GRIP 2 Grote brand / hulpverlening (tankwagen met LPG) A58 Rijksweg Noord - Zegge 28-12-2015

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand / hulpverlening (tankwagen met LPG) A58 Rijksweg Noord - Zegge 28-12-2015  (gelezen 23928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Weginspecteur Wilco
@WIS_Wilco
#A58 veel #hulpverlening aanwezig bij de #brand lpg vrachtwagen. Ook zware tankautospuit ingezet



Weginspecteur Wilco
@WIS_Wilco
#A58 bij dit #incident werken de #hulpdiensten samen voor uw #veiligheid . Heb #begrip als u in de #file staat



Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: wjr307 link=msg=1394841 date=1451317982
duidelijk geen BR tank wel 'lef' voor die eerste ts om zo dichtbij te staan

Volgens het IVF verhaal heb je in theorie minstens 15 minuten de tijd na het begin van de brand om hier de banden te blussen.
(NB het IVF verhaal gaat nmm meer over het aanstralen dan direct contact.)


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
VID ‏@vid  3 minuten geleden
Brand #A58 onder controle: tankwagen wordt nu gekoeld en dat duurt ook nog wel even. Weg voorlopig DICHT #Zegge
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: VDL27 link=msg=1394795 date=1451315596
Zijn er witte borden zichtbaar met BR? Lijkt mij namelijk geen LPG.

Dit is een ISO-container, dus niet BR.

Citaat van: Fireball link=msg=1394817 date=1451316390
Mag hopen dat niemand nu rekening houdt met regiodekking! Volgens mij is een eventueel komend incident nooit belangrijker dan een huidig incident wat snelle hulp verlangt. Dit zal eerder te maken hebben met programmering in GMS en de KVT, de vraag uit het veld, beschikbaarheid, etc.
Ga daar ook maar van uit. We zien hier altijd reacties van deze strekking. Heb nou eens vertrouwen in de professionals, zowel in de meldkamer als in het veld.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB  7 minuten geleden
Brand in vrachtwagen #zegge is uit. Vrachtwagen is nog wel heel warm. Brandweer koelt. Dit kan nog wel enige tijd duren
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Wim Verboom ‏@wim_verboom  4 minuten geleden
Vrachtwagen met #LPG in brand in #Zegge. In termen van risico's: waarschijnlijkheid klein, impact groot.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB  1 minuut geleden
Treinverkeer kan weer hervat worden #zegge
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Citaat van: Thor link=msg=1394852 date=1451318902
Volgens het IVF verhaal heb je in theorie minstens 15 minuten de tijd na het begin van de brand om hier de banden te blussen.
(NB het IVF verhaal gaat nmm meer over het aanstralen dan direct contact.)

Aanrijtijd, alarmering etc.. zou het risico niet nemen en de ts toch iets verder wegzetten.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Spartan link=msg=1394833 date=1451317229
Nee, de gehele Moerdijk haven kazerne is inzetbaar buiten het industriegebied
Maar in ieder geval niet in de standaard KVT, moet afgestemd worden met de organisatie op Moerdijk. SB en TS van haven zijn geen algemeen inzetbare regiovoertuigen maar de bedrijven daar hebben er ook wat over te zeggen. SB kan bv  op Moerdijk meer dan gewenst zijn in verband met bepaalde werkzaamheden. Voor zover ik weet is de afspraak nog steeds SB en TS alleen op industrieterrein en aangrenzend deel snelweg, HW algemeen, al zijn er ook wel mensen die van die afspraak af willen, zowel op Industrietterrein (niet meer op snelweg) als bij brandweer (overal inzetbaar)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: wjr307 link=msg=1394865 date=1451319979
Aanrijtijd, alarmering etc.. zou het risico niet nemen en de ts toch iets verder wegzetten.

Die schuimbluswagen (volgens mij) stond dusdanig dat de worplengte voldoende was, maar zal ook wel binnen een paar minuten (10 m3 oid) leeg zijn geweest.
Verder veilig weg zetten dan moet je nmm wel heel wat verder gaan staan.

Ik vind dat IVF prachtig maar nmm weinig bruikbaar voor de brandweerlieden die ter plaatse arriveren bij een LPG tankwagen waarvan vier/zes banden in de brand staan. Het lijkt mij zinvol dat er meer informatie komt over de resterende tijd tussen ontstaan en een gevaarlijke situatie c.q. mogelijke plof daar hebben de mensen in de praktijk wat aan.

Ik hoop dat n.a.v. en a.h.v. dit incident wat meer praktische informatie komt mbt veilige inzettijden