Vierwiel aangedreven Volkswagen Amarok Ambulance - Terschelling

Auteur Topic: Vierwiel aangedreven Volkswagen Amarok Ambulance - Terschelling  (gelezen 17253 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #30 Gepost op: 30 januari 2016, 15:47:35
Heel mooie fotoŽs ! Het is een prachtig voertuig en als men met zoŽn voertuig normaal rijdt en op niet al te moeilijke ondergrond blijft rijden, zal het uitstekend functioneren. Echter als men denkt dat je alles kan met zoŽn bak kom je er snel achter dat dat niet zo is. Men dat zullen ze daar best weten. Veel succes ermee.


Mr Dweijllus

  • Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #31 Gepost op: 30 januari 2016, 15:54:16
Citaat van: Waterkanon link=msg=1402938 date=1454152857
Bij zulke opmerkingen moet je altijd de vraag stellen : lag het aan de voertuigen of hoe er mee omgegaan werd.

Nou wij hebben zelf ook de Amarok getest. Ziet er leuk uit en echt een mooie auto voor op de weg, rijd ook wel lekker en strak afgewerkt.. Terrein was die slechter als andere voertuigen en dan nog maar over de prijs te zwijgen die gewoon 2 keer zo hoog is, en wat krijg je dan,  nou gewoon luxe en een mooie auto maar zeker geen terrein voertuig wat tegen een stootje kan.   Ze staan er om bekend gewoon storings gevoelig te zijn en gewoon niet echt top voor terrein werk. Ook doordat ze verlengt zijn sta je wel eens vast op een lullig heuveltje etc.

De Amaroks blijven echt de mooiste wagens om te zien. Maar als je wat wilt hebben wat presteert word het helaas voor volkswagen toch een Toyota.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #32 Gepost op: 30 januari 2016, 16:08:03
Citaat van: Waterkanon link=msg=1402978 date=1454165255
Heel mooie fotoŽs ! Het is een prachtig voertuig en als men met zoŽn voertuig normaal rijdt en op niet al te moeilijke ondergrond blijft rijden, zal het uitstekend functioneren. Echter als men denkt dat je alles kan met zoŽn bak kom je er snel achter dat dat niet zo is. Men dat zullen ze daar best weten. Veel succes ermee.

Dat klinkt hartstikke leuk, maar dan heb je op voorhand dus al weinig aan zo'n auto.. Deze is bedoeld om in moeilijk terrein patiënten te bereiken. Met een 4x4 langs de vloedlijn of over een bospad rijden kan iedereen met fatsoenlijke rijvaardigheid en een korte uitleg, maar bij gebrek aan ervaring en goed materieel zijn dat wel de voertuigen en chauffeurs die als het erom gaat spannen tot op de bodemplaat vaststaan..  ;)

Citaat van: Waterkanon link=msg=1402938 date=1454152857
Bij zulke opmerkingen moet je altijd de vraag stellen : lag het aan de voertuigen of hoe er mee omgegaan werd.


Dat kan ik je alvast vertellen, er wordt soms grof mee omgegaan.. Dat heeft niks te maken met baldadigheid, maar met het terrein en takenpakket waar de voertuigen door strandwachten voor worden gebruikt.

Je vraagt met enige regelmaat het maximale van de aandrijving die erin ligt om overal in het terrein te kunnen komen, dat is zowel voor meldingen als voor rijopleiding. Je moet namelijk exact weten wat zo'n voertuig doet als je wél een spoedrit hebt of een patiënt achterin hebt liggen, anders is het ronduit gevaarlijk voor omstanders. Je hebt dan ook niks aan een auto waarbij je 'niet op een moeilijke ondergrond' kan rijden, je hebt gewoon materiaal nodig waarmee je op een gecontroleerde manier mee kan gooien en smijten als het nodig is.  ;)


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #33 Gepost op: 30 januari 2016, 16:58:59
Ik zal het niet tegenspreken, maar aan elk voertuig zitten limieten. Zelfs aan de Unimog. En als ik de commentaren op de Amarok lees, heeft Defensie dan de juiste keuze gemaakt ?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #34 Gepost op: 30 januari 2016, 17:08:42


Ze staan er om bekend gewoon storings gevoelig te zijn en gewoon niet echt top voor terrein werk. Ook doordat ze verlengt zijn sta je wel eens vast op een lullig heuveltje etc.

Volgens mij is hij ook niet bedoeld als hardcore terrein auto. Maar een compromis van alle vlakken.
Hij komt veel verder dan de gemiddelde auto in het terrein en dat zal voldoende zijn.
Defensie heeft bewust niet gekozen voor bv automaat. Die zijn veel minder geschikt voor terreinwerk.

Je geeft verder aan dat ze storingsgevoelig zijn en niet tegen een stootje kunnen. Waar baseer je dat op? Wat is er qua mankementen dan mee aan de hand?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #35 Gepost op: 30 januari 2016, 17:28:36
Citaat van: Waterkanon link=msg=1402995 date=1454169539
Ik zal het niet tegenspreken, maar aan elk voertuig zitten limieten. Zelfs aan de Unimog. En als ik de commentaren op de Amarok lees, heeft Defensie dan de juiste keuze gemaakt ?

Een maat van mij die bij defensie werkt vertelde dat ze vooral heel mooi bij de kazerne staan, maar als er door het terrein gereden moest worden werd de oude Benz gepakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #36 Gepost op: 31 januari 2016, 12:23:48
Citaat van: CopVR3 link=msg=1402996 date=1454170122

Volgens mij is hij ook niet bedoeld als hardcore terrein auto. Maar een compromis van alle vlakken.
Hij komt veel verder dan de gemiddelde auto in het terrein en dat zal voldoende zijn.
Defensie heeft bewust niet gekozen voor bv automaat. Die zijn veel minder geschikt voor terreinwerk.

Heel juist verwoord, mijn conclusie : zeer fraai voertuig dat wat meer kan dan een normale ambulance, met de nadruk op wat !
Waarom zou je ook met zo'n voertuig door ruw terrein rauzen ? Denk alleen maar eens aan de apparatuur die achterin ligt om nog maar te zwijgen over patiënten.


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #37 Gepost op: 31 januari 2016, 12:27:59
Citaat van: DiNozzo link=msg=1403002 date=1454171316
Een maat van mij die bij defensie werkt vertelde dat ze vooral heel mooi bij de kazerne staan, maar als er door het terrein gereden moest worden werd de oude Benz gepakt.

Misschien ligt de tijd achter ons dat veldslagen op de hei werden uitgevochten ? Als je een echte terreinwagen wilt hebben kom je volgens mij toch op de Unimog uit. En die staat ook best mooi op de kazerne !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #38 Gepost op: 31 januari 2016, 14:53:12
Ben wel eens benieuwd wat defensie nou echt ervaart met de Amarok tov de Mercedes.
De defensie Amarok is ook aangepast voor terreinrijden (oa banden) maar kom je nu echt zoveel verder in die oude Merc?
 
Ik zou het niet weten. Ken alleen de Amarok een beetje.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #39 Gepost op: 8 februari 2016, 21:43:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1403196 date=1454248392
Ben wel eens benieuwd wat defensie nou echt ervaart met de Amarok tov de Mercedes.
De defensie Amarok is ook aangepast voor terreinrijden (oa banden) maar kom je nu echt zoveel verder in die oude Merc?
 
Ik zou het niet weten. Ken alleen de Amarok een beetje.
Gelände komt echt verder, oa door sperdiff en lage gearing icm een onverwoestbare diesel met power onderin, met de goede banden helemaal
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-