ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015

Auteur Topic: ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015  (gelezen 35248 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Live in de persco: de politie werd, alsof het afgesproken was, aangevallen. Twee agenten hebben waarschuwingsschoten gelost in de lucht. De relschoppers kwamen waarschijnlijk voor een groot deel uit Geldermalsen. De 14 aangehouden personen kwamen uit geldermalsen. De politie herkent de berichten dus niet dat het mensen van buitenaf zijn.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: Arie link=msg=1392463 date=1450346601
Ik snap echt niet waarom mensen een rel nodig hebben om hun standpunt kracht bij te zetten.
...
Dat krijg je als je als gemeente je inwoners jaren dwarszit en doodzwijgt.  ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Tsja, daar kunnen de agenten weer niks aan doen, die zwaar vuurwerk en flessen e.d. naar hun hoofd gegooid kregen.

Blljf geweld een zwaktebod vinden.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: Arie link=msg=1392476 date=1450349446
Tsja, daar kunnen de agenten weer niks aan doen, die zwaar vuurwerk en flessen e.d. naar hun hoofd gegooid kregen.

Blljf geweld een zwaktebod vinden.
Daar trainen ze toch voor, met van die leuke rollenspelletjes enz. Nu is het een keer voor 't echie en ist het ineens niet leuk meer, of 'normaal'. En word er zelfs in de lucht geschoten.........(.....)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1392255 date=1450298290
Dat helpt dit soort tweets......de ME organiseert haar eigen 'Haren'. Hoofdcommissaris Pauw heeft alles in de hand....

huh hoe bedoel je dit?

Citaat van: Thor link=msg=1392263 date=1450299055
En niemand had het verwacht ?
Voordat de gemob. ME Rotterdam in Geldermalsen is  ben je gauw anderhalf tot twee uur verder.

Neehoor, parate eenheid is gewoon in dienst en heeft ME spullen bij de hand. Zie het als Flex ME.
Zijn dus gewoon binnen een uur omgehangen daar (waarschijnlijk veel eerder).

Schijnbaar was het niet verwacht inderdaad, anders zou er op voorhand wel meer ingezet worden. Ow nee wacht even... dat kan niet, want dan lokt de politie de rellen uit natuurlijk  ;)

Citaat van: warhamstr link=msg=1392477 date=1450349554
Daar trainen ze toch voor, met van die leuke rollenspelletjes enz. Nu is het een keer voor 't echie en ist het ineens niet leuk meer, of 'normaal'. En word er zelfs in de lucht geschoten.........(.....)

Ik denk dat niemand kan trainen op figuren die je daadwerkelijk zwaar lichamelijk letsel toe willen brengen, de kloof tussen training en praktijk is te groot.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Citaat van: warhamstr link=msg=1392477 date=1450349554
Daar trainen ze toch voor, met van die leuke rollenspelletjes enz. Nu is het een keer voor 't echie en ist het ineens niet leuk meer, of 'normaal'. En word er zelfs in de lucht geschoten.........(.....)

Wat een onzin! Ik train niet in het koppen van bakstenen en zwaar vuurwerk met mijn petje... Mensen kunnen zwaar gewond raken en mogelijk zelfs arbeidsongeschikt! Dan heb ik het niet alleen over de politie, maar ook over de mensen die daar wel vreedzaam wilde demonstreren.

Of de lokale politiek nu wel of niet gefaald heeft, het is van de zotte om jezelf eerst lekker in te drinken en vervolgens de politie aan te vallen. Dan ga je alle perken te buiten. Daarnaast lijkt het erop dat de aanstichters er vanaf het begin al op gebrand waren om een dergelijke escalatie te forceren.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Inderdaad onzin om te stellen dat de politie tot op zekere hoogte traint op geweld dat je dan maar gewoon moet vinden dat dat geweld in de praktijk ook daadwerkelijk wordt toegepast.

Van welke planeet ben je afkomstig als je het 'vreemd' vindt dat politiemensen not amused zijn als zij lawinepijlen, hekwerken etc. naar hun hoofd krijgen?

Staat in mijn ogen gelijk aan poging tot doodslag c.q. zware mishandeling en dat is gewoon strafbaar. En gelukkig leven wij in een land waar de politie over het algemeen eerst nog in de lucht schiet als men politiemensen naar het leven staat (uitzonderingen daargelaten, voordat men over Mitch en Risji gaat beginnen).

Dit was dus geen 'spelletje' of een 'oefening' waarbij met houten blokjes wordt gesmeten. Dit was pure ernst!
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #117 Gepost op: 17 december 2015, 12:37:58
Agent gewurgd
Met de twee agenten die woensdagavond gewond raakten gaat het goed. Een van hen, een ME'er, werd door een relschopper bij de hals gegrepen, gewurgd en naar de grond geduwd. Een andere agent werd door een projectiel in zijn gezicht geraakt. In eerste instantie leek het ernstig, omdat de wond flink bloedde, maar het lijkt mee te vallen.
Over gewonden onder de betogers of relschoppers kon de politie nog niets zeggen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Nu werd er nog in de lucht geschoten, als dit zo doorgaat is het moment niet ver meer dat er g e r i c h t wordt geschoten..... >:( 98uiye


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Citaat van: André Welten link=msg=1392509 date=1450355361
Nu werd er nog in de lucht geschoten, als dit zo doorgaat is het moment niet ver meer dat er g e r i c h t wordt geschoten..... >:( 98uiye

Ja alleen wel door beide kanten.. :-\
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!