Uniformen in TV series en films

Auteur Topic: Uniformen in TV series en films  (gelezen 10963 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #20 Gepost op: 2 januari 2016, 20:34:14
Helaas weer negatieve uitingen over de Boa en het niveau van de Boa.
Ik ben al heel lang opsporingsambtenaar, vroeger onbezoldigd ambtenaar der Rijkspolitie, later Bijzonder Opsporingsambtenaar, tegenwoordig Buitengewoon Opsporingsambtenaar.
Het rare beeld dat sommige mensen hebben over "Melkert" baan, werkgelegenheidsproject, enz. is blijkbaar nog steeds niet verdwenen.
De huidige opleidingseisen zijn zo zwaar, dat degene die afvalt bij de Politie opleiding, meestal ook zijn Boa examens niet haalt.
Verder bepaalt een Boa op straat nog steeds zelf of hij bekeurt of waarschuwt.
Tevens wordt ik nog steeds vaak door Politieagenten gebeld bij twijfel over onderwerpen zoals Viserijwet en andere groene wetgeving.
 ;) Zo dom zijn Boa's dus ook weer niet.  998765


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #21 Gepost op: 2 januari 2016, 21:16:13


Verder bepaalt een Boa op straat nog steeds zelf of hij bekeurt of waarschuwt.

 ;) Zo dom zijn Boa's dus ook weer niet.  998765
Het grote verschil is, en jammer genoeg is dat ook wel eens te merken, zijn een hoop boa's in dienst van de gemeente of terreinbeheerder. De opbrengsten voor de zaken waar zij voor schrijven/kunnen schrijven, komen niet in de "algemene middelen" maar in de gemeente-/terreinkas. Dat kan bepalend zijn waar en hoe snel voor iets wordt geschreven.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #22 Gepost op: 2 januari 2016, 22:01:52
Het grote verschil is, en jammer genoeg is dat ook wel eens te merken, zijn een hoop boa's in dienst van de gemeente of terreinbeheerder. De opbrengsten voor de zaken waar zij voor schrijven/kunnen schrijven, komen niet in de "algemene middelen" maar in de gemeente-/terreinkas. Dat kan bepalend zijn waar en hoe snel voor iets wordt geschreven.

Er gaat geen vergoeding naar gemeentes e.d. Boetebedragen gaan de landelijke schatkist in.

Vroeger kreeg de gemeente wel een vergoeding voor een aantal feiten. Dit is echter afgeschaft.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #23 Gepost op: 2 januari 2016, 23:08:59
Gelukkig; dan kan het gedrag van de BOA ook veranderen  998765 98uiye


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #24 Gepost op: 3 januari 2016, 00:40:26
Kennelijk hebben velen hier op dit forum geen enkel idee van wat een BOA allemaal doet en hoeveel vakgebieden door BOA's bediend worden.
Das jammer en ik vind het erg triest dat hier m.i. steeds respectloos wordt gesproken over BOA's en het niveau ervan.
En ik weet... de burgerij wordt steeds mondiger, normen en waarden vervagen en van enig zelfreflectie heeft men helemaal niet gehoord.
Er worden hier stellig dingen beweerd zonder enige fatsoenlijke en doordachte onderbouwing en sommige verhalen klinken zelfs als een jankverhaal die wat mij betreft op "het andere forum" thuishoren.

Het zou een mooie puinhoop worden in dit land als BOA's er niet waren.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #25 Gepost op: 3 januari 2016, 00:51:16
Citaat van: CopVR3 link=msg=1396558 date=1451778026
Kennelijk hebben velen hier op dit forum geen enkel idee van wat een BOA allemaal doet en hoeveel vakgebieden door BOA's bediend worden.
Das jammer en ik vind het erg triest dat hier m.i. steeds respectloos wordt gesproken over BOA's en het niveau ervan.
En ik weet... de burgerij wordt steeds mondiger, normen en waarden vervagen en van enig zelfreflectie heeft men helemaal niet gehoord.
Er worden hier stellig dingen beweerd zonder enige fatsoenlijke en doordachte onderbouwing en sommige verhalen klinken zelfs als een jankverhaal die wat mij betreft op "het andere forum" thuishoren.

Het zou een mooie puinhoop worden in dit land als BOA's er niet waren.
Nee hoor; ik mij terdege bewust van de werkzaamheden die verschillende BOA's uitvoeren.
Er zijn een heeeeele boel goede en bekwame BOA's. Helaas zijn er ook een (groot) aantal BOA's die eigenlijk niet geschikt genoeg zijn voor een publieke functie. Over het algemeen heb ik niet te klagen maar ik heb ook wel eens te maken gehad met een BOA waarvan ik dacht: "die heeft een klap van de molen gehad". Dit zorgt ervoor dat "men" al gauw alle BAO's over één kam scheert en helemaal als zo'n BOA niet op de hoogte is van de geldende regeltjes. Dit heeft niet altijd met mondiger publiek te maken maar ook met de bekwaamheid van de BOA.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #26 Gepost op: 3 januari 2016, 00:59:20


Dit zorgt ervoor dat "men" al gauw alle BAO's (BOA's ;)) over één kam scheert
Ja en dat gaat dus nergens over en zegt wat over die mensen zelf. Iets met neus en verder kijken.

De groenteboer heeft mij rotte appels verkocht. Ik heb nu een hekel aan alle groenteboeren want ik had al een hekel aan rotte appels. Eikels zijn het.

Sneu he. :-*


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #27 Gepost op: 3 januari 2016, 01:23:10
Citaat van: CopVR3 link=msg=1396564 date=1451779160


Sneu he. :-*
Jammer dat de meeste mensen niet verder kijken inderdaad maar dat is schijnbaar overal. 998765


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2016, 21:14:38
Word dit dan trouwens het nationale 'ik zeik de boa's af' topic?  e050
Ik dacht ont-zet-tend verrijkt te worden met een overvloed aan kennis die hier rondvloeit maar....    :D

Back on topic vind ik het wel en niet goed dat de huidige uniformen gebruikt worden in een serie.
Vaak, zoals in flikken bijvoorbeeld, komt de politie in een positieve rol te staan (er worden boeven gepakt). En heel gek, maar ik ben ervan overtuigd dat mensen die link gaan leggen tussen goed werk verrichten (die boef pakken, de stoute man/vrouw) en dat uniform.
Mijn mening zou anders zijn als alleen maar vertoond werd hoe de geüniformeerde agent het verknald en de recherche het op moet lossen.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #29 Gepost op: 15 januari 2016, 13:11:41
Zag gisteren de trailer van Sneekweek, de filmmakers hebben kennelijk niet de toestemming gekregen om het OPU te gebruiken en hebben een variant daarop gemaakt. Toch valt me op dat 1 acteur wel het echte OPU draagt. Bijzonder :)

Foto's (C) 2016 Dutch Film Works (screenshots uit de trailer)