ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015

Auteur Topic: ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015  (gelezen 35198 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Wat geluid van TP daar, helaas was het te donker voor de Gopro.

 http://live4.io/stream/112Vandaag/598940909012576528_GOPR0134.LRV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Op 00:02 zie je links in beeld 1 ME'er naar de groep voor hem lopen die zeker 5 waarschuwingsschoten lost achter elkaar.


https://www.youtube.com/watch?v=tedelC4cyl4
Nieuwe beelden Geldermalsen: politie lost waarschu - RTL NIEUWS
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
https://www.youtube.com/watch?v=G41tFaDYta8
Van Liempt Live: Update uit Geldermalsen - VAN LIEMPT LIVE
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Hopen dat er een paar ME'ers (uit Rotterdam) naar Geldermalsen zijn gekomen met GoPro-harnas, stuk makkelijker om dan de relschoppers op beeld vast te leggen :)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1392311 date=1450302392
Is paraat binnen een half uur op straat?  :| Klinkt mij niet heel erg paraat in de oren. Maar dat ligt misschien aan mij. Bij het woord paraat dacht ik meer aan binnen 5 minuten weg zijn. Het parate team moet nog eerst vanaf huis komen oid?

Hoe meer 'paraat'  je een eenheid wilt hebben, hoe hoger de kosten. Zo simpel is het :) De paraatheid die het gelijknamige team kan bieden, is voor politiebegrippen al behoorlijk hoog. Het is afhankelijk van het moment van de dag hoeveel personen binnen X tijd op de been gebracht kunnen worden. Dat gebeurt op basis van een risico-afweging.

De brandweer is wat betreft paraatheid heel uniek, omdat ze in staat is in zeer korte tijd een hoop mensen te mobiliseren (bovenop de lopende dienst). Daar is de hele organisatie dan ook op ingericht.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Is het in een situatie als dit een optie voor de politie om bijvoorbeeld alle uitgaande wegen van het dorp te monitoren? Die relschoppers gaan weer naar huis als ze uit andere plaatsen komen.
De politie kan beginnen met kentekens noteren en gericht auto's er uit halen waarvan de inzittende voldoen aan het profiel van de relschoppers. Je noteert vervolgens gewoon hun gegevens en laat ze verder rijden. Dan is het achteraf waarschijnlijk een stuk makkelijker de namen bij de camerabeelden te vinden, omdat je al een grote lijst met namen zult hebben.