Volkswagen Tiguan Politie Oost-Nederland

Auteur Topic: Volkswagen Tiguan Politie Oost-Nederland  (gelezen 14393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2016, 09:49:57
Misschien is meer blauw erop een eerste stap. Bij fendoff is namelijk maar 1 klein vlakje blauw zichtbaar.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2016, 09:52:22
En sowieso de striping op de achterkant had doorgetrokken moeten worden tot bovenaan de achterlichten.


Stijnson

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #22 Gepost op: 7 februari 2016, 13:51:14
Citaat van: RS6 link=msg=1396094 date=1451649431
Bijzondere keus en een mooi voertuig!
Ik gok op de 140 of 170 pk TDI 4 motion.
Wie weet meer?
En is dit een extra voertuig of gaat het om vervanging?

Ik ben benieuwd of er nog meer volgen.
Als NH voertuig ook prima geschikt volgens mij.
Als 4X4 zijn er betere voertuigen te koop.

Zit die Led zoek lamp ook al op de Transporters?

Het gaat om een 150 pk diesel met 4 motion en DSG. Kenteken HT-242-V
De rest, geen idee.

Gr. Stijn


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2016, 14:48:06
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404605 date=1454834997
Misschien is meer blauw erop een eerste stap. Bij fendoff is namelijk maar 1 klein vlakje blauw zichtbaar.

Bij een aanrijding op de rijkswegen mag een politie voertuig officieel geen blauw aan hebben staan wanneer deze stil staat, alleen amber is toegestaan.

Oplossing is heel simpel, zet er een andere lichtbalk op, bijvoorbeeld de Code3 Defender met dualcolor, geeft veel meer licht dan de huidige Whelen Freedom. bij de politie in Bergen op Zoom hebben ze een nieuwe Subaru Forester met een Code3 Defender, heb die samen met een nieuwe touran met Whelen Freedom bij een melding zien staan, beide met blauw aan, de Code3 Defender viel veel beter op en gaf een helderdere kleur blauw.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 7 februari 2016, 14:53:06
Citaat van: braboz link=msg=1404650 date=1454852886
Bij een aanrijding op de rijkswegen mag een politie voertuig officieel geen blauw aan hebben staan wanneer deze stil staat, alleen amber is toegestaan.
Deels waar, als voertuig in Fend-Off staat om een rijstrook af te zetten mag het weer wel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #25 Gepost op: 7 februari 2016, 14:58:46
Citaat van: HIT link=msg=1404652 date=1454853186
Deels waar, als voertuig in Fend-Off staat om een rijstrook af te zetten mag het weer wel.

ah oke, dat geloof ik graag, maar wat ik van meerdere agenten zelf en een korpschef heb gehoord is dat he juist niet mag omdat het anders te veel kijkers op de andere rijbanen aantrekt.

Weet je ook waar dit staat opgeschreven?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #26 Gepost op: 7 februari 2016, 15:00:14
Verdiep je eens in incident management, daar staan deze richtlijnen beschreven. Van horen zeggen is nooit een goede bron.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 7 februari 2016, 15:34:34
Citaat van: braboz link=msg=1404656 date=1454853526
ah oke, dat geloof ik graag, maar wat ik van meerdere agenten zelf en een korpschef heb gehoord is dat he juist niet mag omdat het anders te veel kijkers op de andere rijbanen aantrekt.

Weet je ook waar dit staat opgeschreven?
Er is hier al een heel topic over:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31029.msg1333196#msg1333196

en er is ook nog:

https://www.incidentmanagement.nl/

Er is nog wel een toevoeging, ik weet niet of iedereen deze al kent/weet. Hij komt als het goed is wel in de nieuwe boekjes ook:
ELK VOERTUIG dan in Fend-Off wordt gebruikt om een rijstrook af te sluiten mag blauw blijven voeren.

Deze regel wordt toegevoegd om de discussie weg te nemen dat alleen het eerste voertuig blauw mag blijven voeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #28 Gepost op: 7 februari 2016, 16:23:24
Zonde zeg  :-X .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #29 Gepost op: 7 februari 2016, 18:22:15
Touareg of Tiguan ?   ::)


https://www.politie.nl/nieuws/2016/februari/7/02-velp-ravage-na-ongeval-a348-bestuurder-gevlucht-politieauto-total-loss.html


Ravage na ongeval A348, bestuurder gevlucht, politieauto total-lossLaatste update:Velp - Na een verkeersongeval zaterdagavond op de A348 bij Velp is een flinke ravage ontstaan. Twee auto’s botsten op elkaar waarbij een inzittende gewond raakte. De andere partij sloeg op de vlucht. Een politieauto werd total-loss gereden door een achteropkomende auto.

Omstreeks 19.45 uur botsten op de A348 tussen Velp en Rheden twee auto’s door nog onbekende oorzaak op elkaar. Een 34-jarige automobiliste uit Rheden raakte daarbij bekneld en gewond. Zij is door de hulpdiensten uit het wrak gehaald en naar het ziekenhuis gebracht. De andere partij was na de aanrijding te voet op de vlucht geslagen. Agenten hebben nog vergeefs naar de bestuurder gezocht. Daarbij werd een politiehelikopter en een diensthond ingezet.

Rijbewijs ingevorderd

Terwijl de hulpdiensten bezig waren met de afhandeling van het ongeval botste een 78-jarige automobilist uit Dieren op een stilstaande politiewagen, die ter beveiliging van de ongevalsplaats met werkende zwaailichten op de rijbaan stond. De Dierenaar kwam met de schrik vrij. De man bleek niet onder invloed van alcohol maar de politie heeft wel zijn rijbewijs ingevorderd en een rijvaardigheidsonderzoek gelast. De politiewagen (overigens een splinternieuwe VW Touareg met slechts 700 km op de teller), bleek total-loss

(2016063548/2016063545)