Politieman schiet agressieve man neer - 11-09-2005

Auteur Topic: Politieman schiet agressieve man neer - 11-09-2005  (gelezen 11184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #20 Gepost op: 30 november 2007, 23:37:54
Hoop dat de agent idd wordt ontslagen van rechtsvervolging. Wat een agressieve gek zeg die vent. Een beetje door het lint gaan omdat er een brandweerwagen voor je deur staat.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 3 december 2007, 13:49:34
Ook bleek hij te hebben gedronken en werd hij voordat de politie arriveerde opgejut door het publiek om ramen in te gooien van het bandenbedrijf.

Het is toch ook niet te geloven :( Stelletje sensatiegerichte malloten >:(

Ik mag hopen dat de betreffende politiefunctionaris niet vervolgd wordt en ik wens hem veel sterkte bij het verwerken van het incident.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 3 december 2007, 19:59:28
Het is toch ook niet te geloven :( Stelletje sensatiegerichte malloten >:(

Ik mag hopen dat de betreffende politiefunctionaris niet vervolgd wordt en ik wens hem veel sterkte bij het verwerken van het incident.

Hij wordt nu al vervolgd, die fase zijn we reeds ingegaan. De vraag is alleen nog of hij wordt veroordeeld of niet. De officier van justitie zal waarschijnlijk om vrijspraak vragen en dan is het aan de neergeschoten man om als getuige zijn verhaal te doen waarna de rechter uitspraak zal doen. Wat ik me wel afvraag, alleen de verdachte politieman en de officier van justitie kunnen toch in hoger beroep gaan, een getuige toch niet? Bij vrijspraak zou dat dan definitief zijn? Of kan de neergeschoten nog op een of andere manier in beroep gaan?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Michelle1983

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 december 2007, 20:41:27
Als de rechtbank vonnis heeft gewezen, dan kan het slachtoffer verder niets meer inderdaad - ook geen artikel 12 Sv-procedure meer instellen bij het Hof of iets dergelijks. Alleen de verdachte en het Openbaar Ministerie kunnen hoger beroep instellen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 4 december 2007, 10:48:24
Hij wordt nu al vervolgd, die fase zijn we reeds ingegaan.

Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat hij niet verder vervolgd wordt (zoals het OM eistte; onstlag van rechtsvervolging).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #25 Gepost op: 4 december 2007, 14:01:54
eh vraagje  
waar kunnen we dez man voordragen voor een lintje?

volgens mijn idee heeft deze man perfect werk geleverd en de brandweer beschermt zodat zij door konden gaan waar ze mee bezig waren
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 4 december 2007, 14:34:18
eh vraagje  
waar kunnen we dez man voordragen voor een lintje?

volgens mijn idee heeft deze man perfect werk geleverd en de brandweer beschermt zodat zij door konden gaan waar ze mee bezig waren



Ik geloof niet dat de betreffende agent op een lintje zit te wachten... Ik denk dat het persoonlijk voor hem net zo'n drama is als voor het slachtoffer. Ik denk dat geen agent zit te wachten om iemand neer te schieten, hoe terecht ook het schieten was... :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 14 december 2007, 18:37:37
http://www.dvhn.nl/article2848032.ece

Geen straf voor agent die Jannes Geerts neerschoot

Gepubliceerd op 14 december 2007, 14:28
Laatst bijgewerkt op 14 december 2007, 15:01
assen/nieuw-buinen -

Politieman R. van der L. (39) uit Emmen, die op 11 september '05 bij een grote brand in Nieuw-Buinen Jannes Geerts neerschoot, is vandaag door de Asser rechtbank ontslagen van rechtsvervolging. De agent, die drie kogels afvuurde op de 'opgefokte' Geerts, handelde uit zelfverdediging, oordeelde de rechtbank: "Hij mocht denken dat hij moest vrezen voor zijn leven."

Bij Van der L. was nadat het vonnis was uitgesproken geen sprake van een juichstemming. In het uitspraak stelde de rechtbank namelijk dat één schot op anderhalve meter afstand voldoende was geweest om Geerts uit te schakelen.

Daar is Van der L. het niet mee eens. Door zijn verhoogde alertheid wist hij, ook volgens deskundigen, precies wat hij deed en wat hij moest doen om het gevaar te keren. Pas na het derde schot, zo is zijn stelling, was de aanval van Geerts echt afgeslagen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 15 december 2007, 10:59:06
Dat is een goed maar vooral rechtvaardig bericht! Gelukkig is de agent nu uit de meeste spanning nog voor de feestdagen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 10 oktober 2008, 16:50:53
Vrijspraak Geerts voor negeren bevel politieagent

10-10-2008 - www.rtvdrenthe.nl

ASSEN - De rechtbank in Assen heeft Jannes Geerts uit Nieuw Buinen vrijgesproken van het negeren van een bevel van een politieagent.
Geerts werd in september 2005 neergeschoten bij een brand bij de bandenopslag naast zijn huis. Hij zou bij die gelegenheid tot twee keer toe een bevel van de agent hebben genegeerd. Omdat de Hoge Raad eerder dit jaar heeft bepaald dat Geerts op basis van de Politiewet niet vervolgd kan worden, vroeg de officier van justitie in Assen vrijspraak. Voor justitie is daarmee de kous af, maar Geerts overweegt in hoger beroep te gaan. Hij is door de schotwond arbeidsongeschikt geraakt en wil onderzoeken of hij via een hoger beroep nog een schadevergoeding uit vuur kan slepen.
Samen sterk in de hulpverlening!