Sollicitatie Marechaussee beveiliger

Auteur Topic: Sollicitatie Marechaussee beveiliger  (gelezen 10952 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mo

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Gepost op: 7 december 2015, 18:24:06
Beste,

Afgelopen donderdag ben ik bij de voorlichting voor de functie Marechaussee beveiliger geweest in 's-Hertogenbosch. Inmiddels zijn de administratieve voorselecties aan de gang.

Ik ben nu op zoek naar mensen die recent een sollicitatieprocedure hebben doorlopen bij de KMar en die mij een en ander kunnen vertellen, bijvoorbeeld wat mij te wachten staat en waar ik me op kan voorbereiden. informatie die je niet snel zou vinden op de website van Defensie.
Alle tips en ervaringen zijn welkom. Ik ben zelfverzekerde persoon, maar zou het heel erg vinden als ik het zou verknallen met iets waar ik rekening mee had kunnen houden.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet. O0




Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2015, 19:04:08
Hoi Mo,

Ben zelf 9,5 Marechaussee beveiliger geweest, super mooie en leerzame tijd geweest.
Maar zou toch als je de mogelijkheid hebt voor de Wachtmeester opleiding gaan.

Gr



Mo

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #2 Gepost op: 7 december 2015, 19:17:40
Citaat van: Sonic link=msg=1390373 date=1449511448
Hoi Mo,

Ben zelf 9,5 Marechaussee beveiliger geweest, super mooie en leerzame tijd geweest.
Maar zou toch als je de mogelijkheid hebt voor de Wachtmeester opleiding gaan.

Gr



Hoi Sonic,

Bedankt voor je reactie.

Helaas beschik ik niet over je de juiste vooropleiding voor de functie Wachtmeester. Ik heb alleen me diploma Beveiliger Niv. 2 in me zak. Hier ben ik nu al 3 jaar mee werkzaam in de beveiliging. Het is voor mij meer een stap die ik wil maken van particuliere beveiliging naar de Marechaussee. Aangezien ik nog vrij jong ben (21 jr.) wil ik eerst ervaring opdoen in de publieke sector bij de Marechaussee. De functie Marechaussee beveiliger lijkt mij dan het meest aansluitend.
Volgens de voorlichter heb ik dan 8 jaar de tijd om een Niv. 3 diploma te halen en te solliciteren naar de functie Wachtmeester.

ps: De voorlichter vertelde ook dat er pas begin 2017 vacatures zullen vrijkomen voor de functie Wachtmeester.


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #3 Gepost op: 7 december 2015, 19:30:13
Hoi Mo,

Dat is inderdaad ook mogelijk, in de tijd dat ik er werkte gaf de baas mogelijkheden om de juiste papieren te halen en door te stromen. Zoals ik al aangaf heb ik een super tijd gehad bij de marechaussee. Kan je alleen geen tips geven over de sollicitatie procedure want die van mij is alweer 14 jaar geleden;-)
Succes

Gr



Kwikwi

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #4 Gepost op: 10 december 2015, 23:43:51
Hallo Mo het is inderdaad verstandig om een vervolgopleiding te gaan doen en te laten zien "dat je niet stil gezeten hebt" en inderdaad de beveiligersfunctie/rang is absoluut geen verkeerde keuze omdat deze in de huidige periode meer en meer dynamischer wordt. Voor wat betreft de vacatures als wachtmeester, helaas laten deze inderdaad vaak op zich wachten en zelfs dan zijn er ook dan wachtenden voor je. Dus inderdaad des te belangrijker om jezelf te onderscheiden.


Wijkiepedia

  • koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #5 Gepost op: 11 december 2015, 20:21:47
Hi,

Ik heb zelf ook gesolliciteerd, en ik hoef alleen nog mijn medishe keuring+sport test te doen.
Misschien kan ik je er een beetje bij helpen om te vertellen hoe ik het heb ervaren.

Nadat je het boekwerk op de post hebt gedaan wordt je uitgenodigd voor een taaltest, daarna volgt er een uitnodiging voor het psychologische gesprek. De taaltest spreekt voor zich, wat oefeningen omtrent je woordenschat en spelling. Het psychologische gesprek is een gesprek dat je voert met 2 mensen, ze kijken hier wat voor persoon je bent en wat je doet. Ik heb ongeveer een uur gepraat met de psycholoog, het gaat er met namen om dat je eerlijk antwoordt geeft op de vragen. Als je er positief doorheen komt wordt je uitgenodigt voor een korpsgesprek, dit is een gesprek waar gevraagt wordt om je motivatie en kijken ze naar je kennis over de KMAR en Defensie . Je kan je hier op voorbereiden om info op te zoeken over de taken en nieuws omtrend defensie en de KMAR, ook is het van belang om goed geinformeerd te zijn wat de marechaussee beveiliger precies doet. Hierna volgt de medishe keuring en sport test, die ik zelf dan nog moet doen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, en mocht je nog vragen hebben mag je die altijd stellen
Gr


Mo

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #6 Gepost op: 12 december 2015, 14:15:52
Citaat van: Aronvanwijk link=msg=1391166 date=1449861707
Hi,

Ik heb zelf ook gesolliciteerd, en ik hoef alleen nog mijn medishe keuring+sport test te doen.
Misschien kan ik je er een beetje bij helpen om te vertellen hoe ik het heb ervaren.

Nadat je het boekwerk op de post hebt gedaan wordt je uitgenodigd voor een taaltest, daarna volgt er een uitnodiging voor het psychologische gesprek. De taaltest spreekt voor zich, wat oefeningen omtrent je woordenschat en spelling. Het psychologische gesprek is een gesprek dat je voert met 2 mensen, ze kijken hier wat voor persoon je bent en wat je doet. Ik heb ongeveer een uur gepraat met de psycholoog, het gaat er met namen om dat je eerlijk antwoordt geeft op de vragen. Als je er positief doorheen komt wordt je uitgenodigt voor een korpsgesprek, dit is een gesprek waar gevraagt wordt om je motivatie en kijken ze naar je kennis over de KMAR en Defensie . Je kan je hier op voorbereiden om info op te zoeken over de taken en nieuws omtrend defensie en de KMAR, ook is het van belang om goed geinformeerd te zijn wat de marechaussee beveiliger precies doet. Hierna volgt de medishe keuring en sport test, die ik zelf dan nog moet doen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, en mocht je nog vragen hebben mag je die altijd stellen
Gr

Hoi aron,

Bedankt voor je reactie. heb nog enkele vragen..
Krijg je na afloop van het gesprek met de psycholoog meteen een oordeel mee of moet je hier nog op wachten? Hoelang is het geleden dat je het boekwerk op de post hebt gedaan? Dit om een indicatie te krijgen hoelang de procedure ongeveer loopt.

alvast bedankt..


Wijkiepedia

  • koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #7 Gepost op: 13 december 2015, 10:56:17
Citaat van: Mo link=msg=1391379 date=1449926152
Hoi aron,

Bedankt voor je reactie. heb nog enkele vragen..
Krijg je na afloop van het gesprek met de psycholoog meteen een oordeel mee of moet je hier nog op wachten? Hoelang is het geleden dat je het boekwerk op de post hebt gedaan? Dit om een indicatie te krijgen hoelang de procedure ongeveer loopt.

alvast bedankt..

Hi,

Je hoort inderdaad direct of de psycholoog een positief of negatief advies geeft. Ik heb ongeveer 4 weken gelden mijn pakket op de post gedaan. Na een week kreeg ik antwoord hierop.

Gr

Aron


Mo

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #8 Gepost op: 21 december 2015, 14:27:17
Citaat van: Aronvanwijk link=msg=1391619 date=1450000577
Hi,

Je hoort inderdaad direct of de psycholoog een positief of negatief advies geeft. Ik heb ongeveer 4 weken gelden mijn pakket op de post gedaan. Na een week kreeg ik antwoord hierop.

Gr

Aron

Hoi Aaron,


Bedankt voor je info. Inmiddels heb ik de uitnodigingen van de taaltest en PO al binnen. Het schiet lekker op.. Zijn er al vorderingen in jou selectietraject?

groetjes


stuart

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #9 Gepost op: 24 december 2015, 20:01:07
hey

ben nu 3 jaar werkzaam als Marechaussee-Beveiliger. de keuring kan ik me nog wel aardig herinneren.
Als er vragen over bepaalde dingen zijn stel ze gerust.

gr