Toegang voor hulpverleners op door poortjes afgesloten stations

Auteur Topic: Toegang voor hulpverleners op door poortjes afgesloten stations  (gelezen 4263 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Matijn Nijhuis @matijn
Ambulance rukt uit voor iemand  op treinperron, maar personeel komt niet door poortjes. #geenovchipkaart #hilversum









DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2015, 17:20:18
Wij hebben keurig pasjes in de wagen. Twee stuks. Zelfs voor de werkgebieden zonder station, of zonder poortjes op het station. Beter mee dan om verlegen... e050

Verder zit er naast elke rij poortjes altijd een noodknop waarmee je de poortjes ook kan ontgrendelen als er nood aan de man is. Geeft alleen een hoop alarmen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2015, 17:32:35
Citaat van: DiNozzo link=msg=1393848 date=1450887618
Wij hebben keurig pasjes in de wagen. Twee stuks. Zelfs voor de werkgebieden zonder station, of zonder poortjes op het station. Beter mee dan om verlegen... e050

Verder zit er naast elke rij poortjes altijd een noodknop waarmee je de poortjes ook kan ontgrendelen als er nood aan de man is. Geeft alleen een hoop alarmen.
Lijkt me ook inderdaad dat er een noodknop of iets in die richting is, neem aan dat bij brand mensen niet ook eerst moeten uitchecken bijvoorbeeld.
Ik neem ook aan dat er naast de poortjes ook nog andere doorgangen zijn voor bijvoorbeeld rolstoelen, mensen met kinderwagens en brancards?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2015, 23:52:28
Daarvoor is een extra breed poortje, die waarschijnlijk ook iets langer open blijft (gok ik).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #5 Gepost op: 24 december 2015, 06:46:11
Wij hebben keurig pasjes in de wagen. Twee stuks. Zelfs voor de werkgebieden zonder station, of zonder poortjes op het station. Beter mee dan om verlegen... e050

Verder zit er naast elke rij poortjes altijd een noodknop waarmee je de poortjes ook kan ontgrendelen als er nood aan de man is. Geeft alleen een hoop alarmen.

In aanvulling hierop zie ook http://www.ns.nl/over-ns/dossier-ov-chipkaart/niet-met-de-trein-toch-door-het-station.html
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #6 Gepost op: 24 december 2015, 10:09:04
Even een andere vraag rondom de poortjes. Hoe zit het met ontruimen van stations/treinen? Je krijgt dan een enorme stroom aan personen, met als bottleneck die poortjes. Gaan bij de noodknop alle poortjes open?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #7 Gepost op: 24 december 2015, 10:25:18
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1393855 date=1450888355
Lijkt me ook inderdaad dat er een noodknop of iets in die richting is, neem aan dat bij brand mensen niet ook eerst moeten uitchecken bijvoorbeeld.
Ik neem ook aan dat er naast de poortjes ook nog andere doorgangen zijn voor bijvoorbeeld rolstoelen, mensen met kinderwagens en brancards?

Als ze langer open moeten blijven moet je met meer zijn om bijvoorbeeld een brancard door te laten en kan je de poortjes gewoon met de hand open houden. Niet niet zo'n sterk mechanisme op dat je ze niet tegen kunt houden bij sluiting.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8 Gepost op: 24 december 2015, 10:48:49
Wij hebben ook in ieder voertuig pasjes zitten waarmee we toegang tot alle stations hebben. In noodgevallen kun je zo'n poortje ook opentrappen, zeker wanneer iemand in levensgevaar is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #9 Gepost op: 24 december 2015, 11:07:41
Citaat van: oma link=msg=1393755 date=1450860371
Matijn Nijhuis @matijn
Ambulance rukt uit voor iemand  op treinperron, maar personeel komt niet door poortjes. #geenovchipkaart #hilversum





Die politieman bij de trap is trouwens wel door het poortje gekomen dus hij kan het ambulancepersoneel er ook makkelijk even door laten.
Foto dus een beetje dom als je iets wilt aantonen