Volkswagen Tiguan Politie Oost-Nederland

Auteur Topic: Volkswagen Tiguan Politie Oost-Nederland  (gelezen 14390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #40 Gepost op: 17 december 2016, 10:40:31
@ Overdaad schaadt en maakt dat wel zinvolle en hoogst noodzakelijke signaleringen steeds minder aandacht zullen gaan krijgen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #41 Gepost op: 18 december 2016, 11:52:57
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404683 date=1454866139

Is zoals hierboven genoemd niet waar...
De korpchef heeft het fout.  ::)

Ik ben het vaak met je eens, maar dit is toch wel je eigen mening.
Onderzoek wijst uit dat blauw wel degelijk afleidt op de snelweg, creëert kijkers file en extra ongevallen.

De collega's die het tegen Braboz hebben verteld hebben ook gewoon gelijk, het 'mag' inderdaad niet volgens de IM richtlijn. Bovendien zijn er afspraken gemaakt met de wegbeheerder waarin dit is vastgelegd. We werken volgens IM en hebben ons daar ook gewoon aan te houden.
Wettelijk gezien mag het dan niet verboden zijn (en dus toegestaan), je hebt je wel gewoon aan de afspraken te houden met je werkgever en die je werkgever heeft gemaakt. Doe je dit niet, riskeer je een arbeidsconflict.

Dat betekent overigens niet dat ik het niet met je eens ben vwb de veiligheid, ook ik zet (zeker 's-nachts) gewoon blauw aan omdat ik liever een conflict met de werkgever heb dan met mijn overlijdensverzekering. De vraag is nu waar we de oplossing moeten zoeken, moeten wij maar gewoon blauw 'mogen' voeren om ongevallen te voorkomen? Of moet er gewoon iets gedaan worden aan alle cowboys die tegenwoordig oranje lampen voeren?

Overigens zet ik mijn blauw altijd uit zodra de wegbeheerder de afzetting heeft overgenomen, vrijwel alle collega's werken zo en bij ons zie je dan ook weinig blauw meer als de hele kerstboom is opgetuigd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #42 Gepost op: 18 december 2016, 12:12:33
Citaat van: silque link=msg=1467541 date=1482058377
Of moet er gewoon iets gedaan worden aan alle cowboys die tegenwoordig oranje lampen voeren?

Absoluut mee eens dat hier wat aan gedaan moet worden. Had al jaren (zeg minimaal 10 jaar) eerder tegen op getreden moeten worden dan was het nu niet zo'n zooitje.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 18 december 2016, 13:01:14
Citaat van: silque link=msg=1467541 date=1482058377
De collega's die het tegen Braboz hebben verteld hebben ook gewoon gelijk, het 'mag' inderdaad niet volgens de IM richtlijn. Bovendien zijn er afspraken gemaakt met de wegbeheerder waarin dit is vastgelegd. We werken volgens IM en hebben ons daar ook gewoon aan te houden.
Wettelijk gezien mag het dan niet verboden zijn (en dus toegestaan), je hebt je wel gewoon aan de afspraken te houden met je werkgever en die je werkgever heeft gemaakt. Doe je dit niet, riskeer je een arbeidsconflict.

Conform de afspraken mag het buffervoertuig blauw blijven voeren en zorgt dus ook niet voor een arbeidsconflict:

Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen bij verkeersincidenten
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #44 Gepost op: 18 december 2016, 13:21:35
Mijn schuld, ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoel uiteraard niet op het feit als jij als eerste of enige ter plaatse komt, want dan zet je gewoon blauw aan (wat ook mag).
Ik doel op het feit dat er meerder HV'ers tp zijn óf de wegbeheerder al als buffer fungeert. In dat geval gaat blauw gewoon uit, al zie je nog vaak dat alles met blauw blijft staan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #45 Gepost op: 18 december 2016, 13:24:40
Duidelijk, en dat is onnodig afleidend. Liefst gewoon alles uit behalve alarmverlichting. Ook geen amber.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #46 Gepost op: 18 december 2016, 21:38:00
Mijn schuld, ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoel uiteraard niet op het feit als jij als eerste of enige ter plaatse komt, want dan zet je gewoon blauw aan (wat ook mag).
Ik doel op het feit dat er meerder HV'ers tp zijn óf de wegbeheerder al als buffer fungeert. In dat geval gaat blauw gewoon uit, al zie je nog vaak dat alles met blauw blijft staan.
En dat bedoelde ik dus ook, bijna een jaar geleden...

Ik reageerde op het gegeven dat een voertuig in fendoff gewoon blauw mag voeren.
En die "korpschef" die "gezegd" zou hebben, dat dat niet mag, zit fout. ;)