Chauffeurs Connexxion mogen zich niet identificeren bij een aanrijding

Auteur Topic: Chauffeurs Connexxion mogen zich niet identificeren bij een aanrijding  (gelezen 15442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #40 Gepost op: 23 december 2015, 00:39:54
Citaat van: Bert65 link=msg=1393614 date=1450807167
Nou en? Welke vertraging? De chauffeur toont op eerste vordering zijn rijbewijs, DiNozzo zegt "Dank u wel" en geeft het rijbewijs terug. 1.Amper vertraging dus.
Zou de passagier ook niet graag willen weten of de chauffeur wel met een bus mag rijden?
Als ik tijdens mijn werkzaamheden aan een controle wordt onderworpen, dienen ook al mijn zaken in orde te zijn, loop ik ook vertraging op, ben ik te laat bij mijn passagier en komt deze (mogelijk) te laat op zijn bestemming. Als alles in orde is, ben ik zo weer weg.
2.Het frappante is dat de chauffeur van Connexxion zijn/haar gegevens niet wil overleggen, zelfs niet aan een agent. Elke andere beroepschauffeur moet dat wel. DiNozzo wil van de hoed en de rand weten...

2. En die agent laat die bus dan gewoon doorrijden ? 1.Die bus blijft  natuurlijk gewoon stil staan totdat er iemand  de vereiste papieren kan tonen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #41 Gepost op: 23 december 2015, 01:01:40
Als de chauffeur zijn rijbewijs ter inzage afgeeft aan de agent, is er niets aan de hand.
Waarom maak je je druk over de vertraging? Als Connexxion zijn zaakjes niet op orde heeft, kan oom agent hier niets aan doen.
Als ik bij een controle mijn zaakjes niet op orde heb en mijn klant (of ik) loopt vertraging op, kan oom agent er niets aan doen.
Connexxion kan nooit opdracht geven aan hun chauffeurs om hun identiteit niet kenbaar te maken, zeker niet in geval van schade of ongeval.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #42 Gepost op: 25 december 2015, 20:48:06
Citaat van: DiNozzo link=msg=1393440 date=1450740028
Als dit zo is voel ik bijna een uitdaging aankomen. Komende weken is geen chauffeur hier veilig en zal regelmatig op het rijbewijs gecontroleerd worden. Niet tonen is bekeuren, indien nodig zelfs aanhouden. Kijken hoe lang het duurt voordat de verantwoordelijke van Connexxion boos aan de lijn hangt en we dit punt eens kunnen bespreken.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst....


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #43 Gepost op: 25 december 2015, 21:40:07
Bertus ,Connexion doet het toch, lees de aanvang van dit onderwerp.
En uit eigen ervaring, althans mijn bevelvoerder: Ik mag niets zeggen voor mijn leidinggevende hier ter plaatse is.
Bij instappen begint de inzet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #44 Gepost op: 25 december 2015, 21:56:44
Citaat van: Gijs link=msg=1394171 date=1451076007
Bertus ,Connexion doet het toch, lees de aanvang van dit onderwerp.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1393440 date=1450740028
Als dit zo is voel ik bijna een uitdaging aankomen. Komende weken is geen chauffeur hier veilig en zal regelmatig op het rijbewijs gecontroleerd worden. Niet tonen is bekeuren, indien nodig zelfs aanhouden. Kijken hoe lang het duurt voordat de verantwoordelijke van Connexxion boos aan de lijn hangt en we dit punt eens kunnen bespreken.
Citaat van: Bollie link=msg=1394165 date=1451072886
Ik ben benieuwd naar de uitkomst....


guest15549

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 29 december 2015, 02:54:31
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1391140 date=1449856349

Böhre vroeg zich vanochtend bij het horen van het nieuws over het aantal boetes als eerst af hoeveel mensen protest hadden aangetekend tegen hun bon. "Het gebeurt vaak dat mensen in de buurt wonen en geen identiteitskaart bij zich hebben. Je kunt dan gewoon zeggen: loop maar even mee, dan laat ik 'm thuis zien. Zo werkt de toonplicht namelijk."

Dat is hoe Böhre vindt dat de toonplicht moet werken. Deze stelling is namelijk totaal niet onderbouwd met wetgeving of jurisprudentie.


guest15549

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 29 december 2015, 03:02:28
Citaat van: DiNozzo link=msg=1393440 date=1450740028
Als dit zo is voel ik bijna een uitdaging aankomen. Komende weken is geen chauffeur hier veilig en zal regelmatig op het rijbewijs gecontroleerd worden. Niet tonen is bekeuren, indien nodig zelfs aanhouden. Kijken hoe lang het duurt voordat de verantwoordelijke van Connexxion boos aan de lijn hangt en we dit punt eens kunnen bespreken.

Het openbaar vervoer ontregelen en chauffeurs, die op dat moment geen problemen veroorzaken, beboeten/aanhouden (buschauffeurs verdienen immers lekker), lekker bezig!  098uo  O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #47 Gepost op: 29 december 2015, 05:44:22


Het openbaar vervoer ontregelen en chauffeurs, die op dat moment geen problemen veroorzaken, beboeten/aanhouden (buschauffeurs verdienen immers lekker), lekker bezig!  098uo  O0

Naar wie ga je nu wijzen? De politie?
De politie kan gewoon controle doen.
Houdt iemand zich dan niet aan de voorschriften dan kan dit consequenties hebben.
Kan niet zo zijn dat mensen boven de wet gaan staan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #48 Gepost op: 29 december 2015, 11:02:04
Citaat van: Gijs link=msg=1393390 date=1450730506
In gevolge interne berichten van Connexion, geen draagplicht, en geen plicht tot bekendstelling, zelfs geen beleefdheid, op straffe  zelfs zwijgplicht.

Welke moverende bezwaren van Connexion worden in deze opgevoerd.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #49 Gepost op: 29 december 2015, 11:36:01
Helaas, ik ben niet in dienst van connexion, maar ja een bevriend persoon krijgt ook de opdrachten, en je weet een opdracht door een naast hogere behoeft niet te worden onderbouw naar beneden.
Bij instappen begint de inzet.