ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015

Auteur Topic: ME inzet bij ongeregeldheden rond raadsvergadering komst AZC - Geldermalsen 16-12-2015  (gelezen 35214 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Hoorde van mensen dat er toch veel meer eigen dorpsbewoners waren ipv buitenaf.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
zijn waarschuwingsschoten in dit soort situaties effectief? Er wordt zo veel vuurwerk gegooid dat veel relschoppers waarschijnlijk niet eens beseffen dat het schoten zijn die ze horen. Hoe veel gewone mensen kunnen überhaupt het verschil horen? De voorste paar relschoppers die het wapen zien zullen het wel door hebben, maar de rest?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
De video is wederom geplaatst. Hoop dat hij nu wel op Youtube blijft staan.


! No longer available
Rellen Geldermalsen van begin tot eind

Gepubliceerd op 16 dec. 2015 Chris
Laat duidelijk zijn dat ik daar enkel en alleen was om te observeren. Ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop gedemonstreerd werd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1392355 date=1450306849
Is het in een situatie als dit een optie voor de politie om bijvoorbeeld alle uitgaande wegen van het dorp te monitoren? Die relschoppers gaan weer naar huis als ze uit andere plaatsen komen.
De politie kan beginnen met kentekens noteren en gericht auto's er uit halen waarvan de inzittende voldoen aan het profiel van de relschoppers. Je noteert vervolgens gewoon hun gegevens en laat ze verder rijden. Dan is het achteraf waarschijnlijk een stuk makkelijker de namen bij de camerabeelden te vinden, omdat je al een grote lijst met namen zult hebben.

Het zou toch wat zijn als de registratie van demonstranten tegen AZC's beter geregeld is dan de registratieprocedure van de asielzoekers zelf...
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1392355 date=1450306849
Is het in een situatie als dit een optie voor de politie om bijvoorbeeld alle uitgaande wegen van het dorp te monitoren? Die relschoppers gaan weer naar huis als ze uit andere plaatsen komen.
De politie kan beginnen met kentekens noteren en gericht auto's er uit halen waarvan de inzittende voldoen aan het profiel van de relschoppers. Je noteert vervolgens gewoon hun gegevens en laat ze verder rijden. Dan is het achteraf waarschijnlijk een stuk makkelijker de namen bij de camerabeelden te vinden, omdat je al een grote lijst met namen zult hebben.

Dan zal je naast de gegevens noteren ook gelijk een goede foto moeten maken want als je geen gezicht bij de gegevens hebt kan je die nog niet aan een gezicht van de video koppelen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: enrico1972 link=msg=1392365 date=1450307500
Dan zal je naast de gegevens noteren ook gelijk een goede foto moeten maken want als je geen gezicht bij de gegevens hebt kan je die nog niet aan een gezicht van de video koppelen.

Zou een groot deel van deze types niet alle lang in een systeem van de politie staan? Neem aan dat de politie daar ook foto's bij heeft. Als ze alleen een naam hebben kunnen ze altijd nog even op zijn facebook kijken hoe hij er uit ziet. Misschien is hij wel zo slim om op facebook te posten wat hij vanavond ging doen.

Dus gewoon, we zien dat Johny Doe zijn auto een uurtje na de rellen het dorp uit rijdt, we kennen hem nog van iets anders, even kijken of we hem terug kunnen vinden op beelden van de rellen.
Misschien vind je hem niet terug, misschien wel, heb je er al 1.
Beginnen met een naam en vervolgens kijken of je die persoon op de beelden terug vindt als je toevallig al een foto van hem hebt gaat een stuk sneller dan beginnen bij de beelden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1392360 date=1450307118
zijn waarschuwingsschoten in dit soort situaties effectief? Er wordt zo veel vuurwerk gegooid dat veel relschoppers waarschijnlijk niet eens beseffen dat het schoten zijn die ze horen. Hoe veel gewone mensen kunnen überhaupt het verschil horen? De voorste paar relschoppers die het wapen zien zullen het wel door hebben, maar de rest?

Dat is iets wat afhankelijk is van de situatie. Een groep heeft een opruiende en meezuigende werking. Je voelt je sterker en anoniem in een groep. Bij de rellen in Hoek van Holland is door de politie uiteindelijk meermaals gericht op het publiek geschoten met diverse gewonden en helaas een dodelijk slachtoffer. In alle drukte bleef het merendeel van de relschoppers op de linie afkomen hoewel er schoten vielen en ook mensen gewond raakten om hen heen.

Tegelijk is het ook je laatste redmiddel. Ik heb geen idee in welke situatie er geschoten is maar het kan dat één of meerdere agenten in het nauw is gekomen en daarbij het vuurwapen als laatste redmiddel heeft beschouwd. Kennelijk is daar op gereageerd want ik heb nog geen berichten gelezen over relschoppers met extra ventilatiegaten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Jim link=msg=1392364 date=1450307307
Het zou toch wat zijn als de registratie van demonstranten tegen AZC's beter geregeld is dan de registratieprocedure van de asielzoekers zelf...
De asielzoekers zorgen voor minder overlast, lijkt me dus ook minder prioriteit te hebben.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: DiNozzo link=msg=1392368 date=1450307815
Dat is iets wat afhankelijk is van de situatie. Een groep heeft een opruiende en meezuigende werking. Je voelt je sterker en anoniem in een groep. Bij de rellen in Hoek van Holland is door de politie uiteindelijk meermaals gericht op het publiek geschoten met diverse gewonden en helaas een dodelijk slachtoffer. In alle drukte bleef het merendeel van de relschoppers op de linie afkomen hoewel er schoten vielen en ook mensen gewond raakten om hen heen.

Tegelijk is het ook je laatste redmiddel. Ik heb geen idee in welke situatie er geschoten is maar het kan dat één of meerdere agenten in het nauw is gekomen en daarbij het vuurwapen als laatste redmiddel heeft beschouwd. Kennelijk is daar op gereageerd want ik heb nog geen berichten gelezen over relschoppers met extra ventilatiegaten.

Er staat een filmpje hier in het topic waar je een agent ziet schieten. Volgens mij een post van Enrico


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie Gelderland ‏@POL_Gelderland
Wat betreft de geruchten over een verdacht pakketje: daar is géén sprake van. De EOD is wel onderweg, ivm een onontploft stuk zwaar vuurwerk
23:05 - 16 dec. 2015

Politie Gelderland ‏@POL_Gelderland
EOD is nog bezig met het aangetroffen onontplofte vuurwerk. Afzetting op die locatie dus ook nog van kracht.
23:45 - 16 dec. 2015

Politie Gelderland ‏@POL_Gelderland
Geldermalsen: nav de ongeregeldheden zijn tot nu toe 11 aanhoud. verricht, voor diverse feiten, oa bekogelen van ME met vuurwerk/stenen etc
23:56 - 16 dec. 2015
Samen sterk in de hulpverlening!