept 2015 de opleiding banaba IZ/spoed gestart in Antwerpen. Ik doe het wel over 2 jaar omdat ik al werkzaam ben en anders wat te veel werd. Het bevalt heel goed moet ik zeggen. Ik wil uiteindelijk ook terug in NL gaan werken als ambu vpk. De erkenning is inderdaad nog de vraag maar ik denk als je naar het afronden van de je banaba nog een aantal jaar werk op een acute dienst in België dat hij in NL wel gelijk gesteld kan worden, aangezien ik dit al bij diverse ambu vpk gezien heb die Belg zijn en in NL zijnkomen werken.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2016, 15:56:10
Goed te horen, ik ga het zelf in een jaar doen

Ik heb informatie ingewonnen bij ambulancezorg Nederland en het is een hele kansrijke weg (die aantal voor ons al bewandeld hebben)

Het verschil tussen praktijk uren maakt dat het niet een op een erkend kan worden (CZO)

Maar je kan 'vrijstelling'  aanvragen om toch toe gelaten te worden tot de opleiding, dan wordt er naar je werkervaring gekeken

En met de Banaba ben je zeker welkom op Nederlandse SEH's.

Mijn gedachte is om de opleiding te volgen, eb dan tijdens de opleiding te gaan werken op een belgische spoedeisende hulp

En dan na da opleiding op een nederlandse seh en vervolgens nederlandse ambulance