Verschoningsrecht en identificatieplicht (ambulance)

Auteur Topic: Verschoningsrecht en identificatieplicht (ambulance)  (gelezen 10401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #30 Gepost op: 11 december 2015, 20:39:48
Citaat van: CopVR3 link=msg=1391168 date=1449861987
Met alle respect: dat weet jij niet en dat bepaal jij niet.

Schoenmaker blijf bij je leest.

Jij bepaalt dat ook niet.

Jij mag hooguit vinden dat je de weigerende ambulanceverpleegkundige dan mag aanhouden.

Schoenmaker blijf bij je leest.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #31 Gepost op: 11 december 2015, 20:44:37


Jij bepaalt dat ook niet.
Helaas voor jou. Dat klopt niet.

En je kunt je zin wel lekker doordrammen maar dat heeft zo weinig zin. :-*


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 11 december 2015, 20:50:37
Dat bepalen wij wel degelijk. Het is wonderbaarlijk dat een arts die de plank al enkele malen mis slaat in dit topic, een agent durft aan te spreken dat hij bij zijn leest moet blijven. En dat terwijl de diender overduidelijk veel meer verstand heeft van deze kwestie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #33 Gepost op: 11 december 2015, 21:15:12
De discussie kan altijd afgesplitst worden ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #34 Gepost op: 11 december 2015, 21:56:55
Denigrerende tekst verwijderd. Discussieren doen we met respect!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #35 Gepost op: 11 december 2015, 22:01:07
Citaat van: Red link=msg=1391183 date=1449864912
De discussie kan altijd afgesplitst worden ;)
Gaarne ;-)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #36 Gepost op: 11 december 2015, 22:08:00
Kun je mij enige wettelijke onderbouwing geven van je bewering dat interne regelgeving van een RAV boven de wet staat?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #37 Gepost op: 11 december 2015, 22:13:11
Citaat van: Oma link=msg=1391149 date=1449857264
Heb eens een keer de ballen om niet mij te vertellen hoe treurig ik hier ben maar vertel je politievriendjes dat jij wel genoegen neemt met het dienstnummer van de ambulanceverpleegkundige en jij niet begrijpt waarom zij wel denken dat ze iets meer moeten afdwingen van de ambulanceverpleegkundige.
In plaats van eindeloos berichten te plaatsen is het misschien verstandig om te verwijzen naar de Wet BIG.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006251/HoofdstukIX/Artikel88/geldigheidsdatum_11-12-2015
Citaat
Artikel 88
Een ieder is verplicht geheimhouding in acht te nemen ten opzichte van al datgene wat hem bij het uitoefenen van zijn beroep op het gebied van de individuele gezondheidszorg als geheim is toevertrouwd, of wat daarbij als geheim te zijner kennis is gekomen of wat daarbij te zijner kennis is gekomen en waarvan hij het vertrouwelijke karakter moest begrijpen.
Zal je nog wel even moeten aantonen dat je a) BIG-geregistreerde bent en b) dat hetgeen de politie wilt weten onder de geheimhouding valt.
Voor punt a): Volgens mij hebben BIG-geregisteerden een BIG-pas. Dat lijkt mij een sterker argument als het dienstnummer.

Citaat van: Oma link=msg=1391149 date=1449857264
Als politieman zou ik maar inbinden bij ambulanceverpleegkundigen. Als je graag wil blijven reanimeren in verpleegtehuizen en woningen moet je ze niet tegen je in harnas jagen.
Volstrekt buiten de orde om dit soort verholen dreigementen te uiten. Je kunt beter komen met het bovenstaande verhaal. Dat is m.i. een stuk professioneler.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #38 Gepost op: 11 december 2015, 22:18:53
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1391197 date=1449868391
In plaats van eindeloos berichten te plaatsen is het misschien verstandig om te verwijzen naar de Wet BIG.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006251/HoofdstukIX/Artikel88/geldigheidsdatum_11-12-2015Zal je nog wel even moeten aantonen dat je a) BIG-geregistreerde bent en b) dat hetgeen de politie wilt weten onder de geheimhouding valt.
Voor punt a): Volgens mij hebben BIG-geregisteerden een BIG-pas. Dat lijkt mij een sterker argument als het dienstnummer.
Volstrekt buiten de orde om dit soort verholen dreigementen te uiten. Je kunt beter komen met het bovenstaande verhaal. Dat is m.i. een stuk professioneler.

Weet je wat verstandig is? Het geciteerde deel van het door mij geplaatste vonnis te bestuderen voor je gaat posten dat ik naar Wet BIG moet verwijzen.

Ik post hier geen dreigementen. Ik schrijf dat het niet goed is voor de onderlinge verstandhouding als politiemensen op deze wijze om willen gaan met ambulancemensen.

Ik begrijp ook niet waarom jij je er zo druk over maakt. Elders op forum zie je brandweermannen en politiemensen posten over reanimaties; ze weten het beter dan alle artsen en ambulanceverpleegkundigen bij elkaar. Niemand die er iets van zegt want het zijn professionals.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #39 Gepost op: 11 december 2015, 22:45:04
Citaat van: Oma link=msg=1391200 date=1449868733
Weet je wat verstandig is? Het geciteerde deel van het door mij geplaatste vonnis te bestuderen voor je gaat posten dat ik naar Wet BIG moet verwijzen.

Ik post hier geen dreigementen. Ik schrijf dat het niet goed is voor de onderlinge verstandhouding als politiemensen op deze wijze om willen gaan met ambulancemensen.

Ik begrijp ook niet waarom jij je er zo druk over maakt. Elders op forum zie je brandweermannen en politiemensen posten over reanimaties; ze weten het beter dan alle artsen en ambulanceverpleegkundigen bij elkaar. Niemand die er iets van zegt want het zijn professionals.

Ik begrijp niet waar jij je zo druk over maakt. Als (lees goed: ALS) ik het nodig vind de identiteit van de ambulanceverpleegkundige vast te stellen kan elke agent een identiteitsbewijs vorderen. Daar heeft de ambulanceverpleegkundige ook aan te voldoen. Die verplichting rust op iedereen: ook op agenten onderling. Daar gaat geen BIG-registratie of verschoningsrecht iets aan veranderen.

Op het moment dat er vragen gesteld worden, dus een verhoor aanvangt, dan heeft de ambulanceverpleegkundige het recht om zich te beroepen op het verschoningsrecht.

De soep wordt niet zo heet gegeten als jij deze hier opdient. De samenwerking tussen ambulance en politie verloopt prima en met wederzijds respect. Ik zou het niet zo snel in mijn hoofd halen een verpleegkundige aan te houden maar daar komen we onderling heus wel uit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein