Gebruik tourniquet door politie?

Auteur Topic: Gebruik tourniquet door politie?  (gelezen 36129 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #50 Gepost op: 15 januari 2016, 05:57:59
Citaat
When a Boston police officer was shot in the leg on Friday, he tried to tie a tourniquet on his own leg. He was “bleeding pretty good,” according to Boston Police Commissioner William Evans, and an officer at the scene tied it for him.

http://www.boston.com/news/2016/01/09/tourniquets-now-carried-boston-police-weren-always-standard/gsoSbzbAeFvktCs3fsd9bP/story.html


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #51 Gepost op: 21 januari 2016, 00:29:37
Effe een vraag:

Zijn deze CAT's ook door lekenhulpverleners te gebruiken of moet je hier eerst echt een goede uitleg voor hebben gehad?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #52 Gepost op: 21 januari 2016, 06:29:36
Citaat van: Diamondback link=msg=1400973 date=1453332577
Effe een vraag:

Zijn deze CAT's ook door lekenhulpverleners te gebruiken of moet je hier eerst echt een goede uitleg voor hebben gehad?

Ja, ze zijn ook door lekenhulpverleners te gebruiken. Het is prettig als je even goede uitleg hebt gekregen en een paar keer hebt kunnen oefenen, echter is het niet noodzakelijk.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #53 Gepost op: 21 januari 2016, 18:18:01
Er staan genoeg filmpjes op YouTube waarin je heel simpel kan zien en duidelijk uitgelegd krijg hoe het werkt en hoe je het moet doen.
In mijn ogen kan je als je je GBV gebruikt weinig mee fout doen. Zelfs een kind kan het met de uitleg van de filmpjes nog doen ga ik van uit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #54 Gepost op: 21 januari 2016, 18:50:55
Dat heb ik ook altijd met EHBO-les als ik de instructeur zo'n mooi verbandje zie aanleggen. Dan denk ik 'appeltje en eitje' totdat je er mee in je handen staat ...
Iets zien doen en iets zelf doen zijn hele verschillende dingen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #55 Gepost op: 21 januari 2016, 21:40:55
Right.

Ik ga hier even induiken. De drukpunten zijn namelijk lang geleden komen te vervallen en dit lijkt een goed alternatief.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #56 Gepost op: 22 januari 2016, 13:34:17
Joint Response Unit = surveillancevoertuig met een agent van Metropolitan Police en een dedicated paramedic van London Ambulance Service aan boord

Joint Response Units @LAS_JRU
Responded with @MPSHackney to a call where Patients arm went through a glass window #Arterialbleed #Tourniquet-A&E pic.twitter.com/bwfL7U9AMh



GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #57 Gepost op: 22 januari 2016, 18:43:03
Citaat van: Diamondback link=msg=1401191 date=1453408855
Right.

Ik ga hier even induiken. De drukpunten zijn namelijk lang geleden komen te vervallen en dit lijkt een goed alternatief.

Bij ons komen de drukpunten nog steeds ter sprake in de opleiding.  ;)  

Onze baas heeft iig het licht gezien... De training word aangepast met het invoeren van medische handelingen, en de meeste operationele eenheden krijgen een CAT verstrekt.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #58 Gepost op: 23 januari 2016, 21:06:10
Nadat wij ze hebben gekregen van de baas, wil mijn vrouw er ook 1. Zij is wijkagent en gaat de CAT tijdens de dienst bij haar dragen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711