GRIP 1 Grote hulpverlening (verkeersongeval) A2 - Kockengen 30-12-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Grote hulpverlening (verkeersongeval) A2 - Kockengen 30-12-2015  (gelezen 12278 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #30 Gepost op: 30 december 2015, 14:52:48
Citaat van: xgnoom link=msg=1395416 date=1451482375
Offtopic: Van achteren aangereden worden door zo iemand is mijn grootste angst op de snelweg. Je bent gewoon kansloos tegen iemand die snoeihard aan komt rijden.

Wat mij betreft mag de persoon die dit veroorzaakt heeft nooit meer auto rijden.

van mij mag zo'n iemand worden aangeklaagd wegens moord met voorbedachte rade, hij heeft zijn auto icm snelheid/gedrag (zoals werd gesuggereerd) gebruikt als wapen, we moeten eens af van het feit dat dit slechts een verkeersovertreding is, er zitten bij deze mensen duidelijk een paar verkeerde schakelingen in het goed fatsoen, niks maar dan ook niks rechtvaardigd dit soort gedrag op de weg. Maar er zal wel weer een horde advocaten klaarstaan met het argument dat hij het niet zo bedoelde, nou leg mij dan maar eens uit wat hij wel wilde en bedoelde, want uiteindelijk komt het allemaal uit op ikke ikke ikke....


Kookaburra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
    • Post Zuilen
Reactie #31 Gepost op: 30 december 2015, 15:02:07
Citaat van: Danny722 link=msg=1395419 date=1451482758
Nog wel iets bijzonders aan de alarmering: ongeval vond zo te zien plaats op de hoofdrijbaan van Breukelen naar Utrecht. Alle tankautospuiten en de HV die zijn gealarmeerd kunnen deze locatie alleen bereiken door bij Breukelen te keren. De post Breukelen (2x TS+HV) is echter helemaal niet gealarmeerd en had -tenzij men tegen het verkeer in is gereden- hier veel sneller kunnen zijn.

Misschien kan Arnold daar nog iets over zeggen? Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er een bewuste keuze is gemaakt voor deze manier van alarmeren... ;)

Bij de Verbindingsweg is er een CADO waardoor men zowel vanuit Utrecht als Maarssen de A2 op kan.


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #32 Gepost op: 30 december 2015, 16:25:56
Citaat van: Danny722 link=msg=1395419 date=1451482758
Nog wel iets bijzonders aan de alarmering: ongeval vond zo te zien plaats op de hoofdrijbaan van Breukelen naar Utrecht. Alle tankautospuiten en de HV die zijn gealarmeerd kunnen deze locatie alleen bereiken door bij Breukelen te keren. De post Breukelen (2x TS+HV) is echter helemaal niet gealarmeerd en had -tenzij men tegen het verkeer in is gereden- hier veel sneller kunnen zijn.

Misschien kan Arnold daar nog iets over zeggen? Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er een bewuste keuze is gemaakt voor deze manier van alarmeren... ;)

Dat kan ik zeker. Er is inderdaad een calamiteiten oprit vanaf de Verbindingsweg/Maarssenseweg (weg van Maarssen naar Vleuten) Daar kunnen we twee kanten de A2 op. Richting Utrecht is dat nog voor de splitsing hoofd en parallelbaan waardoor er een keuze nog mogelijk is.  We hoeven dus niet eerst naar Breukelen en dan om te halen en weer terug.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #33 Gepost op: 30 december 2015, 17:04:10
Enkele foto's van het ongeval op mijn site. (Ik moest naar een fotoklus in het zuiden van het land en kwam toch langs Utrecht, even 'gekeken' dus)

Meer foto's op: http://www.stefanverkerk.nl/foto/10676/ongeval_met_dode_en_zeven_gewonden_a2_r_56_3_maarssen/



www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #34 Gepost op: 30 december 2015, 18:15:45
Citaat van: superfly link=msg=1395422 date=1451483568
van mij mag zo'n iemand worden aangeklaagd wegens moord met voorbedachte rade, hij heeft zijn auto icm snelheid/gedrag (zoals werd gesuggereerd) gebruikt als wapen, we moeten eens af van het feit dat dit slechts een verkeersovertreding is, er zitten bij deze mensen duidelijk een paar verkeerde schakelingen in het goed fatsoen, niks maar dan ook niks rechtvaardigd dit soort gedrag op de weg. Maar er zal wel weer een horde advocaten klaarstaan met het argument dat hij het niet zo bedoelde, nou leg mij dan maar eens uit wat hij wel wilde en bedoelde, want uiteindelijk komt het allemaal uit op ikke ikke ikke....

Een artikel over hoe het strafrecht in z'n werk gaat bij verkeersovertredingen met de dood tot gevolg (al dan niet opzettelijk).

Doodrijder A2 wacht straks pittige rechtszaak
http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/doodrijder-a2-wacht-straks-pittige-rechtszaak-1.5584862


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #35 Gepost op: 30 december 2015, 19:29:05
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1395485 date=1451495745
Een artikel over hoe het strafrecht in z'n werk gaat bij verkeersovertredingen met de dood tot gevolg (al dan niet opzettelijk).

Doodrijder A2 wacht straks pittige rechtszaak
http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/doodrijder-a2-wacht-straks-pittige-rechtszaak-1.5584862

Heb bewuste artikel gelezen en ben nog steeds van mening dat hij er dan genadig afkomt voor het leed dat hij met zijn gedrag heeft veroorzaakt, er wordt door de hoge raad teveel naar de dader gekeken en dan niet uit het oogpunt van het slachtoffer, dat moet naar mijn mening veranderen, want op diezelfde A2 wordt je als bestuurder continue gecontroleerd op je snelheid en 1 moment van onachtzaamheid agv wissellende max snelheden wordt genadeloos afgestraft, dus moet je je uitermate bewust zijn van je max snelheid, dus te hard rijden doe je daar bewust.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #36 Gepost op: 30 december 2015, 19:41:49

Heb bewuste artikel gelezen en ben nog steeds van mening dat hij er dan genadig afkomt voor het leed dat hij met zijn gedrag heeft veroorzaakt, er wordt door de hoge raad teveel naar de dader gekeken en dan niet uit het oogpunt van het slachtoffer, dat moet naar mijn mening veranderen, want op diezelfde A2 wordt je als bestuurder continue gecontroleerd op je snelheid en 1 moment van onachtzaamheid agv wissellende max snelheden wordt genadeloos afgestraft, dus moet je je uitermate bewust zijn van je max snelheid, dus te hard rijden doe je daar bewust.
Ik rijd ook wel eens bewust te hard. De grote vraag, om onderscheid te maken tussen strafrecht en verkeersrecht, is of je als bestuurder de auto instapt om iemand het leven te ontnemen. Omdat dit meestal niet het geval is, komt het wrang over dat de straf laag uitvalt.
Denk maar eens zo: nooit een fietser of voetganger over het hoofd gezien? Meestal loopt het goed af maar wat nou als het verkeerd afloopt? Deed je het bewust? Grote kans van niet en daarom heet het een ongeval.
Bij deze bestuurder zal zijn weggedrag wel meewegen in de straf.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #37 Gepost op: 30 december 2015, 20:02:36
Citaat van: superfly link=msg=1395519 date=1451500145
Heb bewuste artikel gelezen en ben nog steeds van mening dat hij er dan genadig afkomt voor het leed dat hij met zijn gedrag heeft veroorzaakt, er wordt door de hoge raad teveel naar de dader gekeken en dan niet uit het oogpunt van het slachtoffer, dat moet naar mijn mening veranderen, want op diezelfde A2 wordt je als bestuurder continue gecontroleerd op je snelheid en 1 moment van onachtzaamheid agv wissellende max snelheden wordt genadeloos afgestraft, dus moet je je uitermate bewust zijn van je max snelheid, dus te hard rijden doe je daar bewust.

Het wordt teveel genuanceerd totdat van het feit niets meer over is en er een nieuw feit ontstaat.

Feit is dat een automobilist die aantoonbaar door zijn gedrag een ongeval veroorzaakt met letsel of dood tot gevolg dit niets anders kan zijn dan moord of doodslag.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #38 Gepost op: 30 december 2015, 20:04:36
Kom ik weer terug op de voetganger die je niet zag en daardoor dood reed. Is dat moord/doodslag of een ongeval?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!