ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015

Auteur Topic: ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015  (gelezen 35195 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Breathe link=msg=1392289 date=1450301134
Het is aan de ene kant triest dat mensen moeten vluchten en nergens heen kunnen, aan de andere kant is het triest dat de politiek niet luistert naar zijn burgers waar ze nota bene door gekozen zijn.

Ik snap wat je zeggen wilt. Maar die AZC's zijn nodig. Of je het wilt of niet. Die vluchtelingen komen immers evengoed wel. Zonder AZC zullen ze zwerven in en rond stations, tunnels, supermarkten en scholen. Zonder voorzieningen dus zullen ze moeten bedelen of stelen om aan een halfje wit te komen. Ben benieuwd welke mensen er dan voor het gemeentehuis staan als het aantal supermarktdiefstallen ineens 4x zo groot wordt.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1392291 date=1450301231
Als ze de melding krijgen van de meldkamer dan zijn ze echt wel met maximaal 30 minuten al onderweg naar inzetlocatie.

Is paraat binnen een half uur op straat?  :| Klinkt mij niet heel erg paraat in de oren. Maar dat ligt misschien aan mij. Bij het woord paraat dacht ik meer aan binnen 5 minuten weg zijn. Het parate team moet nog eerst vanaf huis komen oid?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest12562

  • Gast
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1392295 date=1450301467
Wat ik vaak triester vind is dat er mensen in dit land zijn die egoistisch en naar zichzelf kijken alleen. En dus niks te maken willen hebben met vluchtelingen. Maar als zij moeten vluchten voor iets staan zij wel vooraan en zijn zij de eerste die schreeuwen dat het niet geregeld e.d. is.

Ik denk dat het meer om de machteloosheid gaat.
Dit:

Citaat van: DiNozzo link=msg=1392302 date=1450301902
Gaat er heftig aan toe. Ik vraag mij altijd af wat dit soort mensen denkt te bereiken met al dit geweld? Het zal de beslissing niet veranderen.

Is wat mij betreft de grote vraag, je bereikt hier idd denk ik niet zoveel mee, maar wederom de onmacht, zonder het goed te praten.
In het topic vluchtelingencrisis ook al veel over gezegd, maar ook als het wel komt (AZC) dan zijn ze er nog niet.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1392253 date=1450298117
Parate Eenheid R'dam ‏@teamparaatheid  19 sec.
Wij zijn met spoed opgeschaald naar ME om onze collega's in #Geldermalsen bij te staan. #aanrijdend

Half uur rijden (minimaal), omkleden etc. dan ben je zo 3-kwartier verder  :|


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1392311 date=1450302392


Is paraat binnen een half uur op straat?  :| Klinkt mij niet heel erg paraat in de oren. Maar dat ligt misschien aan mij. Bij het woord paraat dacht ik meer aan binnen 5 minuten weg zijn. Het parate team moet nog eerst vanaf huis komen oid?

Team paraatheid rijd hier in de Eenheid Rotterdam 24/7 rond met 2 eenheden. Alleen rijden ze meestal in een Transporter en niet in een ME bus. Dus zullen ze ff moeten wisselen van auto en uitrusting!
Met Vriendelijke Groet.....


guest12562

  • Gast
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1392311 date=1450302392
Ik snap wat je zeggen wilt. Maar die AZC's zijn nodig. Of je het wilt of niet. Die vluchtelingen komen immers evengoed wel. Zonder AZC zullen ze zwerven in en rond stations, tunnels, supermarkten en scholen. Zonder voorzieningen dus zullen ze moeten bedelen of stelen om aan een halfje wit te komen. Ben benieuwd welke mensen er dan voor het gemeentehuis staan als het aantal supermarktdiefstallen ineens 4x zo groot wordt.

Het blijft een lastige kwestie, feit is wel dat Nederland die niet goed aanpakt, want het loopt voor geen meter.


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1392306 date=1450302093
Ik vraag me af of de beslissing niet zal veranderen hierdoor, pas geleden was in het nieuws dat demonstreren wel helpt! Nu keur is deze manier zeker niet goed!!
Maar de vraag is nu of de openbare orde in het geding komt als het AZC er wel komt? Als er zoveel mensen tegen zijn zullen ze zeker wel opnieuw gaan overwegen denk ik.
Laten we hopen van niet (dat heroverwegen dan). Ik heb het niet zo op toegeven aan geweld.
Ik wil overigens de lokale polls wel eens zien waarin naar voren komen dat het merendeel van de mensen uit Geldermalsen tegen de opname van oorlogsvluchtelingen in Nederland is. Dat NIMBY gedrag daar heb ik verder niet zo'n boodschap aan. Het beeld wordt nu beheerst door een (volgens mij relatief kleine) groep Nederlanders met een -in mijn ogen- nogal krom idee van normen en waarden. Daarmee zeg ik overigens niets over de grotere groep die er tegen is, maar wel een geciviliseerde discussie kan voeren. 98uiye


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1392311 date=1450302392
Het parate team moet nog eerst vanaf huis komen oid?

Wat ik al eerder schreef.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1392291 date=1450301231
De jongens en meiden van Team Paraatheid in Rotterdam rijden continu rond tijdens de Dag-, Avond-, en Nachtdienst met 2 secties van in totaal zeker 16 man/vrouw.
Zij zijn dus zeer snel op de Boezembocht om de ME uitrusting te pakken en in de ME bus te stappen en naar Geldermalsen te rijden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: enrico1972 link=msg=1392322 date=1450302862
Wat ik al eerder schreef.


Excuses. Ik had uit je bericht niet helemaal duidelijk gekregen op welke manier en in welke hoedanigheid men dan rond zou rijden. Inmiddels had Jeffrey010 het al wat duidelijker gemaakt.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie treedt op rond ongeregeldheden in raadsvergadering over AZC Geldermalsen

Laatste update: 16-12-2015 | 21:49

Geldermalsen - De politie heeft op woensdag 16 december de mobiele eenheid ingezet tijdens een raadsvergadering van de gemeente Geldermalsen. Tijdens deze vergadering sloeg een steeds grimmiger sfeer om in ongeregeldheden waardoor ingegrepen moest worden. De politie is op zoek naar verdachten.

Buiten werd de ME op een later moment bekogeld met vuurwerk waarop er een waarschuwingschot werd gelost.

Tot nog toe zijn er meerdere aanhoudingen verricht, maar het is nog niet duidelijk hoeveel.

De politie heeft via diverse kanalen omstanders opgeroepen te vertrekken.

Vanzelfsprekend stelt de politie een onderzoek in.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!