Deel B ging erg snel

Auteur Topic: Deel B ging erg snel  (gelezen 12227 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Gepost op: 31 december 2015, 11:17:29
Hallo Mensen,

Vorige week heb ik deel B gehad. Het gesprek met de psycholoog duurde bij mij maar een half uur. De psycholoog waar ik het gesprek mee had ging de vragen in rap tempo bij langs, maar stelde eigenlijk geen verbredende of verdiepende vragen. Nu gaf ik zelf wel redelijk uitgebreid antwoord, maar toch... In een half uur beoordeeld worden vind ik toch echt wel heel snel. Hij zei naderhand wel dat ik een makkelijke prater ben en dat het daarom vlotjes ging.

Ben benieuwd hoelang de gesprekken bij jullie duurden?




IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #1 Gepost op: 31 december 2015, 11:19:23
Citaat van: maniakje link=msg=1395624 date=1451557049
Hallo Mensen,

Vorige week heb ik deel B gehad. Het gesprek met de psycholoog duurde bij mij maar een half uur. De psycholoog waar ik het gesprek mee had ging de vragen in rap tempo bij langs, maar stelde eigenlijk geen verbredende of verdiepende vragen. Nu gaf ik zelf wel redelijk uitgebreid antwoord, maar toch... In een half uur beoordeeld worden vind ik toch echt wel heel snel. Hij zei naderhand wel dat ik een makkelijke prater ben en dat het daarom vlotjes ging.

Ben benieuwd hoelang de gesprekken bij jullie duurden?

Bij mij duurde het gesprek met de psycholoog ongeveer 1.5 uur.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #2 Gepost op: 31 december 2015, 11:21:10
Bij mij duurde het een uur


maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #3 Gepost op: 31 december 2015, 11:28:18
Dat bedoel ik.... Ik had minstens een uur verwacht. Voelt niet helemaal goed dat het zo snel ging. Ik werk momenteel bij justitie en werk met gedetineerden. In mijn ogen heeft mijn huidige baan veel raakvlakken met politiewerk. Dat gaf ik ook aan, maar er werd niet echt doorgevraagd op situaties. Op dat moment sta je er niet zo bij stil dat het zo snel gaat, maar naderhand vind ik het wel jammer dat het gesprek aan de oppervlakte bleef.

Maar rustig afwachten. :D


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #4 Gepost op: 31 december 2015, 12:04:22
Ik heb verschillende psychologische onderzoeken ondergaan, zowel voor de politie als de KMar. De ene keer gingen ze wel heel diep, de andere keer bleef het oppervlakkig en dacht ik ook dat dit niet goed kon zijn. Alle keren heb ik het gehaald. De lengte van het gesprek wil niet zo veel zeggen. Wel heb ik zeer mijn twijfels over hoeveel waarde je nou daadwerkelijk aan zo'n psychologisch onderzoek kan hechten.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #5 Gepost op: 31 december 2015, 12:10:14
Je moet inderdaad geen waarde hechten aan de duur van het gesprek. Bij sommige duurde het huisbezoek 2 uur, bij mij duurde het 45-60 minuten maar ook ik ben er gewoon doorheen gekomen hoor O0


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #6 Gepost op: 31 december 2015, 13:11:48
De duur van het psychologisch onderzoek en het huisbezoek is inderdaad bij iedereen weer anders. Ik zou mij er niet te veel zorgen over maken  :)


Bruceko

  • Aspirant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • Droom je dromen.. Leef je leven!!
Reactie #7 Gepost op: 31 december 2015, 13:37:59
Bij mij duurde het psychologisch onderzoek ongeveer 1,5 uur ze gingen bij mij echter ook niet al te diep op vragen in.
Ik denk dat dit voor iedereen verschillend zal zijn, ik denk dat je verleden ook mee speelt aangezien je al een vertrouwensfunctie had voor je bij de politie solliciteerde. ;)


maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #8 Gepost op: 31 december 2015, 14:49:09
Bedankt voor jullie reacties! Dat Stelt enigzins gerust   O0.
Nu het rapport maar rustig afwachten. Dat kan een aantal weken duren begreep ik.

In ieder geval een fijne jaarwisseling!


louise32

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2016, 13:17:36
Ik ben benieuwd naar de uitslag, laat je dat weten als je die ontvangen hebt? :)