Inventaris ambulance

Auteur Topic: Inventaris ambulance  (gelezen 3477 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Gepost op: 26 december 2015, 16:18:36
Hoi Allen,

momenteel heb ik voor onze wagens een volledige inventaris, echter in word. Ik ga deze in Excel steken, maar vroeg me af of er iemand een bestaande Excel heeft? Kwestie van het warm water niet te moeten uitvinden ;-)




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 26 december 2015, 21:33:50
Wat bedoel je met 'onze wagens'?


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #2 Gepost op: 26 december 2015, 23:24:44
afgaande op zijn gebruikersnaam zal het waarschijnlijk de Gele tak zijn


medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2016, 21:39:59
Klopt, sorry, forum uit het oog verloren.
Heb inventaris opnieuw gemaakt in Excel


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2016, 17:49:04
Wij zijn momenteel bezig met een omzet van word naar excel. Maar waarom interesse in een lijst van een andere regio? Indelingen van zowel de ambulances als de inventaris is vaak compleet verschillend. Of is het om ideetjes op te doen?

Ik kan wel tips geven, als je daar wat mee opschiet:

Maak een lijst met tekstvakken en kleuren.
Begin met een vak waarin de bestuurderscabine staat met de complete inventaris. Geef deze een eigen kleur.

Daaronder een vak met de hoofdinventaris in het patiëntencompartiment. Dus wat hangt en staat daar allemaal in, brancard, helmen, lifehammer, monitor, spoedkoffer etc etc. Zonder op details in te gaan. Dus bv een uitzuigapparaat als zodanig beschrijven en niet met alles erop en eraan. Ook dit vak in een eigen kleur.

Dan alle kasten ed (ook bv de ruimte achter de schuifdeur links ed) een nummer geven en per kast een vak tekenen. Heb je boven de patiënt bv drie kasten met ieder twee vakken maak dan op de lijst ook een groot vak onderverdeeld in 6 vakken. Alle kastinhoud-vakken krijgen dezelfde kleur.

En dan als laatste vakken voor alle tassen, apparaten die tassen bevatten etc. Dus hier komt de uitzuig terug maar nu tot in de details. Hoeveel zuigslangen ch 14, etc. Ook deze weer in een eigen kleur.
Maak zoveel mogelijk "platte gronden". Dus een overzicht met vakken zoals je spoedkoffer is ingedeeld. Een overzicht met vakken zoals je Ab-tas of zuurstoftas is ingedeeld, een overzicht met vakken zoals je kinderkoffer of kindertas is ingedeeld. Etc etc.

Je krijgt dan dus een lijst in 4 kleuren.

Ik kan je een voorbeeld mailen zoals wij gebruiken, maar dat is nog wel een Word versie.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.