Middel hulpverlening (ongeval spookrijder) A4 - Vondelingenplaat 30-12-2015

Auteur Topic: Middel hulpverlening (ongeval spookrijder) A4 - Vondelingenplaat 30-12-2015  (gelezen 4804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

Mwoah, dus jij stelt voor dat je na je 70e (of een andere leeftijd) niet meer mag auto rijden? Lijkt me een beetje een maatregel die alle perken te buiten gaat.  98uiye
Ik doelde op de zwakke keuring die mensen >70 moeten ondergaan. Een Eigen Verklaring invullen, oogjes testen, afrekenen en klaar. Er zou ook gekeken kunnen worden hoe regelmatig men rijdt. Laat ze een testje doen in een simulator bijvoorbeeld.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Bert65 link=msg=1395500 date=1451498632
Ik doelde op de zwakke keuring die mensen >70 moeten ondergaan. Een Eigen Verklaring invullen, oogjes testen, afrekenen en klaar. Er zou ook gekeken kunnen worden hoe regelmatig men rijdt. Laat ze een testje doen in een simulator bijvoorbeeld.

Ja, schiet je dus echt niets mee op. Je kan nog zo goed in een simulator de test doen, en op de weg een gevaar zijn... of faalangst hebben tijdens examens en je op de weg netjes netjes gedragen. Hoeveel km's iemand jaarlijks maakt zegt niets over de rijvaardigheden van een persoon, het geeft alleen aan hoeveel ervaring je hebt. Nu zijn het 2x senioren, maar het kunnen net zo goed oud-volwassenen zijn of jongeren die roekeloos rijden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Fletwed link=msg=1395593 date=1451526473
Ja, schiet je dus echt niets mee op. Je kan nog zo goed in een simulator de test doen, en op de weg een gevaar zijn... of faalangst hebben tijdens examens en je op de weg netjes netjes gedragen. Hoeveel km's iemand jaarlijks maakt zegt niets over de rijvaardigheden van een persoon, het geeft alleen aan hoeveel ervaring je hebt. Nu zijn het 2x senioren, maar het kunnen net zo goed oud-volwassenen zijn of jongeren die roekeloos rijden.

Precies. Daarom ben ik een voorstander van verplichte bijscholing voor elke rijbewijsbezitter in Nederland. Bijvoorbeeld om de vijf jaar. Het is toch van de zotte dat beroepschauffeurs verplichte bijscholingen hebben, er vanuit de ARBO allemaal bijscholingen zijn voor gevaarlijke werktuigen, elk beroep in Nederland verplichte bijscholingen kent (vanuit wetgever of vanuit werkgever) zoals  bijvoorbeeld verpleegkundigen, politieagenten en docenten of zelfs reanimatie-instructeur en je het roze briefje voor je leven haalt :-\

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: RemRoof link=msg=1395644 date=1451563234
Precies. Daarom ben ik een voorstander van verplichte bijscholing voor elke rijbewijsbezitter in Nederland. Bijvoorbeeld om de vijf jaar. Het is toch van de zotte dat beroepschauffeurs verplichte bijscholingen hebben, er vanuit de ARBO allemaal bijscholingen zijn voor gevaarlijke werktuigen, elk beroep in Nederland verplichte bijscholingen kent (vanuit wetgever of vanuit werkgever) zoals  bijvoorbeeld verpleegkundigen, politieagenten en docenten of zelfs reanimatie-instructeur en je het roze briefje voor je leven haalt :-\

RemRoof

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken, een beroepschauffeur is wat anders dan een burger die een auto bestuurd. Helaas kan je het niet dichtgetimmerd krijgen dat er nog spookrijders zijn anno 2015, denk dat je dat niet snel kunt verminderen door aanbieden van bijscholingen of keuringen.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Iedere tien jaar verplicht opnieuw examen doen en slagen om je rijbewijs te houden, inclusief theorie.
Na je 75ste iedere twee jaar, tegen kostprijs.

Wedden dat daar maar weinig voorstanders van zijn?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Berger link=msg=1395723 date=1451581252
Iedere tien jaar verplicht opnieuw examen doen en slagen om je rijbewijs te houden, inclusief theorie.
Na je 75ste iedere twee jaar, tegen kostprijs.

Wedden dat daar maar weinig voorstanders van zijn?

Raar he.....
Ben overigens wel voorstander van een opfriscursus voor de theorie
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend