Deel B ging erg snel

Auteur Topic: Deel B ging erg snel  (gelezen 12220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2016, 17:39:58
Citaat van: IB2989 link=msg=1404066 date=1454602394
Balen zeg. Had verwacht dat je dan wel door zou worden geplaatst naar week 41. Geven ze ook aan op welke scores andere hoger scoorden dan? Wat ga je nu doen?

Ik kreeg dit via de mail:

Beste *******,

 

Voor de functie van politiekundige in de eenheid Noord-Nederland zijn alle positieve selectierapporten onderling vergeleken.

 

Helaas moeten we je meedelen dat jouw selectieresultaat niet tot de beste scores behoort. Andere kandidaten waren beter. Dit betekent dat jij ondanks je positieve rapport niet in aanmerking komt voor een opleidingsplaats en dat we je procedure beëindigen.

 

We danken je voor je interesse om bij de politie te werken en je inzet tijdens het selectietraject. We wensen je veel succes bij eventuele verdere sollicitaties. Mocht je besluiten opnieuw te solliciteren naar een politiefunctie, dan start opnieuw een selectieprocedure. Jouw huidige selectierapport blijft twee jaar geldig. Afhankelijk van de functie is het mogelijk dat je gedurende deze periode onderdelen van de selectie (deels) kunt overslaan.


Ik weet ook niet waarom ze mij niet doorzetten voor week 41, misschien omdat het voor politiekundige is?

Ik blijf nu gewoon bij justitie (tbs kliniek) werken. Ik heb daar een vast contract. Ik hoef daar ook niet perse weg, maar deze functie bij de politie leek mij een mooie uitdaging.


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2016, 18:45:27
Wat balen! Gelukkig blijft je rapport wel twee jaar geldig.

Ik denk dat ze je niet doorschuiven omdat de eerst volgende lichting politiekundigen het versnelde traject gaan doen (die start in week 33 geloof ik) en voor het normale traject zijn nog geen vacatures (want die starten als het goed is pas minimaal weer over een jaar: week 5 van 2017)


IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2016, 18:49:47
Citaat van: maniakje link=msg=1404071 date=1454603998
Ik kreeg dit via de mail:

Beste *******,

 

Voor de functie van politiekundige in de eenheid Noord-Nederland zijn alle positieve selectierapporten onderling vergeleken.

 

Helaas moeten we je meedelen dat jouw selectieresultaat niet tot de beste scores behoort. Andere kandidaten waren beter. Dit betekent dat jij ondanks je positieve rapport niet in aanmerking komt voor een opleidingsplaats en dat we je procedure beëindigen.

 

We danken je voor je interesse om bij de politie te werken en je inzet tijdens het selectietraject. We wensen je veel succes bij eventuele verdere sollicitaties. Mocht je besluiten opnieuw te solliciteren naar een politiefunctie, dan start opnieuw een selectieprocedure. Jouw huidige selectierapport blijft twee jaar geldig. Afhankelijk van de functie is het mogelijk dat je gedurende deze periode onderdelen van de selectie (deels) kunt overslaan.


Ik weet ook niet waarom ze mij niet doorzetten voor week 41, misschien omdat het voor politiekundige is?

Ik blijf nu gewoon bij justitie (tbs kliniek) werken. Ik heb daar een vast contract. Ik hoef daar ook niet perse weg, maar deze functie bij de politie leek mij een mooie uitdaging.

Jammer, maar wel fijn dat het rapport twee jaar geldig blijft. Scheelt alweer een heel stuk!
Ik denk dat het dan inderdaad te maken heeft met dat je hebt gesolliciteerd voor Politiekundige.
Was even in de veronderstelling dat je voor Hoofdagent ging.
Succes met je huidige baan. En bij een volgende ronde gewoon opnieuw proberen! De aanhouder wint.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #23 Gepost op: 4 februari 2016, 19:29:49
Bedankt voor jullie reacties! Het is jammer, maar heb er gelukkigr veel van geleerd. Ik ben met een goede voorbereiding de selectie in gegaan en heb mezelf mede dankzij het positieve rapport beter leren kennen. Het blijft een mooie weerspiegeling over hoe je als persoon functioneert, zowel fysiek als mentaal. Dat neem ik mee voor de toekomst. Jullie allemaal succes met jullie (toekomstige) baan bij de politie O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 4 februari 2016, 19:51:29
Door het grote aanbod en de weinige plekken op dit moment vallen er veel goede kandidaten af! Aankomende jaren komen er meer vacatures en kan je de ervaringen met de selectie die je nu opgedaan hebt in je voordeel gebruiken!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #25 Gepost op: 5 februari 2016, 09:54:04
Citaat van: DiNozzo link=msg=1404115 date=1454611889
Door het grote aanbod en de weinige plekken op dit moment vallen er veel goede kandidaten af! Aankomende jaren komen er meer vacatures en kan je de ervaringen met de selectie die je nu opgedaan hebt in je voordeel gebruiken!

Bedankt voor de tip! Ik zal de vacatures in de gaten blijven houden.


maniakje

  • Sociotherapeut TBS-Kliniek (Justitie)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2016, 22:38:22
Ik heb inmiddels gesolliciteerd op niveau 4, namelijk hoofdagent Noord-Nederland. Ik heb wel een afgeronde HBO opleiding en heb momenteel een HBO functie.
Weet iemand of ze mensen op HBO niveau ook aannemen voor de functie van hoofdagent? Ik heb daarnaast ook een positief selectierapport voor politiekundige. Ik vroeg mij af of ik de selectie helemaal opnieuw moet doen als ik door de briefselectie kom. In mijn afwijzingsmailtje stond namelijk dat ik met mijn positieve rapport wel kon solliciteren op nieuwe vacatures en dan gedeeltes uit de selectieprocedure kan overslaan, maar ik weet niet of dat ook geld voor lagere niveaus.


Barnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #27 Gepost op: 23 februari 2016, 00:36:06
Citaat van: maniakje link=msg=1408101 date=1456177102
Weet iemand of ze mensen op HBO niveau ook aannemen voor de functie van hoofdagent? .

Ik heb een afgeronde HBO diploma en ben aangenomen voor N4. Je moet wel goed kunnen onderbouwen waarom je N4 wilt ipv N5.
Sollicitatie Hoofdagent - Amsterdam


louise32

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #28 Gepost op: 23 februari 2016, 06:21:00
Citaat van: maniakje link=msg=1408101 date=1456177102
Ik heb inmiddels gesolliciteerd op niveau 4, namelijk hoofdagent Noord-Nederland. Ik heb wel een afgeronde HBO opleiding en heb momenteel een HBO functie.
Weet iemand of ze mensen op HBO niveau ook aannemen voor de functie van hoofdagent? Ik heb daarnaast ook een positief selectierapport voor politiekundige. Ik vroeg mij af of ik de selectie helemaal opnieuw moet doen als ik door de briefselectie kom. In mijn afwijzingsmailtje stond namelijk dat ik met mijn positieve rapport wel kon solliciteren op nieuwe vacatures en dan gedeeltes uit de selectieprocedure kan overslaan, maar ik weet niet of dat ook geld voor lagere niveaus.

Oh wat goed van je! Gewoon niet opgeven.. O0
Er zijn zeker mensen met HBO die aangenomen worden, maar probeer goed te onderbouwen waarom je voor niv 4 hebt gekozen! Succes maar weer en hopelijk kom je er door heen.

 :-*


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #29 Gepost op: 23 februari 2016, 19:00:10
Citaat van: maniakje link=msg=1408101 date=1456177102
Ik heb inmiddels gesolliciteerd op niveau 4, namelijk hoofdagent Noord-Nederland. Ik heb wel een afgeronde HBO opleiding en heb momenteel een HBO functie.
Weet iemand of ze mensen op HBO niveau ook aannemen voor de functie van hoofdagent? Ik heb daarnaast ook een positief selectierapport voor politiekundige. Ik vroeg mij af of ik de selectie helemaal opnieuw moet doen als ik door de briefselectie kom. In mijn afwijzingsmailtje stond namelijk dat ik met mijn positieve rapport wel kon solliciteren op nieuwe vacatures en dan gedeeltes uit de selectieprocedure kan overslaan, maar ik weet niet of dat ook geld voor lagere niveaus.

Dat kan. Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik moest alleen een dagdeel terug komen om de taaltoets te maken, deze maak je namelijk niet met de selectieprocedure voor N5.
Ik kreeg toen gelijk de uitslag en mocht door naar het eindgesprek.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.